Gå til innhold

Geforce GTX 280 testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Inquirer har allerede nå fått tak i et eksemplar av kortet, og publiserer i kjent stil resultatene før lanseringen er offisiell.

 

Bare jeg som ikke ser på det som troverdig? :p

Det samme slo meg... Hva med å få se noen tall gjort av anerkjente testere snart? Overskriften kunne jo nesten få en til å tro at HW.no selv faktisk hadde fått testet det, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Dette er et BS test! Har ingenting med virkeligheten å gjøre.

GTX280 er 2 x 9800 i en chip. Da MÅ den testes VS 9800 GX2.

Og gjett hva - GTX280 er saktere enn 9800 GX2 OC!

 

Les mer om dette i min blogg

 

Hmm, godt poeng egentlig.

Om det er kun 2 kjerner smeltet inn på en brikke istedenfor 2 på et kort så forstår jeg godt at det ikke er så utrolig stor forskjell, selvsagt noen tester og spill vil jo yte optimalt med et slikt oppsett så det er trolig en bedre løsning en SLi varianter.

Lenke til kommentar
Dette er et BS test! Har ingenting med virkeligheten å gjøre.

GTX280 er 2 x 9800 i en chip. Da MÅ den testes VS 9800 GX2.

Og gjett hva - GTX280 er saktere enn 9800 GX2 OC!

 

Les mer om dette i min blogg

 

Hmm, godt poeng egentlig.

Om det er kun 2 kjerner smeltet inn på en brikke istedenfor 2 på et kort så forstår jeg godt at det ikke er så utrolig stor forskjell, selvsagt noen tester og spill vil jo yte optimalt med et slikt oppsett så det er trolig en bedre løsning en SLi varianter.

 

Ja helt enig! Det som er virkelig oppsiktsvekkende er at det yter dårligere i Crysis enn 9800 GX2

Lenke til kommentar
Dette er et BS test! Har ingenting med virkeligheten å gjøre.

GTX280 er 2 x 9800 i en chip. Da MÅ den testes VS 9800 GX2.

Og gjett hva - GTX280 er saktere enn 9800 GX2 OC!

Tullball, hva har du for noen informasjon som kan underbygge at det er snakk om to kjerner i chippen?

 

Uansett om det stemmer eller ei så er det ikke så relevandt.

Når frekvensen, shaderene, minnet og PCB'en er forskjellig så gjør det neimen ikke mye.

Quad-core'ene til Intel har to GPU-chips på prosessoren. Det gir ikke noe dårligere ytelse eller funksjonabilitet mot fire kjerner i en chip. Med andre ord er det HELT urellevandt. Det er også 512bit minnebus, der G92 KUN støttet opptill 256bit.

 

Uansett så krever det ikke SLI og skal ikke sammenlignes direkte opp ot 9800GX2 som yter en del dårligere i spill med dårligere SLI-støtte, og har mindre stabil FPS. (jeg snakker fra erfaring)

 

 

1. Hvorfor er man intressert i medium grafikk-ytelse? Er jo High/Very High som er intressangt.

2. Det er på de gamle BETA driverene. De nye 177.34 ryktes å gi oppimot en 50% bedre ytelse i Crysis. (bare se på andre "tester")

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...