Gå til innhold

Bli kvitt ledningskaoset!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er med deg, KnewtFan. Når man skal ha en musikkmobil SKAL det være integrert 3,5mm minijack. Endte også opp med å kjøpe N82, og den funker utmerket som musikkmobil.

 

Takk for utvidet funksjonalitet, amobil. Kommer helt sikkert til å bruke denne i fremtiden når N82 skal byttes ut. Adaptere er ut.

Lenke til kommentar

Endelig. Har lenge irritert meg over dette i prisguiden.

Mine to forrige telefoner var begge i SE Walkmanserien, og hovedgrunnen til at de MÅTTE byttes ut var at kontaktene svikta. At man slipper en meter ekstra med ledning er jo også praktisk. Som nevnt over - adaptere er ut!

Lenke til kommentar

Syntes egentlig ikke SE's Walkman adapter er så ille. Bryr meg ikke så mye at jack pluggen sitter 30cm ut på ledningen. Selv har jeg aldri heller hatt problemer med kontakten, adapteren gjør at jeg får fjernkontroll og kan bruke alle headset som handsfree.

 

Men det hadde ikke gjort meg noe om de hadde byttet ut med 3,5mm jack rett i telefonen heller ;)

Lenke til kommentar

Bli kvitt ledningskaoset, ja. Sparer 1 kabel/adapter. Tenk hvor mye kaos 1 sånn kabel på 15cm foresaker når man allerede har et headset med 1-2m lang kabel :)

 

[/sarcasm]

 

Får håpe det blir mindre irritasjon med lyden uten adapter. Jeg irriterer meg stadig når jeg høre musikk på mobilen og lyden blir fucka fordi det blir dårlig kontakt på adapteret. :p

Lenke til kommentar
Bli kvitt ledningskaoset, ja. Sparer 1 kabel/adapter. Tenk hvor mye kaos 1 sånn kabel på 15cm foresaker når man allerede har et headset med 1-2m lang kabel :)

 

Dette er vel litt subjektivt. Personlig får jeg fnatt av slike overganger. Den som følger med Sony Ericssons telefoner er en god meter. Sammen med f.eks Koss Protapro som alene er en og en kvart meter blir det mye kabel å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Men liker dere ikke og kunne svare samtaler med det headsettet dere bruker til musikk?

 

Joda, men mengde tid brukt på å høre musikk exceeds tid brukt på å besvare samtaler med god margin. Vil nok tro dette ofte er typisk for de som ønsker å bruke en mobil til musikk.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Og noen headset har så kort ledning at om jeg har mobilen i buksa, og ikke bruker en adapter, så blir den irriterende kort.

 

Mulig det bare er jeg som har lang overkropp. :p

 

Men syntes værtfall det er mer irriterende og måtte ta opp mobilen, koble fra jack pluggen og så svare en samtale, enn å bare trykke på en knapp på den 30 cm lange adapteren min. :)

 

Lengden på ledninger til headset varierer også en del, så ikke alltid den lille biten med apater er så avgjørende heller.

 

edit: ;)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken mobil du bruker, Dain Bramaged, med på Nokia N82 går det ihvertfall ann å beholde headsettet på når noen ringer, og dermed bare plukke opp mobilen og bruke den som mikrofon. Mao. man trenger ikke å koble ut minijacken for å snakke i telefonen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...