Gå til innhold

Kulturo: Indiana Jones omfavnes av publikum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det slått noen at folk ganske enkelt liker enkle, underholdende Adventure-filmer om skjulte skatter, myter og den klassiske kampen mot det onde?

 

Jeg synes filmen var knall. Ikke noe filmatisk mesterverk, men det diskvalifiserer den ikke fra å være en god film.

Lenke til kommentar

De forrige filmene kan jeg dessverre ikke vise til ungene enda, grunnet de mest ekstreme scenen. Men jeg gleder meg til de kan få se dem. Denne her tror jeg at de skal få se når den kommer på Blu-ray.

 

Har hatt et gjensyn med Mumien og også sett de to siste National Treasure-filmene de siste ukene. Det er merkbart hvordan alle Indiana Jones-filmene er milevis foran i underholdning og kvalitet (selv om jeg også finner de nevnte filmene greie nok).

 

Jeg håper bare det kommer en extended-utgave på Blu-ray :)

Lenke til kommentar

Jeg så filmen dagen etter premieren, og selv om jeg gledet meg en del hadde jeg nok noe lunkne forventninger, som dessverre skulle vise seg å slå til. Filmen manglet tempo, glød og energi.. og gud.. plottet... :(

 

Jeg er glad jeg har de tre originalfilmene på DVD i hylla.

Lenke til kommentar
Jeg er nesten sjokkert over hvor dødelig seriøst noen klarer å ta dette eventyret. :wee:

 

Enig. Jeg hadde et stort smil igjennom hele filmen. Jeg lo, jeg var spent, jeg hadde et fabelaktid tid! Hva mer kan en spør etter i en Indiana Jones film?

 

Filmene i seg selv er jo useriøse og like tullete som den siste. Så hvorfor skal folk være så seriøse?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

spoiler

synes slutten var teit jeg

var ikke noe bedre og ta av?

 

Jeg er nesten sjokkert over hvor dødelig seriøst noen klarer å ta dette eventyret. :wee:

 

Enig. Jeg hadde et stort smil igjennom hele filmen. Jeg lo, jeg var spent, jeg hadde et fabelaktid tid! Hva mer kan en spør etter i en Indiana Jones film?

 

Filmene i seg selv er jo useriøse og like tullete som den siste. Så hvorfor skal folk være så seriøse?

Lenke til kommentar
På den listen mener jeg "The last crusade" skal komme over "The mummy".

Hmm... kanskje det var litt ufortjent å legge TLC under TM, men de ligger veldig tett sammen i det minste. Kanskje jeg ombestemmer meg med tiden, på samme måte som f.eks Gudfaren, en film som har en tendens til å falle mer i smak desto eldre man blir. :)

Lenke til kommentar

Det eneste som var bra med denne filmen var at den endelig tok slutt etter to timer.

 

Gi oss gjerne en eventyrfilm for barn. Eller en noe overdrevet actionfilm med humor og litt gladvold. Eller en romantisk komedie. Men ikke prøv å klemme alt sammen inn i en og samme film. Resultatet blir en unødvendig gatemix av en film som ikke utmerker seg positivt på noe som helst.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...