Gå til innhold

Har bedre lyd enn Ipod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sjelden jeg irriterer meg over noe, men syns det har blitt altfor mye fokus på iphone, ipod og alt som har med apple å gjøre. Det er jo ikke noe bra produkter, så jeg kan ikke skjønne alt oppstyret rundt det.. Som overskriften på denne artikkelen: "De nyeste musikkmobilene banker Apples musikkspiller på lyd" Javel, er det no stor nyhet? Tror alle at apple leverer klart best lyd bare fordi de har har vært eksremt gode til å markedsføre seg riktig? Og alt det oppstyret med at iphone er på vei inn til Norge som er en rimelig avlegs tlf.(Ja jeg vet den kanskje kommer med 3g som forøvrig Nokia kom med på en av sine mobiler for 5 år siden.) Jeg vet det er mange som kjøper iphone og ipod, men det er dermed ikke sagt at det er bra kvalitet. Det blir det samme som å si at Eurovision Song Contest 2008 - albumet må være et knallbra album siden det ligger på 9.plass på vg topp40....

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar

Det er på tide at de dumme sauene rundt om i hele verden får øya opp for andre ting enn iPod :| Grr.

Uansett, bra med en test som konkluderer det vi har visst i lange tider; iPod har ikke god (nok) lyd.

 

Som det ble nevnt over, så blir jeg imponert når lydkvaliteten overgår produkter som iAudio, iRiver og Sandisk.

Lenke til kommentar
Skal ikke mye til for å ha bedre lyd enn Ipod.

 

Det jeg synes er litt ironisk er at Walkman serien til Sony Ericsson har dårligere lydkvalitet enn mobiler fra andre produsenter i samme prisklasse som ikke er laget som en walkman mobil :p .

Nokia har jo XpressMusic-serien (5610, 5310, 5300). Tilsvarer SEs Walkman-mobiler.

 

Ser at Lyd & Bilde har testet W890i. De skriver følgende:

 

"Lydkvalitet

Det store spørsmålet blir da: Hvordan er den som musikkspiller? Programvaren er oppdatert og man får nå den nyeste versjonen av Sony Ericssons musikkspiller, Walkman Player 3.0, samt at telefonen nå kommer med innebygd FM-radio. Sammen med den forbedrede prosessoren gir dette smertefri navigering og avspilling av musikk. Lydkvaliteten er riktig god, men ikke eksepsjonell. Dersom man ikke har superhøye krav, vil den så avgjort være tilstrekkelig, men konkurrenten Nokia 5310 låter like godt til halve prisen."

 

Har selv W890i, men kan bare si meg sånn halvveis fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å kjøpe Nokia 5610, men vet ikke om testen ga meg mer eller mindre lyst egentlig :hmm: Batteri vs. lydkvalitet

 

Det er egentlig ikke så rart at SE ikke topper lydkvaliteten, de selger kanskje bra, og er veldig billige, men alt kan jo ikke være perfekt.. virker det som til nå iallefall.

Lenke til kommentar
5610 funker bra til mp3 spiller den, kjøpte den for å ha en arbeidstelefon/brukstelefon til det kommer noe bra i mobilmarkedet:P

Over stereoblåtann syns jeg lyden er veldig bra, samtidig som at batteriet er veldig bra,

 

Takk for info =)

Tror jeg skal kjøpe den om ikke så lenge, og håper jeg ikke er så uheldig som en kamerat som kjøpte 5310 (som er veldig lik). Han har sendt den tilbake for 3. gang på mindre enn 2 mnd.

Lenke til kommentar
Ser at Lyd & Bilde har testet W890i. De skriver følgende:

 

"Lydkvalitet

Det store spørsmålet blir da: Hvordan er den som musikkspiller? Programvaren er oppdatert og man får nå den nyeste versjonen av Sony Ericssons musikkspiller, Walkman Player 3.0, samt at telefonen nå kommer med innebygd FM-radio. Sammen med den forbedrede prosessoren gir dette smertefri navigering og avspilling av musikk. Lydkvaliteten er riktig god, men ikke eksepsjonell. Dersom man ikke har superhøye krav, vil den så avgjort være tilstrekkelig, men konkurrenten Nokia 5310 låter like godt til halve prisen."

 

Nå er jaggu amobil tatt med buksene skikkelig nede. Lyd og Bilde sammenligner lyden fra w890 og 5310, og sier de er like gode. Les hva amobil skriver om w890 og 5310 angående lyd. Helt på trynet av amobil, og nå er det bevist: Amobil favoriserer Nokia, og dikter opp påstått dårlig lydkvalitet på enkelte konkurrenter. Noe sier meg også at lydenheten i w890 og w910 er identisk...

 

Så skal amobil.no ha mye skryt for å få en "kvalifisert lytter" til å bedømme lyden. Supert!

 

Men hvem pokker er dette? Bestemora til journalisten? Nei, amobil, dette holder rett og slett ikke mål...

Endret av poe
Lenke til kommentar

Akuratt det samme lurte jeg på. Kunne godt oppgitt litt kilder.

 

Og så lurte jeg på batteritiden på Nokia 5610. Istedenfor å ikke gidde lenger enn de 6 timene telefonen ville spille musikk, kunne de trykke på playknappen igjen. Det er jo bare en liten bug, ikke et veldig stort problem med mindre du ikke har mulighet å trykke på tastene til telefonen per 6 timer.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt min iPod photo. Fikk den til konfen. Jeg kan fylle den med 30gig musikk, og den er hard nok til at jeg kan slå ihel rånere på fylla. I tillegg varer den tur-retur Oslo - Kaupanger. Jeg kommer til å fortsette å bruke den helt til den begår selvmord eller imploderer, da skal den erstattes med en ny murstein i mp3 format :)

Lenke til kommentar
Nå er jaggu amobil tatt med buksene skikkelig nede. Lyd og Bilde sammenligner lyden fra w890 og 5310, og sier de er like gode. Les hva amobil skriver om w890 og 5310 angående lyd. Helt på trynet av amobil, og nå er det bevist: Amobil favoriserer Nokia, og dikter opp påstått dårlig lydkvalitet på enkelte konkurrenter. Noe sier meg også at lydenheten i w890 og w910 er identisk...

Men han som testet lyden har vel ingenting med Amobil å gjøre annet enn at han hjalp dem/jobbet for dem med testen?

Lenke til kommentar

Jeg har selv W890i og en iPhone. lyden på min iPhone er noe bedre, men ikke noe stor forskjell. Jeg reagerer imidlertidig på at amobil nesten slakter lyden i W890i. Det sier seg selv at lyden på denne musikkspilleren er grei når W890i får disse karakterene på andre nettsteder:

 

-mobilen.no karakter 6

-forbruker.no karakter 5

-dinside.no karakter 5

-lydogbilde.no karakter 4

 

Samtlige av disse nettsidene sier at lyden er god, noen sier at den er god, men ikke super. Ellers synes jeg amobil vanligvis gjør gode og grundige tester.

Endret av yoho
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...