Gå til innhold

Kulturo: World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har full forståelse for at de som ikke er inne i warcraft-lore har noen glede av serien, men for meg som er lore-junkie og lenge har ventet på fortsettelsen av quest-linen "Lost Diplomat" (i spillet som dette er en slags fortsettelse på) var det en helt grei serie om enn ikke like bra som Sunwell-triologien. Med tanke på at det muligens blir referert til denne serien i Wrath of the Lich King (på samme måte som Sunwell-triologien) er det sikkert mange som vil få denne med seg. :)

Lenke til kommentar

ok! Godt eksempel på at dette bladet sux balls av en annen dimensjon: "Det er teamet Goblinen Sparkeye stiller med i Dire Maul. Darkspear Troll, Grimtotem Tauren og en Udød. Fin kombinasjon" ... Rly? Hva skjer med Engelsk midt i Norsken også gå over til Engelsk igjen? Tror faktisk en fjerdeklassing kunne gjort en bedre jobb... får ikke mer enne 1/10 hos meg da jeg begynte å gråte inni meg da jeg fant ut at jeg hadde kasta bort 39.50 på ei lørve.

Lenke til kommentar

Syntes dette var en altfor streng omtale. Jeg kjøpte bladet og syntes det var helt grei underholdning. Siden jeg har et skammelig høyt antall timer spilt i WoW og warcraft-spill generelt, så kjenner jeg alle referansene og lore som serien tar utgangspunkt i, og jeg er ganske sikker på at folk som meg er målgruppen til dette bladet. Tegnestilen passer stemningen i spillet bra, og det er et pluss at de tegner verden slik vi kjenner den fra før, da er det lettere å forholde seg til hva vi ser uten å måtte ha alt trøkt inn med tekst. Ja, norsk er ikke optimalt når vi alle kjenner spillet på engelsk og det blir grisete når de blander inn engelske gloser for at vi skal ta referansene, men det er tilgivelig. Skal man slippe å stikke på Outland eller bestille fra utlandet så er en vel bare pent nødt. Uansett så syntes jeg ikke en skal bedømme denne tegneserien på linje med en som er ment for alle. Warcraft-fans vil syntes at dette er greit/bra mens andre ikke vil få noe ut av den.

Lenke til kommentar

Å omtale en tegneserie etter første bladet er som å omtale en film eller ett spill etter åpnings sekvensen.

 

Lest bladet, var ikke noe spesielt overasket positivt eller negativt. Tegnestilen var forøverig my bedre enn Sunwell. Den nye tegneserien gjenspeiler i det minste looen til wow, now sunwell aldeles ikke klarte.

Etter første blad ser det ut for meg at historien kan bli dypere...

 

MEEEEN!

 

Dette er ingen Day of the Dragon, ingen Lord of the Clans, Last Guardian eller Rise of the Horde.

 

Skal du ha skikkelig warcraft lore så les bøkene.

 

Denne tegneserien er satt inn i wow verdene, CA akkurat nå. Den ser ikke ut til å kaste lys over forhistorien til warcraft, og kommer dermed til å ende opp som et krampeaktig spinnoff produkt. Noe ingen av bøkene eller Sunwell kan kalles, de er og blir en del av loren til Warcraft.

Lenke til kommentar
Den ser ikke ut til å kaste lys over forhistorien til warcraft, og kommer dermed til å ende opp som et krampeaktig spinnoff produkt. Noe ingen av bøkene eller Sunwell kan kalles, de er og blir en del av loren til Warcraft.

 

Finn ut av identiteten til hovedkarakteren og du vill fort finne ut at den er så og si like viktig for WotLK-storyen som Sunwell var for TBC. :)

 

Hadde dette bare vært random karakterer i WoW-universet uten noen som helst betydning hadde dette vært den værste serien ever. Tror dette er starten på en av WotLK kanskje viktigste karakterer. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...