Gå til innhold

Overklokker GTX 280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mer ut som en salgsgimmick en noe annet.

Noen som vet om komponentene på kortet (minne, spenningsregulatorer, kjøleløsning) er oppgradert og bedre enn standard Vanilla?

Lydnivå?

 

En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på...

Lenke til kommentar

asus "top" er vel ofte det høyest klokka, og har ofte bedre pris enn evga og xfx har.

 

Malvado, dette stemmer nok, kortene er utrolig varme som de er og har fint lite headrom om man ser på xs og div tester. Skal noe til kjøling til for å ta unna 250-300w varme.

 

er det blitt observert noen kort med alternativ kjøler? i disse der det er så enorme cpu kjølere og 2-3 skjerkort ser jeg for meg en trippel slott kjøler med 12 cm vifte og saftige heatpipes :thumbup:

Lenke til kommentar
En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på...

Husk at dette er en 1.4 milliarder transistor GPU på 65nm prosess!

nVidia trenger sårt 55nm for GT200 familien sin, og her vil man kunne nå høyere hastigheter vil jeg tro. Best å vente på refreshen.

Lenke til kommentar
En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på...

Husk at dette er en 1.4 milliarder transistor GPU på 65nm prosess!

nVidia trenger sårt 55nm for GT200 familien sin, og her vil man kunne nå høyere hastigheter vil jeg tro. Best å vente på refreshen.

Kommer før jul hvis alt går som det skal.

Lenke til kommentar
asus "top" er vel ofte det høyest klokka, og har ofte bedre pris enn evga og xfx har.

 

Malvado, dette stemmer nok, kortene er utrolig varme som de er og har fint lite headrom om man ser på xs og div tester. Skal noe til kjøling til for å ta unna 250-300w varme.

 

er det blitt observert noen kort med alternativ kjøler? i disse der det er så enorme cpu kjølere og 2-3 skjerkort ser jeg for meg en trippel slott kjøler med 12 cm vifte og saftige heatpipes :thumbup:

Har enda ikke sett noen kort med alternative kjølere, men mener jeg så en vannblokk til gtx280 for en stund siden. Husker dog ikke helt hvor det var. Tror nok vannkjøling er veien å gå på gtx 280 om man skal kjøre 3xSLI

Lenke til kommentar

Jepp, Nvidia trenger sårt å gå over til 55nm , men det jeg egentlig ikke forstår helt er hvorfor man ikke går direkte over til 45nm isteden.

 

Litt synd for de som hadde håpet på å kunne overklokke disse kortene med 10-25% , regner med det er kun de som har fete kjøleløsninger som greier å gi -50 til -100C som kommer til å greie dette.

 

Minnet ser også ut som det ikke greier så veldig høyere frekvenser etter hva jeg har lest litt på fora.

 

Med 45nm produksjonsprossess tipper jeg at effektforbruk hadde falt ned til under 200W.

Lenke til kommentar
Jepp, Nvidia trenger sårt å gå over til 55nm , men det jeg egentlig ikke forstår helt er hvorfor man ikke går direkte over til 45nm isteden.

 

Litt synd for de som hadde håpet på å kunne overklokke disse kortene med 10-25% , regner med det er kun de som har fete kjøleløsninger som greier å gi -50 til -100C som kommer til å greie dette.

 

Minnet ser også ut som det ikke greier så veldig høyere frekvenser etter hva jeg har lest litt på fora.

 

Med 45nm produksjonsprossess tipper jeg at effektforbruk hadde falt ned til under 200W.

 

 

tror det er slik at en overgang fil 55nm er en såkalt otisk kryming og mens en overgang til 45nm er en vanlig krymping og er mye mere komplisert. hva noen av disse tingene dreier seg om har jeg ikke peiling på, men optisk er mye enklere enn vanlig :) dette er grunnen til av i var innom 80nm kort....

 

 

angående krymping kan man gjøre en høytsvevende sammenligning med "cell" som tjener 35% effektforbruk ved overgang til 45 fra 65nm...

 

hvilket forbruk GTX 280 har er det litt uenighet (har set tall fra 230W til 160W) om, at det har tdp 235W betyr ikke at det bruker det . så sier man 200W vil da en krymp til 45nm gi 130W kort.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...