Gå til innhold

– Vi var først!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To simkort er uinteressant når det gjelder bedriftsmarkedet mener jeg. De aller fleste så har mobil gjennom jobben bruker det samme nr både på jobb og privat. Å drive skifte mellom simkort er veldig tungvindt så lenge bedriftene gidder å betale for private samtaler (noe nesten alle gjør).

Lenke til kommentar
To simkort er uinteressant når det gjelder bedriftsmarkedet mener jeg. De aller fleste så har mobil gjennom jobben bruker det samme nr både på jobb og privat. Å drive skifte mellom simkort er veldig tungvindt så lenge bedriftene gidder å betale for private samtaler (noe nesten alle gjør).

 

Hvis jeg ikke tar veldig feil, så fungerer telefonen med begge sim-kortene samtidig. Du trenger ikke bytte eller gjøre no some helst. Begge sim-kortene kan ta imot både samtaler og meldinger, sømløst. Det er når du skal bruke nettet (utgående samtaler, meldinger (regner jeg med) osv.) at du velger hvilket sim-kort som skal brukes.

Lenke til kommentar

To simkort i samme telefon er aktuelt om telefonen tilfredsstiller kravene til både jobbtelefon og privattelefon...

Hater å gå rundt med to mobiltelefoner på jobben...

 

Så jeg liker tankegangen til Nokia her...

Problemet er at før nokia er ute av tenkeboksen om 3år så har 50% av telefonene kommet med denne muligheten.......

 

Å nei, det er så absolutt ikke "nesten alle" arbeidsgivere som betaler for privatsamtaler... Å det er ikke alle som vil ha arbeids telefonen med seg om kveldene...

 

Forøvrig er private samtaler på jobbmobil skattepliktig? det er heller ikke lov å ha jobbmobilen påslått etter arbeidstid om man skal følge de tullete lovene...

Lenke til kommentar
Forøvrig er private samtaler på jobbmobil skattepliktig? det er heller ikke lov å ha jobbmobilen påslått etter arbeidstid om man skal følge de tullete lovene...

 

 

Disse "tullete lovene" skulle jeg likt å sett! :!:

 

Nei, regelen er at man skatter av kr. 4000,- hvis man har en fri teletjeneste, kr. 6000,- hvis man har to eller flere. Enkelt og greit. De første kr. 1000,- er forøvrig ikke gjenstand for beskatning.

 

At noen bedrifter pålegger ansatte å legge igjen mobil på jobb etter arbeidstid er kun for å omgås beskatning.

Lenke til kommentar
To simkort er uinteressant når det gjelder bedriftsmarkedet mener jeg. De aller fleste så har mobil gjennom jobben bruker det samme nr både på jobb og privat. Å drive skifte mellom simkort er veldig tungvindt så lenge bedriftene gidder å betale for private samtaler (noe nesten alle gjør).

Feil.

Dette er veldig intresant. Faktisk så intressant at vi driver med noe kvasi skit der ein klipper ut selve brikken for å ha 2 sim i ein telefon.

Lille Norge er ikkje akkurat verdens navle, og med såpass mange internationale bedrifter så er det veldig greit med 2simkort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...