Gå til innhold

Opprør mot N-Gage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle spill du kjøper, uansett om det er ett helt vanlig JAVA spill- er vel låst til den telefonen du kjøper spillet til?

Kanskje det går an å ligge N-gage filen på dataen, og så overføre den filen over til telefonen du ikke har lastet ned spillet på?

Jeg vet ikke, så jeg vet heller ikke om dette går :ermm:

For min del gjør det ingenting, jeg har en NOKIA N95 8GB, og har tenkt å ha denne en stund til :tease:

Lenke til kommentar

N-Gage-spiller her, og kan ikke si at jeg raser av denne grunn. Har, som gnaling94, også en telefon jeg planlegger å ha lenge, og når den tid kommer at jeg ønsker å bytte denne ut vil jeg tvilsomt savne å spille N-Gage-spilla som jeg spiller nå.

 

Jeg synes det er fint at Nokia har valgt et nærmest vanntett system mot piratkopiering.

 

Det jeg, som N-Gage-spiller, raser for, er heller at de fortsatt ikke har gitt ut noen ordentlige multiplayerspill :(

Lenke til kommentar

Igjen tabloidisering i aller høyeste grad.

 

Overskrift viser ikke til informasjon om hva som faktisk er nyheten, men et opprør. Det er klart folk vil lese om opprør, her må det jo være kamp og action. "Nå melder imidlertid mange sin misnøye" er faktisk alt dere skriver om selve opprøret i hele artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er dårlig at det ikke følger med noen spill til telefoner som kostet over 6000 en gang i tiden (n95). Snakes som fulgte emd, forsvant etter en oppdatering, og da kom en beta av n-gage med to trials. Altså, en av de dyreste konsumenttelefonene leveres uten spill.

Lenke til kommentar
For min del gjør det ingenting, jeg har en NOKIA N95 8GB, og har tenkt å ha denne en stund til :tease:

 

Det er din plan, men hva om du får en feil på din N95 slik at du får en byttetelefon? Rart å se hvordan man forsvarer elendig kundeservice, for det er det det er. Sjekk forøvrig tråden på itavisen som omhandler samme sak. Der er folk en smule mer negativt ladet ovenfor Nokia's ngage.

Lenke til kommentar
Sjekk forøvrig tråden på itavisen som omhandler samme sak. Der er folk en smule mer negativt ladet ovenfor Nokia's ngage.

Er det så rart da? Det er jo Itavisen! Der er folk negative til absolutt alt.

 

 

 

Nei det er de da aldeles ikke. Sjekk tråden som omhandler K850i ;)

Lenke til kommentar

Nå er jo denne saken et par dager gammel og Nokia selv har sagt at det skal være mulig å flytte lisensene.

 

Du må ringe Nokia Care Center som vil foreta dette.

Etterhvert vil det komme bedre løsninger.

 

Fra Symbian-guru

http://www.symbian-guru.com/welcome/2008/0...a-responds.html

Fra Darla Mack

http://darlamack.blogs.com/darlamack/2008/...-to-n-gage.html

Fra Allaboutngage

http://www.allaboutngage.com/news/item/734...minds_game_.php

 

Nå har det jo seg slik at veldig mange javaspill ikke helt har den samme holdbarheten

som et N-gage spill har. Tenker her da spesielt på Creatures Of The Deep og Mile High Pinball.

 

Dessuten så skifter enkelte personer mobil når det nyeste kommer ut.

Det blir derfor litt for dumt at du skal spytte ut flere hundre kroner i tillegg

for hver gang du kjøper en ny telefon.

 

Videre var det under pilotperioden for N-gage, da det kun var for N81 / N81 8GB brukere

lov å aktivere spillene på inntil 3 telefoner.

Med et slikt system i pilotperioden vil jo selvsagt mange bli "vant" med at det er slik.

 

Det som er i sakens kjerne er at Nokia selv sa at spillene fulgte med profilen som en

opprettet til ulike bloggere. En fikk det derfor for seg at DRM systemet allerede var på

plass og at denne fulgte profilen en har laget.

Lenke til kommentar
N-Gage-spiller her, og kan ikke si at jeg raser av denne grunn. Har, som gnaling94, også en telefon jeg planlegger å ha lenge, og når den tid kommer at jeg ønsker å bytte denne ut vil jeg tvilsomt savne å spille N-Gage-spilla som jeg spiller nå.

 

Jeg synes det er fint at Nokia har valgt et nærmest vanntett system mot piratkopiering.

 

Det jeg, som N-Gage-spiller, raser for, er heller at de fortsatt ikke har gitt ut noen ordentlige multiplayerspill :(

 

Personlig ser jeg på det som et strt problem at selskapene driver med slike latterlige taktikker, og jo mer properitær plattformen er, jo større er problemet. Og hva får deg til å mene det er nærmest vantatt mot piratkopiering? Alle tidligere forsøk på slikt har jo ene og alene ført til at piratproduktet er bedre enn orginalen, og lite annet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...