Gå til innhold

Fujifilm øker prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oooops. Det må har vært slemt.

 

Selvfølgelig er det trist når prisen stiger, men vi skal være glad så lenge vi har leverandører av film etc. Vi får håpe vi få beholde de som fremdeles er i sving, og at ikke flere flotte filmtyper som Agfa APX havner på historiens søppeldunge i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det trist når prisen stiger, men vi skal være glad så lenge vi har leverandører av film etc. Vi får håpe vi få beholde de som fremdeles er i sving, og at ikke flere flotte filmtyper som Agfa APX havner på historiens søppeldunge i nærmeste fremtid.

 

Det må ha hvert enorme overskuddslagre av Agfa APX siden den fortsatt er i salg fra Lupus imaging, Antonio Stasi pusher den jo i store mengder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
....så lenge det varer. Har mange fans de filmene der.

 

Vel personlig så var jeg ikke imponert, men er mulig det har mye med min framkalling å gjøre. Men jeg syntes at APX 100 ga dårligere bilder enn Tri-x og det atpåtill når begge var framkalt i Rodinal noe som neppe skulle være noen fordel for Tri-x. Men min bror har skaffet meg noe Apx 25 nå så jeg spent på om den kan vise noe av den fantastiske looken til Agfa. Overasker meg i grunn at ikke Antonio selger Neopan Across 100, han selger jo mest av Fuji på lysbilder og flagger med Fuji flagg utenfor butikken. Across er jo verdens beste svarthvitfilm for tiden, og Fuji er den produsenten i verden som virkelig satser på analog foto og svarthvit filmene dems bør absolutt trekkes fram i tillegg til fargefilmene.

 

Fuji har jo vunnet krigen om å levere best film av alle typer nå. Fujichrome er overlegent Ektachrome, Superia inkludert Reala er langt bedre enn Kodak Gold. Across er den beste sorthvitt filmen, det eneste de mangler er et bredt utvalg sorthvit filmer.

Lenke til kommentar
Across er den beste sorthvitt filmen, det eneste de mangler er et bredt utvalg sorthvit filmer.

 

Dersom du føler for å utdype akkurat det utsagnet litt, så gjør gjerne det. Jeg har ikke engang fått med meg at det har vært et verdensmesterskap i svart-hvitt film.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...