Gå til innhold

Slutt for i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg dere kunne hat 10ganger mer bilder av det meste, fra alle dagene. Men det er dog begrenset med tid på slike messer.

 

Må si jeg likte svært godt det 9600gt kortet fra Galaxy i lavprofil. Har savnet kort av den litt kraftigere typen i dette formatet. Håper det blir å finne her i landet ettervært.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg dere kunne hat 10ganger mer bilder av det meste, fra alle dagene. Men det er dog begrenset med tid på slike messer.

Han fokuserte litt for mye på software(ne) :wee:

 

 

Uansett,

Bildene av Tylersburg chipsettene, med dobbel Xeon, var veldig spennende.

Spesielt når jeg skal investere på en ny DAW, snart.

 

Trippelkanal med DDR3, er det FB-dimm det er snakk om?

Jeg lurer på hva er max ram for chipsettet... 256GB? Mtp. i5400 (Seaburg) kan ta opptil 128GB...

 

edit:Hva blir navnet til intel neste chipsett, cheeseburg?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ulike former for embedded-løsninger var også godt representert. Men der var det egentlig ikke så veldig mye nytt siden Cebit. Skjønt, vi kom over et micro-DTX-kort hos DFI, og det var jo ganske lekkert. I følge damen hos DFI var dette verdens første kort med nettopp dette formatet.

Dama må ha misforstått sin oppdragsgiver. Dette er trolig det første mini-DTX-hovedkortet for intelprosessorer. Det var AMD som designet det nye formatet i sin tid og etter det har det vært flere hovedkort i det formatet. Naturlig nok har Intel vært lunken til å lage noe referansedesign i AMDs format akkurat som AMD har vært lunken til å lage referansedesign i Intels BTX-format.

 

Ellers så var det veldig merkelig plassering av PCIe-x1-porten.

Det var også veldig merkelig å lese "1 DVI-I (DVI-D signal only)". Da kunne de like gjerne skrevet DVI-D med en gang.

Lenke til kommentar
Uansett, Bildene av Tylersburg chipsettene, med dobbel Xeon, var veldig spennende.

Spesielt når jeg skal investere på en ny DAW, snart.

Intel har for ikke så lenge siden laget DP Xeon-brikkesett med støtte for DDR2. Riktignok en ganske uelegant løsning med egne brikker for å oversette DDR2-signalet fra minnet til FBDIMM-signaler inn til brikkesettet. Jeg tror de vil gjøre det mer elegant denne gangen og bruke DDR3 (ECC/REG) i stedet for FBDIMM.

 

 

Tylersburg%20system%2013.png

Tylersburg%20system%2014.png

 

 

Tripelkanal med DDR3, er det FB-dimm det er snakk om? Jeg lurer på hva er max ram for chipsettet... 256GB? Mtp. i5400 (Seaburg) kan ta opptil 128GB...

Med tanke på at det er tre kanaler så blir nok begrensningen noe som går opp i 3. Hovedkortene på bildene har inntil 36 minnespor. Hvis vi antar at de takler 8 GiB moduler så blir begrensningen 288 GiB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...