Gå til innhold

All programvare på ett sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

smågenialt konsept, sjøl om eg (og sikkert en del andre) ikkje heilt veit korleis ditta egentlig helde styr på programvaren. Vil det f.eks. bli slik at du installere via nettsida og så tar den seg av instillingane?

 

Men om det har oppdateringane (link eller setup-fil) liggande så er det meir enn bra nok for meg :grin:

Endret av olz
Lenke til kommentar

Ganske genialt egentelig, ikke bare ville det gjøre pchverdagen noe enklere for mange men det vil også være muligheter for kopibeskyttelse som fører med seg positive ting. Tenk deg at du har formatert og skal intalere alt må nytt igjen, hvis de har krevet at du faktisk har betalt for programmene som fungerer med Impulse vil de instaleres av seg selv, mens programmene som du har piratkopiert vil du måtte gjøre litt mer for å kune bruke.

 

Men koster det noe for impulse eller skal defå inn penger til driften ved å sende regningen til programvareutviklerene som benytter seg av det eller?

Lenke til kommentar

Alle instalasjons filene trenger ikke ligge der da, men cd nøkler, instillinger inkludert venner og fav. server lister og patcher.

 

Eneste her om tar plass er jo patchene og de måtte du jo ha lastet ned uansett...

 

Hørtes ut som en smart ide syntes jeg, iallefall om det er gratis! :)

 

Ser for meg at patchene kunne lastes ned ved hjelp av et fildelings nettverk. Ville sørget for høy nedlastingshastighet og lavere serverdrift kostnader.

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Var ikke klar over at Impulse skulle støtte diverse gratise programmer også, så dette har jo potensial til å bli stort, avhengig av hvor lett det blir for utviklere å legge ut programmene sine.

 

nieh: I dagens Stardock Central kan man ta sikkerhetskopi/arkiveringskopi av alle spillene, så hvis man vil så kan man brenne ut på DVD eller lagre det et annet sted slik at man slipper å laste hele spillet ned igjen når man reinstallerer OS. Man skulle vel tro at dette blir tilfelle med Impulse også.

 

Stardock er jo også kjent for å være motstander av irriterende DRM, så hvis så mange spill som de gir inntrykk av faktisk havner på Impulse så kan det bli en del flere spillkjøp for meg i allfall. Gidder ikke bruker penger på diverse spill med Securom/starforce nå til dags iallfall.

Lenke til kommentar
Det minner om pakkebehandlere til Linux. Et system som holder orden på tilgjengelig programvare, alt på en plass, også kan man lagre oppsettet med sitt eget utvalg programvare.

Forskjellen her blir vel at "Impulse pakkebrønnen" husker hva du abonnerer på og tilbyr lisensiert programvare. Det er jo praktisk tilleggsfunksjonalitet det. Hadde vært fint om den husket en del personlige innstillinger også.

Lenke til kommentar

Men seriøst... hvordan FUNKER dette?

Installerer det programmer mer eller mindre automatisk, eller kjører det oppå en installasjon uten drivere og programvare, noe som gjør PC-en mer eller mindre ubrukelig uten impulse.

 

Og hva om jeg velger å bruke piratkopiert programvare?

Lenke til kommentar
Det minner om pakkebehandlere til Linux. Et system som holder orden på tilgjengelig programvare, alt på en plass, også kan man lagre oppsettet med sitt eget utvalg programvare.

 

Tenkte akkurat det samme som deg, men det er vel slik som Blackslash sier at det ikke vil være så mye gratis programvare tigjengelig som pakkebehandlere i Linux. :)

Lenke til kommentar
Du har kjøpt en ny datamaskin eller formatert din nåværende. Hva gjør du nå?

Kjører et enkelt pythonscript som gir beskjed til pakkebehandleren hvilken software jeg ønsker. Ca 1 klikk. Kopierer over /home, 1 klikk til. Ferdig! Drivere, programvare og konfigurasjon i orden. :)

EDIT: eller så kunne jeg hatt et image av OS partisjonen og dd'e over den, men har ikke noe rutine for det. Tar ikke spesielt kortere tid uansett.

På Windows har jeg (som de fleste andre?) et sted jeg har lagret drivere og programvare, slik at jeg slipper å laste det ned/bruke cd'er. Men innstillinger og slik går stort sett tapt, og det er jo ganske kjipt.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...