Gå til innhold

Kulturo: Appleseed Ex Machina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette fattet jeg ikke. Du gir den 5/10, men det enaste som du fordyper deg i er hvor dårlig den engelske skuespillerene var og hvor flott det visuele er...hva med det viktigste? Handlingen! Det er jo her Masamune skinner!

 

Du har jo ikke nevnt dette. Den første filmen var helt utrolig, hadde symbolik på dagens forhold, og i tillegg hadde MANGEN undertoner til politikkens feil.

 

Skal se filmen ikveld (med japansk lydspor og engelsk text), gleder meg. Jeg tar ikke andmeldelsen her seriøst, virket nokså trangsynt....men jeg får bedømme selv når jeg ser den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Rart du sier det Øyvind, for HD-utgaven er kun marginalt bedre enn DVD-utgaven.

Anmelder: Å se anime uten japansk tale er som å spise norske kjøttkaker uten poteter, det er total mismatch, thats all.

 

Har ikke fått sett denne ennå, men gleder meg veldig til den en gang kommer i hylla. Hadde tenkt meg triathlon med Appleseed, Ex-Machina og Vexille :D

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg sett filmen.

 

Sitter med blandet følelser her. Filmen mangler originalitet. Her har de hentet ideer, til og med scener fra andre filmer. Matrix, Night of the Living Dead, Star Trek (The Borg), og spillet System Shock (bossen).

 

Animasjonen på omgivelser er helt vannvittig, mens folk skiller seg ut fra alt. Innlegget never at de har brukt motion capture, og det synes stort MEN det hjelper lite når de er stive som stokker og klærene har ingen flyt i det hele tatt. Det er som å se på spill video frekvenser, stive hode bevegelser og påmalte klær. Heldigvis er hovedpersonene best laget, men alle andre er elendige.

 

Handlingen er forutsigbar til de grader! Action scenene er ikke spennende, og dialogene kjædlige og overdramatiske.

 

Nei, huff jeg er skuffet. Den er kul, og det er gøy å treffe Deunan og Briareos igjen i den fantasktiske verden de lever i. Men det er alt den tilbyr. Et nytt treff. Det den gjør mest er å friste deg å se Appleseed om igjen....

 

Gir den 5/10.... :(

Lenke til kommentar

Hvordan dere presterer å gi en film dårlig karakter på grunn av dubbingen er jo et mysterium i seg selv. Tar dere utgangspunkt i en norsk dub dersom en film har dette tilgjengelig også? En dub er intet annet en en "modifisering" av det Masamune Shirow har skapt. Om en dub er bra eller dårlig bør nevnes nederst i anmeldelsen. Det bør på ingen måte være utgangspunktet!

 

Har denne på BR og ser den selvsakt med japansk tale og engelsk tekst. Filmen en knallbra (i motsettning til denne anmeldelsen). Bedre enn Final Fantasy etter min mening.

Lenke til kommentar

"I 2004 kom det en animert, japansk film ved navn "Appleseed". Den bygget på serien "Ghost in the Shell"

 

Hæ?

 

Appleseed er bassert på Appleeed. En serie på fire bøker. Ghost in the shell er hovedsakelig én bok.

 

Fra Wiki

 

"Appleseed (アップルシード, Appurushīdo?) is an anime film, directed by Shinji Aramaki and originally released in Japan on May 17, 2004. It is based on the characters created by Masamune Shirow in the original Appleseed manga series that was published in 1985."

 

 

Lassefos: Har du lest Ghost in the Shell, eller Appleseed? :p

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...