Gå til innhold

SEs proffkonge er i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gjenstår det å fullføre ferien og se hvor mange penger som er til overs, for deretter å handle den. Om det ikke blir en bursdagsfeiring som planlagt, blir det nok en slik en 14. Juli.

 

Og såklart vente og se hvilke tilbakemeldinger denne telefonen får i begynnelsen. Det var en grunn til at jeg hoppet over K850i :)

Endret av Sneglen
Lenke til kommentar

Har akkurat sendt returforespørsel på denne til Komplett. Veldig treig telefon. Bruker en evighet på å starte opp, og er i det hele tatt irriterende treig i menyene. Men kanskje er alle Symbiantelefoner sånn? Det er min første. Surfingen via WiFi var imidlertid topp.

 

Fant ut at den ikke funker med Gmail for mobile og dermed ikke Goosync som jeg bruker til kalendersynkronisering. Prøvde å få den til å funke med SyncML via ZYB.com men den er visst ikke kompatibel med det heller... Skjermen virker litt sårbar og "myk" og er ganske lyssvak/mye gjenskinn utendørs. Tror dette har med touch-funksjonaliteten å gjøre.

 

En siste ting; Den bruker Symbian-versjonen av PC Suite, som gjør at du ikke kan overføre informasjon fra den vanlige PC Suite dersom du har en vanlig SE fra før. Min gamle telefon ble stjålet, og jeg gledet meg over å i hvertfall ha tatt backup av den på PC Suite. Stor skuffelse! Dette ble alt i alt en veldig frustrerende opplevelse, derfor returnerer jeg den.

Endret av pete d
Lenke til kommentar
En annen spenstig detalj er at G900 har fått visittkortleser, som automatisk legger inn informasjon fra visittkort du tar bilde av.
Dette hadde vel også P990i?

 

Uff..beklager, jeg må ha lest feil
Vil vel si det var veldig knotete forklart i artikkelen. Kanskje skrive det litt bedre?

 

Noe møkk at SE har droppet GSM850, EDGE og HSDPA på denne, da dette liksom skal være en profftelefon. :thumbdown:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Har akkurat sendt returforespørsel på denne til Komplett. Veldig treig telefon. Bruker en evighet på å starte opp, og er i det hele tatt irriterende treig i menyene. Men kanskje er alle Symbiantelefoner sånn?

(...)

Prøvde å få den til å funke med SyncML via ZYB.com men den er visst ikke kompatibel med det heller... Skjermen virker litt sårbar og "myk" og er ganske lyssvak/mye gjenskinn utendørs. Tror dette har med touch-funksjonaliteten å gjøre.

(...)

En siste ting; Den bruker Symbian-versjonen av PC Suite, som gjør at du ikke kan overføre informasjon fra den vanlige PC Suite dersom du har en vanlig SE fra før.

(...)

derfor returnerer jeg den.

Velkjente ord fra mange jeg vet som har kjøpt en UIQ telefon fra SE, ja. Eller - jeg kjenner igjen dette fra ifjor når jeg kjøpte en p1. Nøyaktig det samme som skjedde da, inkludert at "notes" osv ikke kan synces. Så godt som ingen ting har blitt fikset etterpå. Mens noen nye funksjoner har blitt pushet inn (bildegalleri, ekstra knapper), for å kunne selge telefonen som noe nytt.

 

Styr unna, og vent til UIQv3.3 telefonene dukker opp.

Lenke til kommentar
Uff..beklager, jeg må ha lest feil
Vil vel si det var veldig knotete forklart i artikkelen. Kanskje skrive det litt bedre?

 

Noe møkk at SE har droppet GSM850, EDGE og HSDPA på denne, da dette liksom skal være en profftelefon. :thumbdown:

 

jepp, enda en wtf fra SE. hva pokker er det dem driver med der for tiden?

 

noen ganger virker det som dem har våknet fra edge xor umts tankegangen, men så kommer dem med noen produkter som viser at dem fortsatt tenker i samme gamle sporet...

Lenke til kommentar
noen ganger virker det som dem har våknet fra edge xor umts tankegangen, men så kommer dem med noen produkter som viser at dem fortsatt tenker i samme gamle sporet...

..nå hadde vel programvaren fremdeles vært svak, selv om den hadde hatt hsdpa (som på en n82).

Lenke til kommentar

programvaren får så være, men at det er enten eller på oppkoblingsmulighetene begrenser telefonens nytteverdi når en bruker den til å koble andre enheter på nett.

 

tingen er rett og slett den at når omtrent alt annet av produsenter klarer å spy ut telefoner med hsdpa og edge i samme pakke, hvorfor i pokker klarer ikke SE det på annet den virkelig high-end telefoner?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Mm. Den bruker en oppdatert versjon av hovedkortet de har brukt (mest sannsynlig stort sett det samme som blir brukt på c702 når den kommer).

 

hvorfor i pokker klarer ikke SE det på annet den virkelig high-end telefoner?

Fordi de prøver å slå smartingtelefon avdelingen konkurs?

Lenke til kommentar

@kornelen: øh.. ok: "grensesnittet er gått ut på dato, kommer akkurat tidsnok til å misse ut på Opera 9.5 og widgets (samtidig som HTC Diamond får dette med seg), har samme symbian- versjon som p990 i bunnen, benytter seg ikke av tilgjengelige oppdaterte biblioteker (fra pips og nye Symbian versjoner til flash- støtte), har samme problem med sync når lydserveren kjører som tidligere, har fremdeles det desidert seigeste meldingsprogrammet i bransjen - synkronisering av "notislapper" er ikke- eksisterende, så ender opp med å sende post- it lapper til deg selv (eller deler lappen opp, slik at du kan sende teksten i en mail, og bildet som vedlegg - som jo strengt tatt tar bort hele poenget), det er stadig seriøse problemer med prioritetslisten for tilkoblinger, det finnes ikke "profiler" (som samtlige av jp- telefonene til SE har, samt alle smart- telefoner på markedet ellers) - og bildegalleriet samt kameraet er det eneste som har blitt utbedret siden den forrige UIQ3.0 telefonen kom for et år siden. Ellers har ikke Sony Ericsson support, men ansetter folk til å fornærme deg på opptil flere språk hvis du spør om noe på telefon eller mail".

 

God fornøyelse.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Hopsann:

G900 and User 130 error.

 

Men ikke fanden om SE kommer til å starte med å ha skikkelig beta- testing. Det har man brukere til å gjøre.. Men vent - SE har heller ikke offisiell support for brukere når det gjelder rapportering av feil. Hmm.

 

P.S - angivelig (etter Whitepaperet fra SE) skal det dukke opp en software- oppdatering til g- serien, som legger til flash- støtte. Åpenbart dreier det seg nok en gang om å slenge inn nye "features" for å øke salgs- appellen - mens å beholde fantastisk irriterende problemer med telefonene i årevis, før man introduserer nye problemer i tillegg, kun anses som god reklame.

 

(Man aner at et eller annet ikke henger helt sammen her.)

Lenke til kommentar

Har telefonen selv. Er godt fornøyd. Lyssvak skjerm? Treg? Kjenner meg ikke igjen. Dette er noe helt annet enn min K800i. Eneste som skuffer meg, er det at telefonen mangler flash. Er på tide man begynner å skille lys og flash.

Hvorfor så stort savn etter HSDPA? Hvor utbredt er det? Hvor ofte bruker dere egnetlig 3G? Vil ikke wifi dekke behovet når dere trenger nett?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...