Gå til innhold

Ødelagt Koss Porta Pro(?)


Anbefalte innlegg

Snublet i ledningen mens det var koblet i laptopen i dag, og etter dette har det ikke funket :( Det er ingen synlige tegn på brudd i ledningen eller noe slikt, men det er ingen lyd å høre, verken fra laptopen eller mp3-spilleren. Tror dere at det er mulig å fikse selv? I så fall hvordan?

Har hørt noe slikt om at man har garanti på alle koss-headsett, men jeg kjøpte det i fjor sommer i Tyskland, og kvitteringen er gått tapt for lengst, da har jeg vel ingen sjangs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er livtidsgaranti på porta pro.

 

Hadde ikkje kvitering på det eg hadde heller men fekk eit frå fabrikken til 50 kr. Det var igrunn brukt men nokon hadde bytta det inn på garantien og fabrikken hadde reparert det. Virka heilt nytt det eg fekk..

Bytta det forøvrig inn i ein spaceworld butikk i bergen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man kan sikkert levere det inn overalt ja, men de vil sikkert ha kvittering for det. Sånn er det bare. For alt butikken vet så kan det være tyvgods.

 

Det koster nok ikke noe for bedriften som sender det til produsent/rep.

 

Kunden får nytt med en gang over disk (om de ikke er kresen på kvitteringen).

Lenke til kommentar

Du er heldig om du får noe som helst. "livstidsgarantien" til Koss er egentligt helt rævva.'

 

Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet.

For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges.

 

Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt.

 

Garantien gjelder kun for privatpersoner.

 

Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere.

 

Garantien dekker:

• Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid

 

Garantien dekker IKKE:

• Frakt til/fra verksted

• Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk.

 

Herunder typiske feil som:

o Brukket bøyle

o Røket ledning

o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer

(for eksempel fjerning av hårstrå)

o Skifte av øreputer

o Sprengte elementer

 

 

REKLAMASJONER I HENHOLD TIL FORBRUKERKJØPSLOVEN

 

Ved feil og mangler som faller inn som reklamasjon under forbrukerkjøpslovens §27 vil Tura Scandinavia AB dekke fraktomkostninger. Tura Scandinavia AB vil i henhold til forbrukerkjøpsloven §30 avgjøre hvilken type avhjelp som skal benyttes.

 

 

Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen.

 

Tura Scandinavia AB forbeholder seg retten til å endre disse betingelser uten varsel.

 

 

Oslo, mars 2005

Tura Scandinavia AB

 

Kilde: http://koss.no/start.garanti.html

Lenke til kommentar

Godt mulig garantien er rævva på papiret, men i praksis er det ofte noe annet. Når jeg jobbet på elkjøp så fikk kundene bytte headsettet selv om det var fysisk ødelagt (uansett hvor gale det var).

 

Man får nytt headset med en gang grunnet at det er direct credit på de, og sendes ikke på rep - da slipper man ventetid og få høre at det var ens egen feil at det er ødelagt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beklager gutter og jenter, men har dere lest kontrakter som Koss leverer med sine produkter med livstidsgaranti?

Alt i alt så får dere kun reparert/nytt produkt, i bestefall, hvis elementet har blitt avmagnetisert eller rett og slett blitt ødelagt av tidens tann.

 

Det betyr at du ikke får bytte dersom:

Ledningen fra elementene har begynt å avisolere seg selv (skjedde med meg)

Ledningen fra elementene har blitt dratt litt ut.

Skomgummien rundt elementene blir ødelagt.

Bøylen knekker.

"knottene" som holder elementet fast til selve aluminiumsbøyla blitt slitt ut/ikke sitter fast lenger

 

 

Mange andre grunner og, men der er vel de mest notoriske xD

Lenke til kommentar
Godt mulig garantien er rævva på papiret, men i praksis er det ofte noe annet. Når jeg jobbet på elkjøp så fikk kundene bytte headsettet selv om det var fysisk ødelagt (uansett hvor gale det var).

 

Man får nytt headset med en gang grunnet at det er direct credit på de, og sendes ikke på rep - da slipper man ventetid og få høre at det var ens egen feil at det er ødelagt.

 

 

Det kan vel ikke stemme? :O

Jeg måtte sende inn 3 av mine koss headsett, nettopp fordi de i butikken sa at de måtte det for å avgjøre om feilen var selvforskyldt eller ikke. Det innebar 4-8 ukers venting. En gang fikk jeg ikke tilbake headsettet en gang.

Jeg måtte og fylle ut et skjema som jeg måtte sende sammen med produktet.

Lenke til kommentar
Beklager gutter og jenter, men har dere lest kontrakter som Koss leverer med sine produkter med livstidsgaranti?

Alt i alt så får dere kun reparert/nytt produkt, i bestefall, hvis elementet har blitt avmagnetisert eller rett og slett blitt ødelagt av tidens tann.

 

Det betyr at du ikke får bytte dersom:

Ledningen fra elementene har begynt å avisolere seg selv (skjedde med meg)

Ledningen fra elementene har blitt dratt litt ut.

Skomgummien rundt elementene blir ødelagt.

Bøylen knekker.

"knottene" som holder elementet fast til selve aluminiumsbøyla blitt slitt ut/ikke sitter fast lenger

 

 

Mange andre grunner og, men der er vel de mest notoriske xD

 

Min Porta Pro er ikke "synlig" ødelagt. Mistet/har fått svekket lyden i den høyre høytaleren bare, har ikke skadet det på noe måte.

Lenke til kommentar
Ville bare opplyse om at jeg fikk mitt Porta Pro sett tilbake idag.

 

De har gjort følgende:

  1. byttet elementene
  2. byttet ledning
  3. byttet putene (jeg hadde noen uorginale fra Sennheiser)

Alt i alt, super service og lynkjapt :w00t:

 

Telcontar

 

Leverte du det inn i samme butikk som du kjøpte det? Hadde du forrestn også kvitering på de?

Lenke til kommentar

Min var kjøpt på Hifiklubben i 2002 eller no slikt, så jeg hadde ingen kvittering. Så de kunne ikke ta imot uten kvittering.

 

Hvis du ser min første tråd i denne diskusjonen så ser du email adressen du må henvende deg til hvis du ikke har kvittering.

 

Deretter sendte jeg Porta Pro settet via Posten til adressen jeg fikk opplyst om å sende til. Tror det tok ca. 1 uke før jeg hadde settet tilbake.

 

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar
Min var kjøpt på Hifiklubben i 2002 eller no slikt, så jeg hadde ingen kvittering. Så de kunne ikke ta imot uten kvittering.

 

Hvis du ser min første tråd i denne diskusjonen så ser du email adressen du må henvende deg til hvis du ikke har kvittering.

 

Deretter sendte jeg Porta Pro settet via Posten til adressen jeg fikk opplyst om å sende til. Tror det tok ca. 1 uke før jeg hadde settet tilbake.

 

Telcontar

 

Ahh..okey. Alt i alt, betalte du mye i frakt?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...