Gå til innhold

– Wii trenger ikke større lagringsplass (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva i alle dager jeg tenkte på når jeg kjøpte Guitar Hero III til Wii. Flashminnet er forøvrig for lengst fyllt opp med perler til Virtual Console, og det er mange spill jeg har måttet fjerne midlertidig.

 

Nå har ikke Wiien vært online på en del måneder, men skulle den havne der igjen hadde det jo vært interessant å se hva man kunne finne til den... hadde det ikke vært for at den har like mye lagringsplass som 486'en fra 1995.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

Teknisk sett, hvor mye trengs egentlig? 512MB er jo nok til å lagre utrolig mye av innstillinger og hvor langt man er kommet. Hver lagring trenger jo bare en liten tekst-streng på 1kB eller noe sånt. Hva mer enn dette er det egentlig som lagres internt?

 

Filene til spillene ligger jo på CD/DVD.

 

Hvis det virkelig trengs mer plass, er det ikke bare å lagre det på SD-kort, eller på et eget området på nettet? Redigert: En USB-port kan sikkert brukes til minnepinne også.

 

Jeg ser for meg at hvis de oppgraderer minnet til f.eks 2GB så vil flere spillutviklere sløse mer med plassen og gjøre 2GB mer "påkrevd" i framtidige spill. Noe som går ut over kompatibiliteten med de nåværende Wii-konsollene.

 

PS. Når er det ventet en oppfølger til Wii? Om et par år?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jepp, der har vi strategien til Nintendo nå til dags; drit i hardcorespillerne, det er casual som teller.

Übersaklig! Blir ikke hardcore før du passerer 1terra!

Det er saklig. Les uttalelsen i artikkelen.

 

Nei.

Et spill trenger ikke å være massivt for å være hardcore? Jeez :p

Og du trenger heller ikke flere enn et spill for å være hardcore. La oss ta Warsow som eksempel, HARDCORE høyhastighets FPS, 183MB...

Lenke til kommentar
Teknisk sett, hvor mye trengs egentlig? 512MB er jo nok til å lagre utrolig mye av innstillinger og hvor langt man er kommet. Hver lagring trenger jo bare en liten tekst-streng på 1kB eller noe sånt. Hva mer enn dette er det egentlig som lagres internt?

 

Filene til spillene ligger jo på CD/DVD.

 

Hvis det virkelig trengs mer plass, er det ikke bare å lagre det på SD-kort, eller på et eget området på nettet? Redigert: En USB-port kan sikkert brukes til minnepinne også.

 

Jeg ser for meg at hvis de oppgraderer minnet til f.eks 2GB så vil flere spillutviklere sløse mer med plassen og gjøre 2GB mer "påkrevd" i framtidige spill. Noe som går ut over kompatibiliteten med de nåværende Wii-konsollene.

 

PS. Når er det ventet en oppfølger til Wii? Om et par år?

 

Man har jo VC som tar opp plass.. Det er ikke snakk om kun savefiler.. Her kan man nesten klare seg med 20mb.. har jo 2 minnekort på ps2'n og de er ikke helt brukt opp enda.. Så lenge nintendo er strenge på begrensninger, får de ikke gjort det, så det blir opp til nintendo det også..

 

Var jo egentlig snakk om at oppfølgeren til Wii skulle komme med støtte for DVD avspilling og litt større minne.. Men, det har blitt fadet ut, man vet vel ikke noe om noen oppfølger, men jeg tror egentlig det kan ta litt tid.. Casuals kjøper ikke ny konsoll vært år, og det er jo "bare" de som kjøper Wii ser det ut til..

 

Uansett er det lurt å gi blaffen i de som kjøper spill via VC.. God strategi.. Jeg kommer iallefall ikke kjøpe mer enn 1-2 spill, for da er minnet mitt fullt.. Og, gidder ikke switche mellom minnekort, det blir rett og slett for dumt synes jeg!

Lenke til kommentar

Hva Nintendo of Europe sier har jo absolutt ingen ting å si for hva som kommer til å skje.. Iwata har vel sagt at de skulle ønske Wii hadde mer lagringsplass.

 

Men er nok mest de som laster ned mye VC / Wiiware spill som vil ha det, men det tar litt lang tid å både flytte til SD kort, samt laste ned på nytt så Nintendo burde gjøre noe med det. Tror de kommer til å vise fram en USB lagringsløsning på E3 :)

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke VC CD-spill? De tar for mye plass.

Hvorfor kan man ikke utvide spillene? Tar for mye plass.

Hvorfor finnes det ingen Wii-demoer? Tar for mye plass.

 

Hva er galt med å øke lagringsplassen? :hmm:

 

1: Bare nerder som trenger det

2: Bare nerder som trenger det

3: Bare nerder som trenger det

 

Hva som er galt med å øke lagringsplassen? Hvorfor skulle de det? hva skal nerdene gjøre, kaste briller etter dem?

 

Jeg håper iallefall at dem viser frem noe på e3! :) Ellers hopper jeg på pirat skuta som protest! :p For å vise dem at "nerder" kan mer enn å kaste briller! (Om jeg hadde hatt brillier though..)

Endret av Pebble
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...