Gå til innhold

Yr.no kommer på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var nesten gode nyheter. Kunne de ikke bare lansert en "nedstrippet" HTML-side, og hoppe bukk over wap?

Jeg synes det var et godt valg. De med avanserte telefoner kan installere applikasjonen. De med eldre mobiler kan ikke installere applikasjonen og trolig heller ikke vise HTML-sider. Med andre ord synes jeg kombinasjonen WAP og applikasjon dekker mobilbrukerne veldig bra. De sikkert svært få som havner utenfor begge gruppene kan gå inn på den ordinære nettsida.

 

Gleder meg til dette kommer. Jeg skal garantert installere det. Det er bare et par måneder siden jeg "oppdaget" yr.no på nettet. Jeg er svært fornøyd med tjenesten.

Lenke til kommentar

Dette var ein god nyheit. Har sjølv brukt yr.no siden det kom opp, og før det brukte eg Meterologisk Institutt sine egne sider. Håper programmer fungerer bra då, veldig nyttig å kunne sjekke været så lett framover i tid.

 

Spesielt nedbørsradaren er kjekk å ha, men det blir vel litt mykje data å ta til mobilen med tanke på pris.

Endret av Svinat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Foretrekker også en egen mobiloptimert nettside fremfor en egen applikasjon. Har en telefon som uten problemer kjører flere applikasjoner samtidig, men synes det er unødvendig med en ny applikasjon for hver eneste tjeneste man er på utkikk etter.

 

Hva yr.no gjelder, skal man nok ikke stole for mye på varselet deres. Særlig med tanke på at det ble slaktet av deres egne http://www.adressa.no/vaeret/article1083220.ece - ironsik nok, tok meterologen feil, mens yr.no hadde rett den dagen. :)

Lenke til kommentar
Er dette for WM Smartphones eller for WM PocketPC?

 

brukergrensesnittet er laget med tanke på smartphone (altså enheter uten touchskjerm).

 

Men applikasjonen kjører på pocket pc (testet WM5 med touch) også, men noen av skjermbildene blir litt rare. skal se om jeg får rettet dette en gang til uka.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...