Gå til innhold

X-Fi får PCI Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, greit at du har lyst på flere poster, men det var da voldsomt. :tease:

 

OT: Dette kortet blir et genialt valg for meg i og med at nederste PCI port har ganske trangt om plassen grunnet vannpumpe. Så å få byttet til et kort som kan plasseres lengre opp vil løse en del plassproblemer for meg.

Lenke til kommentar

Creative suger. Ikke kjøp! De prøvde å ta betalt for Vista drivere til sine aller nyeste lydkort, og nektet å lage Vista-drivere for sine gamle lydkort.

 

EAX vil aldri fungere i Vista uten Alchemy pga måten Vista håndterer lydkort/drivere.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

OK de har tyna fatality merket for langt for lenge siden,

som oftest så tar jo produsentene 10-20% for å sette på røde lys og fatality logoen på produktene.

 

sikkert veldig kult for alle fjortiss "gamerene" men.

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Hmm. Tør jeg virkelig satse på Creative? m.t.p. driverstøtten deres er jeg lite lysten, men jeg trenger ett nytt kort og er jo spiller så EAX5.0 støtten er litt vesentlig...

 

 

Det er jeg helt enig i. Jeg ble umiddelbart fristet av et slikt kort siden jeg engang var meget fornøyd med mitt creative produkt, men så var det driverstøtten da. Og ytelsesproblematikken, det var jo sånn at Creative ofte tok mye beslag på CPU kontra konkurentene sine.

 

Er kanskje smart å vente til de første har kjøpt og testet, evnt til HW har testet et slikt produkt.

 

At Vista støtten er på plass er jo en selvfølge og det var jammen på tide at de kom med noe nytt.

Lenke til kommentar
5.1, er ikke det litt 2004 da?

 

Jeg vil ha lydkort med HDMI og støtte for Dolby True HD og DTS HD.

 

 

Lyd&Bilde hadde en intr artikkel hvor de tok opp dette med behovet for HD lyd. HD bilde sier seg selv, det trengtes og var svært velkomment. På lydfronten derimot skal det godt la seg gjøre å høre store forskjellen. At lydbilde kan pumpes med x antall MB og inneholde langt mer informasjon betyr ikke at brukerne vil oppleve noen vanvittig forskjell. Dessuten tviler jeg på at alle har høytalere og annet HiFi utstyr som kreves for å dra nytte av det nye. Må ta med i betrakning at de fleste i dag bruker enten headset eller høytalere koblet rett til PC og de vil ikke kunne yte HD lyd.

 

Når det gjelder HDMI, så burde dette vært en kontakt på skjermkortet og alt som skulle til var å dra kabel fra enten hovedkortet/lydkortet og vips så hadde du alt i en kabel. Hvorfor 2 stk HDMI kabel når man kan ha 1?

 

Men jeg forstår deg godt om du har 7.1 surround oppsett med en forsterker i 20k klassen og høytalere verdt mer pr stk enn min månedslønn x 3. (det var noe ironisk, men setter det jeg mener på spissen). Man må ha utstyret som skal utnytte kapasiteten på plass, ellers kunne man ha hatt en lada med ferrari motor og forventet at bilen skulle ha kjøreegenskapene til ferrari også...

Lenke til kommentar

er bare å bruke en av de andre ledige PCI-e portene, enten det er 4x port eller 16x om du har til overs... ja det fungerer faktisk, noe jeg ikke var klar over før jeg her forleden oppdaget at mitt nyervervede 4x kort ikke passet i 4x slotten fordi kjøler på CPU var i veien.. Googlet litt og stakk det likegodt i ledige PCI-E x16 porten jeg hadde til overs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...