Gå til innhold

Test: Zyxel NSA-220


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støtter den automatisk avslåing av disker (strømsparing) når de ikke er i bruk?

 

Tenkte det samme. I tillegg lurte jeg på hvorfor ikke hw tar en skikkelig gjennomgang av slike løsninger - gjerne sammenlikn med de som har innebygget printserver osv. Har selv sett lenge på synology sine løsninger, men de koster jo litt mer enn hva denne koster.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw

Og jeg undres litt på om man kan gå hakket videre, ssh/telnet til zyxel enheten og utføre kommandoer via dette? Er jo spesielt kjekt mtp. å bruke torrentklienter, hvis det lar seg gjøre å koble til enheten for shell tilgang.. finner lite info om det når man søker på google, så det er vel lite sannsynlig :/ .. ville vært morro tho

Lenke til kommentar

Som jeg har etterlyst tidligere savner jeg en sammenligning med Ubuntu server/FreeBSD/FreeNAS/Solaris/ClarkConnect o.l. Vet at om en skal kjøpe alt, så blir det dyrere, men sikkert mange her som sitter med brukbare deler, å lurer på om de skal kjøpe ferdig eller bygge selv.

Lenke til kommentar
Støtter den automatisk avslåing av disker (strømsparing) når de ikke er i bruk?

 

Tenkte det samme. I tillegg lurte jeg på hvorfor ikke hw tar en skikkelig gjennomgang av slike løsninger - gjerne sammenlikn med de som har innebygget printserver osv. Har selv sett lenge på synology sine løsninger, men de koster jo litt mer enn hva denne koster.

 

Den støtter strømsparing. Diskene går i dvale etter 6 min uten aktivitet.

Lenke til kommentar
Hvis jeg som kjører Linux skal bruke denne, får jeg da installert denne "NSA-220 Discovery Utility" først da? Eller trenger jeg ikke dette og kan gå rett til webbrukergrensesnittet.

 

Du kan gå direkte til webgrensesnittet. Trenger ikke bruke "NSA-220 Discovery Utility"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Bestilte nettopp NSA-220'en med 2 stk 750GB Samsung Spinpoint F1.

Har planer om å bruke den utelukkende som filserver i RAID1 med backup av bilder, musikk, mail, etc.

Håper den lever opp til forventningene :new_woot:

Levde den opp til forventningene eller ?

Lenke til kommentar
Bestilte nettopp NSA-220'en med 2 stk 750GB Samsung Spinpoint F1.

Har planer om å bruke den utelukkende som filserver i RAID1 med backup av bilder, musikk, mail, etc.

Håper den lever opp til forventningene :new_woot:

Levde den opp til forventningene eller ?

 

Tja, jeg skrev en ganske grei tilbakemelding inne på prisguide.no. Det som har skjedd siden da er at den lille vifta bak ser ut til å begynne å streike. Lager endel ulyder så jeg blir nok å kjøpe en ny vifte av høyere kvalitet snart tipper jeg. Ellers kjører jeg nsa'en min 24/7 og har ikke hatt noen flere issues utover det jeg har skrevet på prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...