Gå til innhold

Windows Mobile 7 i løpet av året?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan selvfølgelig by på problemer, og kun tiden vil vise om dette vil bli mulig eller ikke. Jeg må si at WM7 ser meget spennende ut (ref. denne artikkelen)

Selv hadde jeg en HTC Touch Pro i tankene, men med tanke på at en oppgradering kanskje vil være umulig, er jeg sannelig ikke sikker lenger. WM6 (6.1) begynner å dra på årene, noe som gjenspeiler seg i både treghet og et heller labert utseende.

Lenke til kommentar
Dette kan selvfølgelig by på problemer, og kun tiden vil vise om dette vil bli mulig eller ikke. Jeg må si at WM7 ser meget spennende ut (ref. denne artikkelen)

Selv hadde jeg en HTC Touch Pro i tankene, men med tanke på at en oppgradering kanskje vil være umulig, er jeg sannelig ikke sikker lenger. WM6 (6.1) begynner å dra på årene, noe som gjenspeiler seg i både treghet og et heller labert utseende.

Er forsåvidt enig men har sett videoer av grensesnittet til diamond og det ser digg ut så den telefonen skal jeg kjøpe meg.

Lenke til kommentar
Dette kan selvfølgelig by på problemer, og kun tiden vil vise om dette vil bli mulig eller ikke.

 

Nå-ja!

Det har ikke vært vanskelig å oppgradere WM-enheter fra 5 til 6.1, og jeg regner med at det ikke kommer til å være problemer med å oppgradere til 7 når den kommer. Det som har vært problmet er at produsentene av hardware ikke har tilrettelakt for oppgradering. Dvs. at mange som har oppgradert har hentet ned en uofisiell ROM fra f.eks. XDA-Developers. Dette fungerer tilnærmet smertefritt!

 

Det som derimot kan bli en utfordring er om WM7 krever en spesiell hardware. Jeg kan ikke tenke meg at multi-touch er mulig med skjermteknologien som brukes på f.eks. HTC Diamond. Ikke det at jeg tror det kommer til å være et stort problem, fordi resten av WM7 kan antagelig kjøre greit ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Med tanke på at multitouch ermulig på så å si alle Windows Mobile telefoner, så kan det nok tenkes at Windows Mobile 7 ikke skal ha noen problemer med å kjøre på eldre telefoner. Windows Mobile 7 skal jeg bruke kameraet primært som bevegelsessensor, slik at heller ikke den funksjonaliteten krever ny maskinvare!

 

Jeg tror at Windows Mobile 7 kommer til å bli et kjempesteg i riktig retning, da særlig med tanke på et mer attraktivt grensesnitt!

Lenke til kommentar

Dette her blir jo ren og skjær synsing. Og ja, selv om det har vært mulig med en tilsvarende oppgradering tidligere, er ikke dette synonymt med at samme handling er mulig ved neste overgang. Som jeg sier, det vil bare tiden vise. Selvsagt vil det være mulig å modifisere et slikt system inn på en tilsvarende enhet, men om Microsoft vil "la" oss gjøre dette vet vi per dags dato lite om.

De hardware-relaterte spørsmålene knyttet opp i mot dette er fortsatt noe uklare.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...