Gå til innhold

Blokkér svigermor og andre plageånder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor dette ikke går an å gjøre på telefonen, eller "min side" på netcom.no f.eks.

 

har savna denne funksjonen i flere år, for å kunne blokkere f.eks. telefonselgere som ringer om igjen og om igjen uansett om du ber dem slutte.

Lenke til kommentar

hmm, tror mange hadde koblet telefonterror.no sammen med sin blokkeringsliste.

 

skulle ikke forundre meg om grunnen er redsel for inntektssvikt fra telefonselskapene sin side...

 

og når en snakker om telefonselgere, jeg har opplevd å bli oppringt av samme folka to ganger på 5 min eller noe i den dur...

 

og det er en tankevekker at det fint går an å begrense hvilke nummer en kan ringe til fra en telefon, men ikke hvilke nummer som kan ringe inn...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe problem å implimentere da. Bare sette opp en accessliste for hver bruker.

 

Det krever vel kanskje endringer i endel systemer? Ta en telefon til dem og tilby deg å gjøre det du da, hvis du mener det er så enkelt?

 

Hvis der er å kun godta enkelte nummer så finnes det allerede en slik funksjon i de fleste telefoner.

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
– Jeg vet at det er et omfattende teknologisk inngrep å få til dette. Det er enkelt og greit ikke noe hokus-pokus.

Er dette korrekt bruk av "hokus-pokus" ?

Jeg har alltid trodd at når noe "ikke er hokus-pokus" betyr det at løsningen er klar og gjerne lett.

 

Eksempel :

-Kunde : Kan du flytte den checkboxen ( i et HTML-form ) over feltet for brukernavn?

-Code monkey : Klart, det skal ikke være noe hokus-pokus.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hvis der er å kun godta enkelte nummer så finnes det allerede en slik funksjon i de fleste telefoner.

 

hmm, sant nok. fant det.

 

men jeg tror det folk leter etter er "default permit" heller den "default deny", for å låne litt fra brannmurterminologi...

 

altså en liste hvor en kan si at alle nummer utenom x, y, z osv skal slippes gjennom.

Lenke til kommentar

Min første tanke er at dette ikke er innført fordi det fører til at folk ringer mindre. Tror telefonselgere, masete kunder, eks-kjærester, svigermor og andre uønskede samtaler faktisk utgjør en del kroner i inntekter for operatørene.

 

Kan ikke skjønne at det skal være noe vanskelig teknisk å innføre: "if incommingnumber==XXXXXXXXXX then deny call"

 

Blir jo som en IP Deny Manager til en nettside.

Lenke til kommentar

Denne tjenesten har jeg hatt lenge. Den følger med SPB Phone Suite, der man lager en whitelist og en blacklist og kan sette dette inn i profiler. Finnes også annen Windows Mobile programvare som gjør lignende. Det som blir spesielt her er vel kanskje at en del av programmene ikke klarer å blokkere sms, men bare ringing. Hvis T-mobiles versjon både tar ringing, sms og msn-meldinger/eposter begynner det å bli ganske avansert.

Lenke til kommentar

Talentløst at det ikke er lett tilgjengelig på de fleste telefoner allerede, og da tenker jeg ikke på noe teleselskapene skal levere, men i selve telefonen.

 

Det som dog ofte går ann er å legge inn egen ringetone på selgere ol., der det bare er en "tom" lydfil. Så merker en i alle fall ikke når de ringer...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...