Gå til innhold

Windows 7 får Vista-kjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil i det hele tatt det OS'et fungere på f.eks. HK som Asus Maximus Extreme eller noe sånt? Gidder ikke kjøpe alt nytt hvis det skal fungere.. Er ikke sikker på om jeg gidder og kjøpe det der OSer heller, mista plutslig interessen når det skulle kreve like mye som vista.

Lenke til kommentar

Er ikke kjernen i Vista som er problemet, snarere alle de unødvendige funksjonene og lagene med applikasjonssperrer / brukersperrer. Hvis de bare hadde en enkel knapp man kunne trykke på hvis man var "erfaren bruker" så man slapp alle disse... Hadde vært greit.

 

Edit: lol @ Sokkalf^

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke sitte med fettete fingre og klisse på skjermen min. Jeg vil ha et operativsystem som ikke krever en NASA-server for å drive, men samtidig ha støtte for spill. En av grunnene til at jeg kun har linux på ps3 foreløpig.

 

Dette burde MS snart skjønne. Jeg trenger ikke 14GB med drivere innebygd eller gjennomsiktige menyer.

Litt skuffet, det må jeg innrømme. (og den dumme videoen der de spiller piano - ikke grunn nok til å bytte OS)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er selve kjernen som er det store problemet i Vista. Det er alt skrotet som kjører i userspace som spiser alle ressursene. Får de bort dette, gjør ting litt mer modulært etc, så kan de likevel få en kraftig forbedring selv om de bruker Vista-kjernen.

 

Vista-kjernen er jo isolert sett en forbedring fra 2000/XP-kjernen.

 

Edit: tommyms slo meg på målstreken. :p

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Skuffende...

 

Ingen ny kjerne, muligens ikke WinFS (denne gangen heller...) og enda raskere lanseringssyklus av M$-OS'er fremover. Lite morro nyheter denne gangen altså.

 

OT: -seff med unntak av artikkelforfatters forsøk (?) på ironi, med sin lille tileggskommentar til ubekreftet lanseringsdato:

 

...etter vår erfaring med tidligere Windows-versjoner endrer datoene seg gjerne - kanskje denne gangen til noe tidligere?

;)

Lenke til kommentar

Er vista virkelig så dårlig at det ikke kan brukes. Går det ikke å surfe, skrive i Word eller spille på det? Er det kun XP, linux og mac som klarer dette?

 

Så fordi Windows 7 bruker Vista kjernen så vil disse oppgavene fortsatt være forbeholdt xp osv?

 

Hva er nytt i Windows 7 da? Det må jo være mer interessant å diskutere enn denne evinelige drittslenginga fra alle kanter?

Lenke til kommentar

Slutt å vær så sytete og se litt realistisk på det. Hørt om hardwareutvikling? Hardware blir faktisk bedre. Og i 2010-11, så blir PC'ene som takler Vista lett som ingenting, gamle "dårlige" maskiner ;)

 

 

Mener dere at dere har kunnet sittet på en maskin i 3-4 år tidligere uten at maskinen deres har blitt gammel? Og tenk da! Driverstøtten kommer jo til å være helt fantastisk :)

Endret av Megnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...