Gå til innhold

Passiv kjøling i fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi tar også med et kabinett til fra Thermalright, selv om det strengt tatt ikke er helt passivt. Det er nemlig langt fra passivt. Konseptet med dette kabinetter er best mulig luftflyt.
Hvordan kobler man til ting på bakpanelet? Det er jo inni PC-en. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Herlig! Dette ser lovende ut. Håper passiv-trenden tar mer av fremover.

 

Jeg likte spesielt godt denne.

Håper også det dukker opp barebone-løsninger med prosessoren på "galsiden" av hovedkortet og passiv kjøling via heatpipes og kabinettsida. Gjerne med vertikal PCIe-slot sånn at den andre kabinettsida kan brukes til å kjøle skjermkortet på samme måte.

 

Her må man frem med pussemiddel for å holde den pyntlig til jul og LAN. :)

Lenke til kommentar
Eh, den HTPC-tingen så jo rimelig meningsløs ut. Hvor mange hovedkort passer den for?

Sikkert for alle hovedkort som følger standard layout for LGA775 pluss alle hovedkort som har prosessoren på nesten samme sted. Det kan godt tenkes at det er en kobberblokk mellom heatpipen og prosessorlokket og at denne blokka fåes med flere utforminger så de til sammen passer mange hovedkort.

 

Hvordan kobler man til ting på bakpanelet? Det er jo inni PC-en.

Jeg regner med det er en åpning langs siden av kabinettet, bak viftene på bildet. Der kan man sikkert stikke inn kablene. Det vil nok se litt snålt ut og være litt knotete å måtte åpne kabinettet for å koble noe men så er det jo også et sært kabinett for de spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke uten grunn at det ikke var oppgitt noen tall for støy på det Thermalright kabinettet. :hmm:

jeg skulle tro at de er ganske stillegående. men om det skulle vise seg at de bråker for mye så er det jo ingenting i veien for å bytte viftene eller montere en viftestyring. jeg likte det kabinettet, skulle gjerne sett noen flere bilder av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...