Gå til innhold

Avduker Leopards etterfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har geniale PR folk som ser akkurat hva folk ønsker.. Etter Microsoft sin Vista-blunder med et ufattelig ustabilt og trøblete operativsystem er det nok mange som vil nikke og smile når de hører ord som stabilitet og perfeksjonering ;)

 

Itunes fungerer igrunn mye bedre enn mediaplayer, hvis det var den diskusjonen som var i gang her... Faktisk, forskjellen med mitt musikkbibliotek (med rundt 20.000 sanger) er at itunes fungerer i det hele tatt (dog litt tregt ved importering, konsolidering osv.) mens mediaplayer bare kræsjer og krangler =p

 

 

Bare fordi jeg stussa på det når jeg leste; Snow Leopard skal støtte 16 TB ram ja? :p

Lenke til kommentar
Bare fordi jeg stussa på det når jeg leste; Snow Leopard skal støtte 16 TB ram ja? :p

 

Husk at det her er snakk om teoretisk støtte. Det betyr ikke at du kan forvente iMac med 16 TB minne med det første.

 

Det jeg derimot stussa på er at Apple bruker det som et "salgsargument" når Apple som kjent er blant de datamaskinprodusentene som er mest sparsommelig på medfølgende mengde minne :p

 

Jeg ble faktisk veldig entusiastisk når jeg leste om Snow Leopard fordi jeg liker ikke trenden som har foregått med tungere og tungere operativsystemer (F.eks. Vista). Spesielt Microsoft sin uttalelse om at Windows 7 ville kreve det samme som Vista kom som en stor skuffelse for meg. Jeg har lenge sniffet på Mac som et alternativ til min aldrende pc, og dette gjør valget mye enklere...hvis Apple snart kommer med skikklig Java that is.

Lenke til kommentar
Etter Microsoft sin Vista-blunder med et ufattelig ustabilt og trøblete operativsystem er det nok mange som vil nikke og smile når de hører ord som stabilitet og perfeksjonering ;)

 

Hatt ETT crash på 6 mnd med Vista jeg. Rart Apple må jobbe med 'stabilitet og perfeksjonering', ifølge Mac fanboysn skulle men jo tro at OSX aldri gjør noe feil...

Lenke til kommentar
Synes Itunes fungerer ganske raskt og greit i OSX, det er værre med Windows versjonen.

 

Jeg har hatt gleden av å kjøre mitt ganske store bibliotek både i Osx og Windows, og det er som dag og natt. I Windows reagerer ikke browsingen før etter 1-5 sekunder, I Osx går det glatt.

Lenke til kommentar
Synes Itunes fungerer ganske raskt og greit i OSX, det er værre med Windows versjonen.

 

Jeg har hatt gleden av å kjøre mitt ganske store bibliotek både i Osx og Windows, og det er som dag og natt. I Windows reagerer ikke browsingen før etter 1-5 sekunder, I Osx går det glatt.

 

 

Og det er Apple eller MS sin feil?

Lenke til kommentar
Etter Microsoft sin Vista-blunder med et ufattelig ustabilt og trøblete operativsystem er det nok mange som vil nikke og smile når de hører ord som stabilitet og perfeksjonering ;)

 

Hatt ETT crash på 6 mnd med Vista jeg. Rart Apple må jobbe med 'stabilitet og perfeksjonering', ifølge Mac fanboysn skulle men jo tro at OSX aldri gjør noe feil...

 

Såklart er det feil i OS X også. Jeg har ikke hatt noen komplette crash i OS X som ikke har vært hardware-relatert så lenge jeg kan huske. Problemet er at enkelte programmer kan henge seg noen ganger. Merka ikke noe spesiellt til det i Tiger, men har vært litt plagsomt i Leopard.

 

Alt i alt har jeg hatt mye mindre problemer med OS X enn jeg noen gang har hatt med Windows. (Har brukt begge side om side i en del år, da de fleste spilleutviklerene dessverre er langt nede i lomma til MS)

Lenke til kommentar

Tror kanskje Apple gjør sånn som de gjorde med 10.1 (tror jeg det var), altså gir den ut gratis.

 

Det beste med Apple og OS X er at hvis man kjøper en lisens, funker den fint på andre maskiner også. Man blir ikke en gang spurt om cd-key. (Er vel kanskje på grensa til pirat-kopiering dette? kan fjerne if so)

 

10.3 --> 10.4 --> 10.5 var jo ganske store oppdateringer også da. (Kan ikke si jeg husker om de før var det eller ikke)

 

Vil ikke akkurat si at Windows Xp --> Vista var så veldig stor oppdatering heller da ;)

Lenke til kommentar
Synes Itunes fungerer ganske raskt og greit i OSX, det er værre med Windows versjonen.

 

Jeg har hatt gleden av å kjøre mitt ganske store bibliotek både i Osx og Windows, og det er som dag og natt. I Windows reagerer ikke browsingen før etter 1-5 sekunder, I Osx går det glatt.

 

 

Og det er Apple eller MS sin feil?

 

Tja. Jeg vil si at det er Apple sin feil. Det er en del alternativer i iTunes og de kjører fint. Jeg har en mistanke om at det er gjort med vilje for å få folk over på Osx, men det blir bare spekulasjoner

Lenke til kommentar
Snakker om at Windows er dyrt, men om Apple kommer med disse "mindre" oppdateringene sine såpass ofte, og du må ut med tusenlappen for de hver gang, så er jo ikke OSX noe billigere enn Windows?

 

Det hører med historien at Vista har remote desktop, mens Apple vil ha 2490 for programmet. Boot camp og Paralells er vel også programmer man må kjøpe i Osx mens man får gratis i Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...