Gå til innhold

Større OLED fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett OLED, dog av de mindre variantene rundt 5" og VGA-oppløsning, som skal ha 40-50k timer levetid. Da begynner det å bli interessant ihvertfall :)

 

Er mange produsenter som har utviklet teknologien på bakrommet nå, og ikke har hatt lyst til å gå ut før ting har vært representabelt. Er en del OLED-skjermer på større embeddedmesser som vises frem i disse dager.

 

OLED er ganske smukt synes jeg, spesielt på størrelse. Selve panelet er bare en liten millimeter tykt :D

 

Edit: timer levetid

Endret av hce
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til jeg kan få tak i en god OLED-skjerm til PCen.

 

Store skjermer til TV-bruk tror jeg blir fryktelig dyre. Her tror jeg at SED etter hvert vil ta over en stund fremover. Jeg håper at Canon snart har fått jobbet seg rundt den patenten som hindret SED i å komme på markedet, hadde det ikke vært for den kunne SED vært på markedet for en stund siden.

Lenke til kommentar
OLED er ganske smukt synes jeg, spesielt på størrelse. Selve panelet er bare en liten millimeter tykt :D

 

Edit: timer levetid

Synes LCD sin størrelse er adekvat nok, for all del, mindre er vel alltid bedre, men det er langt større problemer med LCD som oled fikser enn størrelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tipper vi ved slutten av neste år ser de første relativt store stue-TV-ene (rundt 40"). Men de blir nok veldig dyre i starten, minst 30 000 kroner for de billigste vil jeg tro.

 

Levetiden er nok det største problemet, men det vil nok bedres litt etter litt ettersom årene går og de får finpusset teknologien.

Lenke til kommentar

Jeg tror at OLED vil være dyrt i en del år fremover. Jeg tror det vil kunne ta lang tid før de havner i samme prisklasse som LCD. Samtidig vil muligens LCD falle betydelig i pris, mes OLED blir "eksklusivt" men overlegent på bildekvalitet.

 

Jeg håper at Canon viser frem noe mer SED på Computex i år. Det er tvilsomt at noen produkter vil komme på markedet i år, men jeg håper at de kan komme i løpet av neste år. SED vil være billigere enn OLED og ha lengre levetid. Som dere sikkert vet, blir SED nesten som et bilderør, eller mange bilderør. SED ser ikke ut til å bli like slankt som OLED, så jeg ser for meg SED for større TVer og OLED for PC-skjerm de neste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...