Gå til innhold

– Ingen Blu-ray på Xbox (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at grunnen til at de fleste ikke ser forskjell mellom HD og vanlig DVD ligger i at de sitter såpass langt fra TV'en, ihvertfall opplever jeg det slik ofte. Men på prosjektor derimot er HD tilnærmet uunværlig, det kan jeg skrive under på. Syns også det er bra Microsoft vil fokusere på å tilby HD via Xbox Live, tror det kan bli en virkelig slager (om det i det hele tatt kommer til Norge da).

Lenke til kommentar
For oss som forbukere er det jo synd at det ikke kommer ett blåstråledrev til 360'n...

 

Han sier ikke at det ikke kommer, men at det ikke er planer om det nå fordi forbrukere fremdeles velger DVD filmer fremfor Blu-Ray. Dette er jo ikke så rart med tanke på prisen på ny filmer i Blu-Ray formatet, samt prisen på en spiller.

 

Før striden var avgjort var det forresten solgt flere filmer per HD DVD spiller enn Blu-Ray, men det var solgt flere Blu-Ray spillerer, da stort sett i form av PS3. Problemet er bare at disse kjøper minimalt med filmer.

 

Hvis Blu-Ray skal ha noen innvirkning på utviklingen, må prisen ned, mye ned. Også på spillere, hvis det ikke skjer snart kan man risikere at andre medier tar over før de får skikkelig fotfeste.

 

Personlig er jeg ikke fan av Blu-Ray, eller DVD for den saks skyld. Det blir for tungvindt. Jeg kjører alt av film fra PC over nett til mediasenter maskiner. Da slipper jeg å reise meg opp for å bytte plate ;) Men seriøst, dette er en mye bedre måte å håndtere film og musikkbiblioteket sitt på. Problemet er at ingen formater er tilpasset slik bruk, noe som i seg selv er utdatert tankegang. Runde plater er ikke lenger i vinden.

 

Gi meg heller filer av typen "images" som i sin tur lett kan plukkes opp av mediasenterene uten å måtte mounte dem. Slik at de kjøres som en vanlig DVD / Blu-Ray rett fra disk. Da skal jeg kjøpe jeg også.

Lenke til kommentar
Med norske internett-linjer, tar det jo nesten 24 timer å laste ned 8GB. Litt kjedelig å måtte planlegge film-kvelden èn dag i forveien.

Norge/Europa er langt foran USA når det kommer til bredbånd. ISDN er fortsatt stor der.

 

MB: Bredbånd er svensk. Det er nok grunnen :D

Lenke til kommentar
Norge/Europa er langt foran USA når det kommer til bredbånd. ISDN er fortsatt stor der.

 

MB: Bredbånd er svensk. Det er nok grunnen :D

Spiller liten rolle. Sålenge det fortsatt tar over 1-2 timer er det uinteressant.

 

1-2 timer går greit hvis man streamer direkte. Det er jo det en film varer uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...