Gå til innhold

Asus avduker Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil gjerne ha to av disse for Crossfire oppsett, men det kommer veldig ann på pris og hvilken effekt prisen på 4870 har for Gtx280. Hvis Crossfire oppsette med 4870 koster omtrent det samme som et Gtx280 etter en evt. prisreduksjon, blir et singel Gpu kort å foretrekke for min del med tanke på skaleringsproblemer med SLI og Crossfire.

Lenke til kommentar
Vil gjerne ha to av disse for Crossfire oppsett, men det kommer veldig ann på pris og hvilken effekt prisen på 4870 har for Gtx280. Hvis Crossfire oppsette med 4870 koster omtrent det samme som et Gtx280 etter en evt. prisreduksjon, blir et singel Gpu kort å foretrekke for min del med tanke på skaleringsproblemer med SLI og Crossfire.

 

 

Jepp, sitter å venter på en reaksjon på nVIDIA angående GTX 280 prisen, blir den lav nok så tror jeg en single-GPU løsning, samt fordelene med PhysX trekker meg over mot 1x GTX 280 fremfor en Crossfire løsning, men da må prisen fort ned i MINST 3'000kroner også, helst ned mot 2'500..

Lenke til kommentar

Sitter da og venter litt på Amd/ati sitt svar på physx , altså havok og hvor bra implementert dette blir i gpu'en...

 

Hittil så brukes Physx i ca litt over 80 spill mens Havok brukes I over 150 titler (det var litt vrient å få tak I oppdaterte sider når det gjaldt physx så tallet er sannsynligvis høyere).

 

Edit : Regner med Nzone er greit nok som source : Nzone

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Nå venter jeg bare på tester så bestiller jeg et eller to.

 

Følger Alone in the Dark med?

 

Hva kommer kortet til å koste?

 

HDMI?

PÅ eska står det HDMI, men jeg kan ikke se det fysisk på kortet

det følger med adapter fra DVI til HDMI, og også gir lyd, nye 4850 og 4870 støtter til og med LPCM 7.1, alle andre kort støtter bare 2 kanal LPCM

 

her ser du HDMI adapteret, så du trenger bare en vanlig 2 meter HDMI kabel eller noe :)

contents.jpg

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_4850/

 

 

Forresten, noen som vett om passive kjølere som passet på 3850 og 3870 vil passe på 4850 og 4870?

 

tenker da på to ting:

passer de fysiskt?

vil de kjøle tilstreklig? (om HD4xxx lager mer varme enn HD3xxx?)

tipper samme motering kan sjekke når jeg får taki 4870 :)

har en Zalman VF900-Cu på min 3870 fortiden ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...