Gå til innhold

Cashback-kampanjer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt.

 

What he said

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt.

 

What he said

 

Tror bare kommatasten hans er død....

Lenke til kommentar

Kanskje det koster to kroner å produsere kameraet, men så har du kostnader for sending, reklame, utvikling, lønn til ansatte osv, og da blir det straks høyere enn de to lusne kronene det koster å produsere selve kameraet. Jeg forsvarer ikke produsentene eller forhandlerne, men det er mye mer enn bare produksjonskostnader pr. enhet man må tenke på, det er en større prosess enn det.

Endret av iamroar
Lenke til kommentar

Tja. De tjener penger på amerikanske priser. :) Og på tross av avgiftene er det fortsatt 25 % å gå på i mange tilfeller. Olympus' 50/2 koster 4200 i Norge. Det koster 420USD i junaiten. Med moms kommer vel det på 2700 her i landet. Og ikke innbill meg at frakt av optikk i store kvanta fra Japan koster 1500 kroner for hvert objektiv som veier rundt 350 gram, la oss si 370 gram inkludert eske og bæreveske. :)

 

Joda, vi skal ikke glemme at den jevne amerikaner har dårligere kjøpekraft (men det er nok flere som kan ta seg råd til slikt utstyr der borte enn her, vi er tross alt bare fire og en halv million), men det beviser at Olympus kan tjene penger på å selge en 50/2 så billig.

 

Så noe er det nok å gå på. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

2 kroner for et speilreflekskamera? Du drømmer. Det koster selvsagt langt mer i produksjonskostnader. Trekker man fra butikkens avanse, mva, frakt og avansen til alle mellomledd fra Kina til Norge og overskuddet i alle ledd, inkludert fabrikken, så koster nok produksjonen av kameraet rundt halvparten av den norske utsalgsprisen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hvordan funker det med cashback om jeg importerer fra USA?

 

Hos Olympus må kameraet være kjøpt i det landet du bor...

 

Jeg liker forsåvidt denne typen kampanje, men cashback ville nok ikke vært det siste lille som overbeviste meg om å kjøpe... Olympus' flashback derimot traff meg godt ved å tilby et produkt av høy kvalitet! Fikk blitzen i går, er meget fornøyd og veit jeg har gjort en god deal..! For meg komplementerer den et ypperlig kamera! :thumbup:

 

Føler heller ikke den store bitterheten over at produsentene tjener penger på produktene sine. Når alle ledd har fått sitt, regner jeg med at en anseelig andel av overskuddet går til videre produktutvikling og nyskapende forskning. Det vil igjen gi oss ny ting å sikle på... :dribble::p

 

Tror allikevel jeg har funnet en pakke jeg faktisk kan slå meg til ro med. Vel, har vel et objektiv i kikkerten...og så kanskje en... :whistle:

 

..."Kjære Ståle selg meg litt til, bare en liten telelinse du, vær så snill...!"

 

Filosofien får bli å være fornøyd med det man har, eller ta de tilbudene man får. :roll:

 

Mvh Elin.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Kjapp kommentar til alle som sier "ja men det koster så mye mindre i USA/England/Whatever:

I norge har vi 2 til 5 års reklamasjonsrett på produktene. Dette koster leverandør MYE mer enn den vanlige 1 års garantien du har i alle andre land. Det er bare rett og rimelig at dette må hentes inn et sted.

 

I norge har forbruker mer rettigheter enn stort sett noe annet land i verden, og ett eller annet sted må det jo være noen som faktisk betaler for dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...