Gå til innhold

– Vi vurderer andre løsninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud! Telefonselgere og folk man ikke liker skal mot din vilje ta spenn fra oss? Det blir bare for jævlig! Helt idiotisk å idet hele tatt vurdere det! Kan se for meg dette dilemmaet;

Mor er bekymret over hvor sønnen er. Hun prøver å ringe ham, men sønnen har blitt ringt opp for mange ganger og kan ikke svare siden han som et resultat av dette ikke har penger på kortet. Ikke kan han ringe tilbake heller, siden dette fortsatt koster penger.

Ikke annet en helt idiotisk!

Lenke til kommentar

Hmm, man skulle tro at det var 1. april i dag, men det er det jo ikke.

 

Har store betenkeligheter med et system hvor den som blir oppringt også må betale litt for det. Dette kan vel i utgangspunktet gå bra, dersom den som ringer betaler tilsvarende mindre, men har en stygg mistanke om at dette forslaget vil utelukkende komme mobilselskapene til gode, store muligheter her for at de kommer til å få i bode pose og sekk.

 

Det kommer til å bli rabalder blant mobilbrukere dersom dette blir vanlig praksis, det er vel nesten garantert.

Lenke til kommentar

Det kan jo være forståelig på en måte at en som har en dyr tilknytning til nettet må betale på samme måte som man må betale hvis man har med seg mobilen til utlandet. USA-modell vil jo også gjøre fastnett-samtaler gratis.

 

Merkelig nok tror jeg at så mange mobiltelefoner vi har i dette landet tror jeg at telefonselgerne vil være imot en slik ordning, fordi LANGT flere vil reservere seg mot telefonsalg og/eller rett og slett la være å svare på opprigninger fra andre enn kjente nummer.

 

Kanskje vi får en ny telefonkultur der det blir vanlig å la være å si hallo, men at den som ringer sier hvem man er med en gang og folk bare hiver på røret hvis det er feil nummer uten noen "unnskyld" eller "og hvordan er været på Fauske i dag da?" først.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Hvis dette skal innføres håper jeg på én enkel prising: Pris for tilgjengelighet (f.eks 300 kr/mnd). Ingen andre priser.

 

Da får vi noe som minner om hvordan vi betaler internettforbindelsene våre. Én fast pris. Både sender og mottager må være tilkoblet nettet for å få ringt hverandre. Begge må ha betalt fastavgiften sin. Fastavgiften kan variere mellom operatører, netteiere og land men man selv betaler kun sin egen fastpris uansett om man ringer til naboen eller rundt halve jorda.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet jeg!? Hvis man ikke kjenner/ikke ønsker oppringeren så er det vel bare å drite i å ta telefonen vel!?

Problemet er at man ikke nødvendigvis vet om man ønsker å ta i mot samtalen, da man ikke alltid vet hva det dreier seg om.

Har funnet ut at telefonsvareren er kjempekjekk i slike tilfeller. Om personen i andre enden virkelig ønsker å få tak i deg blir det lagt igjen en melding.

Lenke til kommentar

Hender seg at jeg må låne en telefon ved flatt batteri osv. Hadde ikke satt pris på at folk ikke svarer på ukjent nummer.. Tror heller ikke jeg hadde orket å IKKE svare på ukjente nummer, og derfor hadde dette nok blitt en ren ekstrainntekt i favør av teleselskapene, på bekostning av meg.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Skjønner ikke problemet jeg!? Hvis man ikke kjenner/ikke ønsker oppringeren så er det vel bare å drite i å ta telefonen vel!?

Problemet er at man ikke nødvendigvis vet om man ønsker å ta i mot samtalen, da man ikke alltid vet hva det dreier seg om.

 

Problemet er egen nysgjerrighet kanskje? Eller troen på egen viktighet??

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
^^^ Problemet er at du da vil måtte betale tellerskritt for meldinger som andre legger igjen til deg, hvis telefonsvareren er på en nummerserie for mobiler.

Om en samtale virkelig er viktig har jeg egentlig ikke noe imot å betale noen øre/kroner for tjenesten, selv om den kunne vært gratis.

Lenke til kommentar

Vi betaler jo allerede for å motta samtaler, bare at dette er innbakt i prisen for å ringe ut og fastbeløpene. Eller er det slik at selskapet til den som ringer betaler mitt selskap for å levere samtalen? Jeg er ikke inne på hvordan selskaper fakturerer hverandre, eller hvordan enheter innen f.eks. telenor internfakturerer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...