Gå til innhold

Radeon 4800 er forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm....

:dontgetit:

 

Hadde gledet meg slik til disse, men selv om de kommer senere så gleder jeg meg fortsatt :D

 

så kan jeg beholde 3870 litt lenger :p

 

er mest spent på hva en singel 4870 yter contra GT200 korta. Håper GT200 ikke får altfor stort forsprang slik at AMD/ATI kan komme seg litt på beina igjen :)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Tror ikke det vil ha så mye å si i det hele tatt. Selvfølgelig litt leit for de som sitter og venter som små barn på julaften. Kortene blir garanter å banke GT greia til nvidia:P

 

(ja den siste var bare for å irritere nvidia fanboys, ikke at jeg vil starte noen diskusjon på det.)

Lenke til kommentar
1300,- for ytelsen til 3870X2 i et singlekort?

 

Mmm, fikk nesten lyst til å bygge to nye maskiner nå i sommer når jeg leste det. En 790i og en X48 platform med identiske komponenter, med unntak av skjermkort. Hehe, hadde vært artig å modde Lian Li Cube'en slik at den kunne ha huset begge to... :lol:

Lenke til kommentar

Heh.. kanskje en grunn til at diverse PowerPoint-mennesker hos AMD fikk fyken... De må da ha visst om denne forsinkelsen da de annonserte kortene for kort stund siden?

 

Jeg vil forøvrig bli overrasket hvis vi ser HD4870 til 1300,- den første tiden. HD3870 kostet vel nærmere 1700-1800 ved lansering?

Lenke til kommentar
Heh.. kanskje en grunn til at diverse PowerPoint-mennesker hos AMD fikk fyken... De må da ha visst om denne forsinkelsen da de annonserte kortene for kort stund siden?

 

Jeg vil forøvrig bli overrasket hvis vi ser HD4870 til 1300,- den første tiden. HD3870 kostet vel nærmere 1700-1800 ved lansering?

 

Helt i starten lå den på rundt 2000kr tror jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Sitter å funderer på 2 * 4870 i CF eller vente på 4870x2 ...

 

Uansett, jeg er kjempe fan av ATI. Ikke at nVidia lager dårlige kort, tvert imot.

Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Dessuten mener jeg at ATI hele tiden har vært hakket bedre på 2D og Video.

For vi sitter vel ikke 24/7 og spiller, gjør vi vel ;)?

 

*edit skriveleif*

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Prismessig er det ventet at nykommerne får omtrent samme priser som sine forgjengere. Hvilket skulle innebære omtrent 1300 kroner for Radeon HD 4870 og 1000 kroner for Radeon HD 4850

 

Hvorfor skriver dere andre priser enn kildeartikkelen?

 

Pricing guidelines are not finalized at this time, but according to several sources, the Radeon 4850 will succeed the 3850 512MB and should cost about $189-$219 at launch. Our sources indicated that 4870 GDDR5 cards will cost between $249 and $279, but somehow we feel that AMD might aim go for $199 and $249 at launch.
Lenke til kommentar
Heh.. kanskje en grunn til at diverse PowerPoint-mennesker hos AMD fikk fyken... De må da ha visst om denne forsinkelsen da de annonserte kortene for kort stund siden?

 

Jeg vil forøvrig bli overrasket hvis vi ser HD4870 til 1300,- den første tiden. HD3870 kostet vel nærmere 1700-1800 ved lansering?

 

Helt i starten lå den på rundt 2000kr tror jeg. :hmm:

Hvis jeg husker rett, lå prisene mellom 1500 og 2000 rett etter lansering. Men i likhet med 8800GT var de billigste butikkene konstant utsolgt. Reell tilgjengelighet var det ikke før man nærmet seg 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...