Gå til innhold

Hele samlingen på ett sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fleire modeler opp til 1 TB (1000GB) med lagring plass, og viss du rippe filmane dine tekker ca 700mb per film so får ca 1000 (pluss pluss) filma og det er ein del (mange hyllemeter). Men tippa at ingen gidder og rippe heile dvd samlinga si det vil ta ei god stund.

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Har screenplay pro.. som er den "gamle" utgaven.. Den er supersær på divx/xvid og til og med Mpeg er den ikke helt komfortabel med. Iomega lanserer ALDRI firmware updates og tilbehør finnes ikke (jeg fikk beskjed om at screenplay pro støttet hd ut via komponent kabel, men at iomega ikke solgte denne ei heller visste hvem som laget og hvor den kunne skaffes..)... Jeg har ventet i 3 år på en firmwareupdate som aldri kom.. Så min boks brukes kun til mp3 (som den også suger til) og ISO dvd images, det takler den..

 

Ikke kjøp iomega mediaspiller produkter, de er pene, funker, men er totalt ufleksible og blir aldri oppdatert.

Lenke til kommentar
Du har fleire modeler opp til 1 TB (1000GB) med lagring plass, og viss du rippe filmane dine tekker ca 700mb per film so får ca 1000 (pluss pluss) filma og det er ein del (mange hyllemeter). Men tippa at ingen gidder og rippe heile dvd samlinga si det vil ta ei god stund.

DVD rip på 700MB ser sikkert bra ut på en 20" TV, kan ikke skjønne at noen skulle ønske noe bedre enn det i 2008! :new_woot:

 

Nå var jeg litt stygg kanskje? ;) DVD ISO tar ca 4,7GB, med konvertering til H.264 i god kvalitet så snakker vi ca 2GB per film. Men jøss, folk har forskjellige behov.

Lenke til kommentar
støtter ikke x264. Nuff said

 

Ja, sånne produkter vil aldri bli interessant for meg takket være dårlig formatstøtte og liten fleksibilitet, eller er jo disse estimatene litt i overkant, 12k CDer? Om alle er 128k og 40 minutt lange kanskje. Men det er neppe reelt for de fleste, som andre er inne på her, jeg har rippet ca 1000 CDer, og bare det tar omtrent en halv terra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fra gizmodo:

 

The Verdict: This thing kinda sucks. I was hoping the ScreenPlay would be able to replace my current setup of streaming media over an Xbox 360. The 360 works most of the time, but sometimes it gets hung up buffering large files, and I don't have an external HDD the size of the ScreenPlay to plug into it. If this one could play all the codecs of the Xbox while looking halfway decent and not lagging, I'd convert in a heartbeat.

 

The first problem came when I tried to load files from my Mac. The drive is formatted in NTFS, rendering it incompatible with OS X. Worried I'd lose the ScreenPlay's UI if I formatted the drive, I got some files from my roommate's PC first. (Later, I formatted the drive to FAT, and everything loaded fine from both computers.) The AVIs transferred quickly, and I hooked it up to the TV via HDMI.

 

The UI is just a basic file manager, nothing special or sexy about it. One thing I found particularly annoying is that the button in the center of the D-Pad is "Play" and not "OK," so pressing play on a folder went straight to the first file. It took me about five times of hitting it to figure it out. However, I did like that the ScreenPlay accepted multiple levels of folders, something I haven't been able to figure out for my Mac files on the Xbox.

 

Picture quality on the ScreenPlay wasn't very good. It claims to upscale content, but my low-qual Flight of the Conchords videos looked like junk, and higher-res BSG episodes looked the same as they do on Xbox. When I tried to play a 720p ep of Planet Earth, I got a "resolution not supported" error—this never happens on Xbox. The MP4 videos that I use to encode all my Handbrake rips didn't show up in the menu, since they are not supported. Music and photo playback were decent, but the interface wasn't nearly as robust as the Xbox.

 

The ScreenPlay HD didn't meet my expectations at all. Sure, it can play some videos and other multimedia, and it's nice to not worry about buffering, but the playback limitations outweigh the benefits. On top of that, $200 is steep for a 500GB HD, especially considering Iomega sells others for under $100. There's no chance that this would replace my Xbox for watching computer media on TV, but it could make a nice, if expensive, addition to plug into the 360's USB port.

Lenke til kommentar

Som jeg sa.. styr unna. Har screenplay pro (som er forgjengeren til denna) og den kan kun brukes til dvd i iso format.. om du kjører 9 eller 4.5gb spiller liten rolle.. jeg kjører s-video ut da alt annet krever en kabel som ikke iomega selger.. Den spiller iso perfekt dog.. men de har heldigvis ok knappen i midten og ikke play..

 

Skal du ha en grisegod spiller kjøp popcornhour.. beste boksen som finnes for pengene.. 1800 +/-.., støtter intern pata disk og har 2x usb2.0 porter for eksterne harddisker.. samme dekodings chippen som er i alle bluray/hddvd spillere (de som lager chippen som har laget denne boksen). Støtter X.264 uten problemer, bra kvalitet.. Og det kommer firmwares oftere enn værskifte på østlandet..

 

Skal du ha HDMI 1.3 med en mulighet for dts HD /DD HD lyd så er Twix eller Popcornhour 110 (som kommer.. vistnok :D) nødvendig.. men hva er vitsen?..

 

Det var bare et tips :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...