Gå til innhold

Kulturo: Beste amerikanske filmer kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig så synes jeg ikke mange av de filmene jeg har sett som er på den listen fortjener det. Er liksom bare fordi de kom ut for lenge siden og da var best innen sin sjanger når de kom ut. Snittet på når filmene kom ut er i år 1956,7.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Noen spesiell grun til at de bare har gamle filmer? :hmm:

Er det noen spesiell grunn til at de ikke skulle ha det? Filmmediet er over 100 år og det finnes fremragende eksempler fra alle tiår. At de siste 10-20 årene ikke har produsert noe AFI mener når opp til filmer lagd i de mange tiår forut, er egentlig ikke så rart.

Lenke til kommentar
Syns også de kunne ha kalt det "USAs beste filmer" da alle filmer som er listet er amerikansk produsert. Nå har jeg ikke sett alle i lista, men antar det finnes veldig gode filmer fra Europa og Asia.

 

 

AFI tar for seg amerikansk produserte filmer, noe som er naturlig.

 

Personlig er halveis i den listen der, går god for City Lights, To Kill a Mockingbird og Godfather men ellers var det traust.

 

Med utgangspunkt i "Sportsfilm" og hva jeg forventer derfra, så må Raging Bull være den desidert kjedeligste. Det frister mer å gå 12 runder med Mike Tyson i biteform fremfor å se den en gang til. The Searchers holder bare ikke mål lenger og har litt den samme følelsen for Lawrence of Arabia *gjesp*

 

Jeg lurer på om det var noen i denne juryen til AFI som var under 60 år?

Lenke til kommentar
Men likevel, Trollmannen fra Oz? Hvordan tror du denne ville blitt mottatt om den ble lansert i 2008 med farger og ny inspilling hvis den gamle aldri hadde eksistert?

 

Helt fantastisk. Er jo eventyrlig :)

 

Samme hadde gått for om eksempelvis Neverending Story aldri hadde blitt lagt, men kommet i dag. :)

 

Cun: Fysjmeddeg. Vil ikke ha slike nyanser, la oss få rase i fred ^^

 

Edit: Topp ti listene er veldig bra, etter en liten studie. Eneste som irriterer meg er at jeg har sett alle filmene :hrm:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Om ein ser på det frå eit reint underhaldningsaspekt med utgangspunkt i 2008 ville kanskje Gudfaren stått igjen. Eg har ikkje behov for å lese meir i denne lista enn nødvendig, det er eit filminsitutt, dei er vel forventa å kome med så mykje gammal film. Eg synest dagens moderne filmar er langt betre. Gudfaren derimot, står grunnstøtt, men så er ikkje den så veldig gammal heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...