Gå til innhold

Test: Apevia X-Qpack 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liten og snerten

Ser man på bredden til plassene til optisk drev sammenlignet med totalredden så ser denne omtrent 60% bredere enn et vanlig tårn-kabinett.

 

Jeg fant mål på den: 37,3 cm dybde, 28,4 cm bredde, 22,9 cm høyde og 24,3 liter.

 

Et vanlig midi-tårn er: 47,0 cm dybde, 18,5 cm bredde, 40,5 cm høyde og 35,2 liter.

 

En Shuttle SFF-PC er: 31,0 cm dybde, 20,0 cm bredde, 18,5 cm høyde og 11,5 liter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er sjelden man ser en test uten noen ankerpunkter, det er bra.

 

Jeg skal definitivt se på muligheten for et oppsett med en slik maskin!

 

Edit, Hvilke butikker fører denne?

 

Ser på MPX at de mener den er utgått? Mens prisguiden kun lister SHG som mulig kjøpssted på denne :(

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Liten og snerten

Ser man på bredden til plassene til optisk drev sammenlignet med totalredden så ser denne nesten dobbelt så bred ut som den plassen og dermed rundt 60% bredere enn et vanlig tårn-kabinett. Det er ikke noe som virker lite og snertent i hvert fall.

 

Hva er egentlig målene på denne? (Høyde, bredde, dybde, volum)

 

Redgiert: Jeg fant målene: 37,3 cm dybde, 28,4 cm bredde, 22,9 cm høyde og 24,3 liter.

 

Et vanlig midi-tårn er: 46,0 cm dybde, 20,0 cm bredde, 45,7 cm høyde og 42,0 liter.

 

Surpompen! :)

 

Det er kanskje ikke spesielt lite, men det er "snertent".

Har hatt 2 stk av det kabinettet der og det er greit nok.

Lett å frakte/bære på, greit å montere i. Typisk en liten "server"/HTPC. (Det er/var det jeg brukte disse til)

Det er slett ikke tilfellet alltid for alle "standard" midi-towers.

Lenke til kommentar

Hmm, det er nok eit veldig fint kabinett til å ha med på LAN o.l., men eg trur ikkje eg ville kjøpt meg eit slikt berre for det. Ein brukar jo selvfølgelig kabinettet ellers også, dersom ein kjøper det, men vanligvis er ikkje plassen det største problemet (iallefall ikkje med meg), så då synest eg det er lite vits i eit slikt kabinett. Men for all del: smak og behag!

Lenke til kommentar
Det er sjelden man ser en test uten noen ankerpunkter, det er bra.

 

Jeg skal definitivt se på muligheten for et oppsett med en slik maskin!

 

Edit, Hvilke butikker fører denne?

 

Ser på MPX at de mener den er utgått? Mens prisguiden kun lister SHG som mulig kjøpssted på denne :(

 

siden jeg har vært på utkikk etter "tårn" som har plass til microatx og litt ekstra så har jeg merket meg at den siste tiden så har utvalget på "uvanlige" tårn gått omtrent i 0.

 

noe som irriterer meg stort.

 

og dem få jeg finner har gjerne ferdigmonterte vinduer i alle himmelretninger (aerocool racer, aerocube), eller blir tatt av markedet før jeg rekker å få med meg at dem er til salgs (aerocool M40)...

 

lærte forøvrig noe takket være denne testen. jeg trodde håndtaket var permanent i utstående stilling. godt å vite at det ikke er tilfelle. men jeg tror fortsatt jeg likte den gamle løsningen med innfellbart plasthåndtak bedre. men det var vel i svakeste laget om en pakket boksen helt full...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Synes dette var en svært dårlig test. Bra at simen1 kommer med de fysiske målene, men det burde ikke vært nødvendig.

 

Reagerer på at det ikke er noen reaksjon på at det står en harddisk rett

ved siden av strømforsyningen. Er dette noe optimalt da?

 

Topplokket, og sikkert lignende ting også, er temmelig likt, om ikke helt likt, mitt Aerocool cube kabinett.

 

Cube'n har plass til 3 disker, lett 5 faktisk, samt 2 5.25 drev.

Har kun 1 vifte, mens denne her som er omtalt har også vifte i front.

Men hva skal man med en 3.5" plass på en slik ekstern pc.

Ikke vifte kontroller ihvertfall.

Lenke til kommentar
Synes dette var en svært dårlig test. Bra at simen1 kommer med de fysiske målene, men det burde ikke vært nødvendig.

Sorry, en ren forglemmelse der. Jeg skal få oppdatert testen med målene.

Reagerer på at det ikke er noen reaksjon på at det står en harddisk rett

ved siden av strømforsyningen. Er dette noe optimalt da?

Har aldri hørt at dette skal være noe problem. Ser ikke grunn for å reagere på det. Mitt gamle AOpen HX-08 kjørte i mange år med en harddisk montert meget nært, uten problemer av noen art. Har heller ikke funnet noe på nett som tyder på at dette er en issue, så problemstillingen din blir nok noe konstruert.

 

Ellers lurer jeg på hva som gjorde denne testen "svært dårlig"? Noe du savner og som du mener vi burde ta med? Fyr løs! :) We aim to please...

Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg på hva som gjorde denne testen "svært dårlig"? Noe du savner og som du mener vi burde ta med? Fyr løs! :) We aim to please...

 

Jeg reagerer på at testen later til å vise tegn av hastverk.

 

Når det skal gjennomføres en test av en slik type kabinett, så er det ett par ting jeg forventer å lese ett visst minimum av. Her var det ikke det en gang.

De ting jeg da tenker på er da hvordan det utrekkbare hovedkort saken fungerer, hvordan det er med å evt. skru av sidene og topplokket.

Skal ikke være kravstor ei heller, men forutsatt at man har skrudd en del kabinettet, kan man kanskje si noe om hvordan man synes feste-mekanismer på kabinettet fungerer.

 

Om det er slitasje vennlig osv. Mitt aerocool aerocube er etter halvt år allerede veldig slitt i festene, og de står ikke med mindre jeg holder de fast når jeg skal skru det på plass. Lealaust =)

 

I tillegg til hvor stor dimensjon på skjermkort man kan ha, er det også VELDIG greit å vite hvor stor cpu kjøler man kan benytte seg av. Dette varierer nødvendigvis ikke så mye, men det er likevel greit å få med seg. Spesielt for den entusiasten som går til det faktiske innkjøp og gjerne vil forandre litt på kabinettet seg, og gjøre det "sitt".

 

Når jeg har sagt det, kan jeg likegodt ta med om det er plass til å ha en minnekjøler.

Corsair,thermaltake har iallefall slike produkter, i mitt kabbis var corsair for stor mens thermaltake passet. Igjen, dimensjoner.

 

I ett større Maxi kabinett har man ikke i den samme grad behovet for å vite enhver slik detalj, men jo mindre jo mer nøye blir det.

 

Godt mulig det ikke er noe problem å ha harddisk inntil psu, men inntil videre, skeptisk.

 

Siden dere er alerede i gang å teste ut mini atx kabinetter, er det sjans for at dere har tenkt å prøve denne?

 

+1

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

har ett som ligger og slenger her. målte ut at det greit er over 30cm plass til kabler og skjermkort. og så har jo ikke de største skjermkortene kabel inntak bak men oppe.

 

skulle det vøre noe problem så er det kanskje i høyden :hmm:

 

kabinettviften er IKKE stille. den bråker :)

 

men har man dremmel så er dette kabinettet en liten våt drømm. plass til STORE kjølere, 12cm vifte i front ved og fjerne en 3,5" bay. med minimalt med dremmling.

 

har til og med dremmla bort litt plast i front, skippa dvd spillere og hatt 14cm mist vifte i front som luftinntak...

 

hatt schyte ninja i, men den var for svær og kom i konflikt med psu. en TRUE er nok bedre.

 

 

resultatet er selvfølgelig at kabinettet nå er helt vrak, men sitter igjenn med et meget fint hovedkortbrett som kan benyttes til noe lurt en gang :)

Lenke til kommentar

Forgjengen hadde et problem med at PSU måtte monteres opp-ned. PSU'er som hadde luftinntak i bunnen fikk dermed dette rett under lokket, noe som ikke var helt heldig mhp varmeutvikling. Håper dette er fikset i denne nye utgaven.

 

Som det fremgår av testen er det best å gjøre alt i rett rekkefølge, det er ikke det mest oppgraderingsvennlige kabinettet, men jevnt over et helt ok kabinett, og det veier ganske lite. Selv gikk jeg for AeroCool M40 når jeg skulle bygge "mini-pc" nr2, den er litt større og tyngre, men lettere å bygge i. (det blir vel litt smag og behag)

 

Et tips for de som vurderer andre alternativer er å sjekke at kabinettene støtter standard PSU størrelser, noen av dem leveres med spesialdesignet PSU.

 

Sp+

Lenke til kommentar
Hvor stort skjermkort får du inni? Radeon 9660 er vel ikke av de største akkurat. Får du plass til ett respektabelt gaming kort?

Jeg og en kamerat fikk stappa inn et 8800GTX. Eneste problemet var at strømkontaktene var på toppen, og kunne derfor ikke brukes.

Vi skulle vel fått plass til et HD 3870X2 uten store problemer - eller mer eller mindre hvilket som helst kort som ikke har strømkontakter vendt utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...