Gå til innhold

VIA lanserer ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VIA er allerede bra på små laveffekt PC-er med C7 CPU og mini/micro/nano ITX, så dette kan bli veldig bra

 

Dette er også den første av de billige og ultraportable bærbare, annet enn eee, som faktisk ser bra ut.

 

Litt usikker på hvorfor de skal ha en tykk kant på siden av tastaturet. Med fare for å ta feil siden jeg ikke har noen referanse, men det tastaturet ser mye mindre ut enn det på eee (som hvertfall jeg syns går helt greit å bruke)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har ikke helt sansen for alle disse "små pc-ene". Det som er smått er tastaturet, skjermen og batteritiden. :nei:

Skjermen og tastaturet kunne jo vært mye større. Tror jeg holder med til 12.1" med full størrelse på tastaturet og lang batteritid til såvidt over 1 kg.

Lenke til kommentar

Feil, den heter ikke Openbook, men OpenBook Mini-Note Reference Design. Går ikke ann å skrive "med det klingende navnet Openbook". Det er ikke navnet på produktet... Det er jo et soleklart eksempel på at den retarde regelen deres feiler gang på gang!

 

Birger :)

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar

Flere bilder og en

av den.

 

Jeg synes den ser myyye penere ut enn Asus EEE, samt at spesifikasjonene virker hakket bedre. Særlig harddisken, men det er nok også den som er årsaken til lavere batteritid. Håper noen produsenter laver versjoner av denne som kan bruke oppladbare AA-batterier så det blir enkelt og billig å kjøpe og ha med seg mange reservebatterier.

 

I dette markedet tror jeg utseendet alene vil gi den svært gode salgstall.

Lenke til kommentar

Hadde forventet mer enn 3 timer batteritid på en VIA-maskin.

 

Har 5 timer batteritid i Vista med min bærbare og 7 timer i Ubuntu Gutsy (Hardy heron suger like mye batteri som Vista)

 

Og min bærbar har dedikert geforce 8600gt 256 mb skjermkort i tillegg...

Lenke til kommentar
Feil, den heter ikke Openbook, men OpenBook Mini-Note Reference Design. Går ikke ann å skrive "med det klingende navnet Openbook". Det er ikke navnet på produktet... Det er jo et soleklart eksempel på at den retarde regelen deres feiler gang på gang!

 

Birger :)

 

Du går rundt og kaller andre folk for retards uten å vise særlig evne til å resonere selv.

Hvorfor mener du at det er feil å kalle den VIA Openbook?

http://www.via.com.tw/en/initiatives/spearhead/openbook/ og http://www.viaopenbook.com/

tyder veldig på at serien kommer til å benytte navnet VIA Openbook. (De benytter stort sett VIA OpenBook igjennom hele omtalen. PS: Jeg bryr meg ikke så mye om små og store bokstaver midt i navn/ord, sånn ift. OpenBook vs. Openbook.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...