Gå til innhold

Skal selge Iphone for 8 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mest interessert i hva telefonen vil koste med Telenor-abonnement selv, eller i allefall et abonnement som benytter Telenors nett.

 

Netcom har i praksis ingen 3G-dekning der jeg vanligvis bruker telefonen, dvs verken hjemme, på jobben eller f.eks. hos slektningene mine når jeg er på besøk der. Dette på tross av at dekningskartet sier at 3G skal være på plass på samtlige av disse stedene.

 

Telenor-nettet gir derimot 3G-dekning alle stedene jeg pleier å bruke telefonen (har testet med samme telefon på begge nettene forøvrig), så dermed blir jo Netcom ganske uinteressant for min del.

 

Dermed blir det vel en iPhone uten binding eller evt med binding til en operatør som benytter Telenor-nettet som blir mest aktuelt for meg, blir derfor spennende å se hva telefonen koster med tanke på dette samt hvilke iPhone-relaterte tjenester man evt vil gå glipp av ved å ikke velge Netcoms nett. Jeg venter i spenning. :)

Lenke til kommentar

Håper for all del at Apple ikke priser den for høyt. Det er greit at det er en iPhone, den ser lekker ut og alt det der. Men om den er verdt så mange tusen tviler jeg på. Det er jo ganske mange andre telefoner som gjør akkurat det samme, som ikke koster så mye. Hvis apple ønsker et stort marked, så bør de vel kanskje prise telefonen deretter. Jeg liker apple produkter jeg, og er en ivrig bruker av macminien hjemme og ipoden min. Men har fått litt avsmak nå med lanseringen av iPhone 3G. Det har jo ikke skjedd så sinnsykt store forandringer. Den har fått 3G....juhuu. Men den lanseres med brask og bram. Norge er et av de heldige utvalgte landene som skal få den ære å selge den...juhuu...

 

Makspris i de fleste land på 199 dollar. Går ut ifra at det er i de landene der man kan 2 års binding med dyrt abbonement slik at totalsummen blir som noen har påpekt, laangt over 10 000. For en telefon...som har 3G..juhuu... Blir spennende å se hva Netcom gjør, eller rettere sagt, hva apple bestemmer at Netcom skal gjøre. Her på berget har vi maks ett års binding. Da er vi nok et av de landene der telefonen ikke skal selges for 199 dollar, men noe mer slik at man kan kompensere for det ene tapte bindingsåret. I tillegg kommer det sikkert et nytt abonnement, spesielt for iPhone, fri bruk av 3G, kun 599 i måneden. Det er 7200 i året, pluss en kostnad på telefonen på sikkert et par tre tusen. Da ble det ikke så billig allikevel. For en telefon der det eneste nye siden lanseringen i fjor er 3G, som ikke er noe nytt, men som i følge Apple er noe helt sinnsykt i en iPhone.

 

Dessverre apple, tror nok ikke jeg blir en kunde av iPhone. Synd, den er fet, den er elegant, og jeg ville ha den. Men ikke til enhver pris.

 

Håper jeg må spise i meg hva jeg har skrevet her. Men å tro på en iPhone til 1000 kroner med et helt normalt 129 kroner måneden abonnement med ett års bindingstid, det klarer jeg ikke helt å tro på..

Lenke til kommentar
La oss håpe Netcom tar rundt 2000 for den med under 500 i mnd.

 

Da blir det jævlig dyrt. 499 i måneden blir jo nesten 6000 på ett år, pluss 2000. Det synes jeg ikke en iPhone er verdt. Tar du med deg 8000 kroner og går inn på hvilken som helst telebutikk så får du garantert med deg en telefon med bedre kamera, wifi, 3G, edge, og alt annet iPhone har, pluss at du har med en hel haug med vekslepenger ut igjen.

Lenke til kommentar
La oss håpe Netcom tar rundt 2000 for den med under 500 i mnd.

 

Da blir det jævlig dyrt. 499 i måneden blir jo nesten 6000 på ett år, pluss 2000. Det synes jeg ikke en iPhone er verdt. Tar du med deg 8000 kroner og går inn på hvilken som helst telebutikk så får du garantert med deg en telefon med bedre kamera, wifi, 3G, edge, og alt annet iPhone har, pluss at du har med en hel haug med vekslepenger ut igjen.

Og den vil heller ikke være låst ;)

Lenke til kommentar
La oss håpe Netcom tar rundt 2000 for den med under 500 i mnd.

 

Da blir det jævlig dyrt. 499 i måneden blir jo nesten 6000 på ett år, pluss 2000. Det synes jeg ikke en iPhone er verdt. Tar du med deg 8000 kroner og går inn på hvilken som helst telebutikk så får du garantert med deg en telefon med bedre kamera, wifi, 3G, edge, og alt annet iPhone har, pluss at du har med en hel haug med vekslepenger ut igjen.

Og den vil heller ikke være låst ;)

 

hehe, nei, den blir da ulåst. Vet at mange elsker iPhone, og at mange sikler på å kjøpe den 11 juli, men jeg tror flesteparten av disse ombestemmer seg hvis prisen er som forespeilet. en totalsum på 8000 - 10 000 i løpet av ett år er altfor mye for en telefon som ikke har noe særlig mer enn utseende å by på.

Lenke til kommentar
Tar du med deg 8000 kroner og går inn på hvilken som helst telebutikk så får du garantert med deg en telefon med bedre kamera, wifi, 3G, edge, og alt annet iPhone har, pluss at du har med en hel haug med vekslepenger ut igjen.

Men ikke denne flotte berøringsfølsomme skjermen. Man kan holde TO fingre på samtidig. OH SHIT!

Lenke til kommentar
Tar du med deg 8000 kroner og går inn på hvilken som helst telebutikk så får du garantert med deg en telefon med bedre kamera, wifi, 3G, edge, og alt annet iPhone har, pluss at du har med en hel haug med vekslepenger ut igjen.

Men ikke denne flotte berøringsfølsomme skjermen. Man kan holde TO fingre på samtidig. OH SHIT!

 

Ikke tull. Jeg har selv en P1i og har prøvd div HTC mobiler+ Treo og eid en E61i (s60). Jeg vil likevel ha en iPhone. Usability er såpass mye bedre enn alt annet, med vanvittig kjapp responsitivitet til alt du gjør+ at alt behandles som en stor flate som man manipulerer med fingertuppene.

 

Windows mobilene er en sann pine for brukeren. Sirupsaktig dritt. P1i er også for treig og ulogisk. S60 gir meg tommelverk bare av tanken på all D-pad trykkingen.

 

Håper jeg får tak i min egen iPhone.

 

CD

Lenke til kommentar
2 års binding på 730 kr....

 

24 * 730 = 17 520

 

Artikkelen bør vel strengt tatt hete "Skal selge Iphone for 17528 kroner"

 

Det stemmer jo bare for de som har Onecall o.l. og presterer å få kroner 0,- i telefonregning. Disse behøver vel strengt tatt ikke en iPhone. Trenden er at disse dyre abonnementene har inkludert forbruk opp til en viss grense. De fleste som bruker telefonen normalt har vel allerede en telefonregning på rundt 500 kroner måneden, så det er ikke sikkert en iPhone med inkludert forbruk er en dårlig løsning for dem ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...