Gå til innhold

Nvidia viser GT200-ytelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tabellen er jo bare latterlig.

 

Men ellers gleder jeg meg til disse er tilgjengelig i butikken, jeg sitter på bestillingsknappen. Jeg var redd for strømforb. og varme men jeg kjører mye idle så det var oppløftende å se. BD kjører jeg dog kun fra PS3 så det hjelper ikke meg noe.

 

Men jeg er keen på kjøp her.

Lenke til kommentar
Litt av en sammenligning, bruke egne beta-drivere mot "utrangerte" drivere til konkurrenten. :thumbdown: Og å starte diagrammet på 0,8. hvorfor ikke på 1,0, så har ATI liksom NULL ytelse?

 

Mulig det er god markedsføring, men nesten så jeg håper karma stepper inn og gir dem en liten smekk på et vis.

 

 

Rart at ATI-kortet yter det samme i alle spill....

 

Tror jeg venter til noen andre har testet.

 

enig, og ja de *Brukte* 3870 X2, som er alså 50% trengere en 4870 X2 hehe

blir vel akuratt som 8800 Ultra mot 280? ^^

Lenke til kommentar
Legg dog merke til at tallene i tabellen over ikke starter på 0, slik at det gis inntrykk av et større ytelseshopp enn hva det faktisk er snakk om.

Misvisende kaller man det. Her er diagrammet i original og korrigert versjon:

post-3851-1212571523_thumb.jpgpost-3851-1212571857_thumb.jpg

 

- Andre ting er at de sammenligner sitt eget framtidige produkt med AMDs nåværende. AMD kommer jo selvsagt også med nye produkter. Hadde AMD presentert resultater av Radeon HD 4870 X2 mot geforce 9800 GTX så hadde nok diagrammet vist det stikk motsatte.

 

- Prisklassene som sammenlignes er også skjeve. 5000kr kort sammenlignet med 2500 kr-kort er ikke akkurat rettferdig.

 

- I tillegg opplyses det ikke om oppløsning og innstillinger som er sammenlignet.

 

- Forholdstallet gir også lite mening. Hvis AMD-kortene yter 100 FPS i et spill så er det jo mer enn bra nok allerede. Da spiller det ingen rolle om Nvidia-kortet er 1% eller 100% bedre.

 

- Det er også grunn til å tro at Nvidia har utelatt de testene som gir dem dårligst resultat i forhold til AMD.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Blir provosert når produsentene rævkjører tabeller slik at det gir et helt feil bilde ift ytelse. Nå tar jeg uansett ikke nvidias lovlader for god fisk, de har bommet grovt på dette før og gjør det sikkert igjen. Gleder meg til ¨å se uavhengige tester og h¨åper ytelsen ihvertfall er i nærheten av hva de lover :)

Lenke til kommentar
Nå tar jeg uansett ikke nvidias lovlader for god fisk, de har bommet grovt på dette før og gjør det sikkert igjen. Gleder meg til ¨å se uavhengige tester og h¨åper ytelsen ihvertfall er i nærheten av hva de lover :)

Reglen er at man aldri må ta produsentenes egene tester som god fisk... Uansett hvilken produsent som står bak.

Lenke til kommentar
Legg dog merke til at tallene i tabellen over ikke starter på 0, slik at det gis inntrykk av et større ytelseshopp enn hva det faktisk er snakk om.

Misvisende kaller man det. Her er diagrammet i original og korrigert versjon:

post-3851-1212571523_thumb.jpgpost-3851-1212571857_thumb.jpg

 

Andre ting er at de sammenligner sitt eget framtidige produkt med AMDs nåværende. AMD kommer jo selvsagt også med nye produkter. Prisklassene som sammenlignes er også skjeve. 5000kr kort sammenlignet med 2500 kr-kort er ikke akkurat rettferdig. I tillegg opplyses det ikke om oppløsning og innstillinger som er sammenlignet. Forholdstallet gir også lite mening. Hvis AMD-kortene yter 100 FPS i et spill så er det jo mer enn bra nok allerede. Da spiller det ingen rolle om Nvidia-kortet er 1% eller 100% bedre.

 

Tillater meg å være uenig i den siste påstanden om 100FPS, men det er en annen diskusjon. Resten er igrunn en finfin oppsummering av tabellen.

 

Åssen hardware som ble brukt er jo også ganske så relevant, spesielt prosessoren.

Lenke til kommentar
Meget imponerende om dette er reelt. Dog vil jeg vente på tredje persons tester. Nå er det opp til AMD å vise deres nye :)

 

Hva er det som er imponerende da? Det eneste det går ann å uttale seg om er jo strømforbruket, og det er jo både imponerende, og ikke imponerende.

 

Ytelsestallene er jo bare intetsigende. Finner det ganske så avskrekkende for AMDs del at de ikke tar med 9800GTX på ytelsessammenligningen, da kunne vi vel regnet oss frem til hva verdiene tilsvarer.

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

Som flere har påpekt her så blir det nok litt mer troverdig når man har begge konkurrentene ut på markedet og man har en bedre sammenligningsgrunnlag enn det man nå ser.

 

Det er tydelig at Nvidia prøver å være litt for smarte for sin egen del, men dessverre så kjøper mange denne hypen rått.

 

Vent og se er nå mine visdomsord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...