Gå til innhold

Barn innlagt for mobilavhengighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Riktignok var undersøkelsen kun foretatt på 21 personer. Men det store spennet mellom gruppen som brukte mobilen lite og gruppen som brukte mobilen mye viser at det er noe i tallene.
Det store spennet viser ingenting; 21 personer er alt for få til å kunne si noe som helst om mobilavhengighet generelt.

 

Om jeg rasker sammen 21 personer på gata kan det ved en tilfeldighet vise seg at et par av de bruker mobilen 7-8 timer dagens mens de andre bruker den mer normalt. Hadde jeg derimot spurt ut minst 1000 personer hadde andelen med ekstreme brukere vært mer reell, og sammenlignbar med befolkningen forøvrig.

 

Sensasjonisme +1. :ermm:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hva gjorde de på mobilen? Jeg bruker den til å sende meldinger og ringe. Kanskje jeg ikke har et like stort sosialt nettverk som disse, men det er ikke sjans for at jeg kan snakke med noen så mange timer om dagen. Ingen som jeg kjenner syns det er bedre å snakke via telefonen enn i person.

Lenke til kommentar

At en del mennesker ikke takler tanken på å skru av mobilen og være utilgjengelig er det ingen tvil om. At en påskrudd mobil som man delvis forventer skal pipe når som helst påvirker søvnen er det neppe heller noen tvil om.

 

At det, for en ørliten prosentandel, går over fra å bli "litt vel opptatt av mobilen" til "sykelig opptatt" ligger jo i kortene. Slik er det jo for stort sett alt.

 

Undersøkelsen i seg selv er jo rent vås. 21 personer er ikke nok til å si noe som helst annet enn om akkurat disse 21 personene. Men man trenger bare sunn fornuft og å se på folk i den utvidede bekjentskapskretsen for å konkludere at dette er et reelt problem for en del personer.

 

Resultatet blir vel at Giske & Co bestemmer at mobiltelefoner er farlige greier, og monopoliserer det med en NorgesMobil som eneste lovlige modell. Som selvfølgelig ikke gjøre noe som helst med problemet, men skaper nye inntekter staten kan sløse bort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...