Gå til innhold

Kulturo: Fahrenheit 9/11 får oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156236
Eventuelt kan jeg håpe på at Moore har tatt til seg kritikken og bedrer seg.

 

:!:

 

SiCKO var mye mer saklig og nyansert enn Fahrenheit 9/11, men så var det om et tema som ikke er like politisk som The Global War on Terror. Vi får håpre Moore får anledning til å intervjue Bush denne gangen, høhø.

Lenke til kommentar

For meg virker det som om alle som heller litt mot venstre og går ut med sine meninger får stemplet "udyktig", "unyannsert" e.l. Klart at han, som alle andre som skaper noe som helst, vil være påvirket av sitt syn, men det kan ikke gjemmes under et teppe at han har satt mye på dagsordenen som en del helst ikke vil skal se dagens lys i det hele tatt. Og som sagt, Sicko har en mye mer nøytral tråd en hans tidligere filmer.

 

Personlig er jeg stor fan av Bullsh!t-konseptet, men er jo ikke 100% enig i alt som blir sagt der.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
For meg virker det som om alle som heller litt mot venstre og går ut med sine meninger får stemplet "udyktig", "unyannsert" e.l.

Eh, hva? Har sjeldent hørt at noen har omtalt Moore som "udyktig" men unyansert er han iallfall. Problemet med alle som heller mot venstre eller høyre er at de ikke klarer å lage en slik film på en objektiv måte. Trengs en person i sentrum til det.

 

Fahrenheit 9/11 mener jeg ikke satte noe som helst på dagsorden, annet enn å fremme Moores egne motbeviste teorier og løgner om Irak-krigen og Bush. Filmen hadde jo som formål å senke skipet til Bush for valget i 2004, som Moore sa selv. Nesten hver eneste scene i filmen inneholder feil, løgn, eller forfalskning.

 

SiCKO satt noe på dagsorden - men dessverre var det ikke så mange som brydde seg...

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva Moore kan gjøre ut av en ny Fahrenheit 9/11 film, annet enn å foredle alle de vanligste anti-Bush mytene, teoriene, og propagandaen. Og så slippes den ikke før 2009? Hva er vitsen da? Bush er jo borte da...

Lenke til kommentar

Yey! :yes:

 

Kjempegod nyhet for min del vertfall! Jeg digger Moore's dokumentarer, og elsker det faktum at han er en venstre-ekstremist og driter i hva alle andre sier og bare viser sitt eget syn på verden. Om dette inneholder en liten faktafeil eller to bryr meg ikke det grann, god underholdning uansett. :)

 

Enig i at Sicko er den beste så langt.

Lenke til kommentar
Eh, hva? Har sjeldent hørt at noen har omtalt Moore som "udyktig" men unyansert er han iallfall. Problemet med alle som heller mot venstre eller høyre er at de ikke klarer å lage en slik film på en objektiv måte. Trengs en person i sentrum til det.

 

Fahrenheit 9/11 mener jeg ikke satte noe som helst på dagsorden, annet enn å fremme Moores egne motbeviste teorier og løgner om Irak-krigen og Bush. Filmen hadde jo som formål å senke skipet til Bush for valget i 2004, som Moore sa selv. Nesten hver eneste scene i filmen inneholder feil, løgn, eller forfalskning.

 

SiCKO satt noe på dagsorden - men dessverre var det ikke så mange som brydde seg...

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva Moore kan gjøre ut av en ny Fahrenheit 9/11 film, annet enn å foredle alle de vanligste anti-Bush mytene, teoriene, og propagandaen. Og så slippes den ikke før 2009? Hva er vitsen da? Bush er jo borte da...

 

Hehe, les et par poster lenger opp, så skjønner du hva jeg mener, og vedkommende er ikke den eneste jeg har snakket med som har slike meninger om Moore :)

Lenke til kommentar
Eh, hva? Har sjeldent hørt at noen har omtalt Moore som "udyktig" men unyansert er han iallfall. Problemet med alle som heller mot venstre eller høyre er at de ikke klarer å lage en slik film på en objektiv måte. Trengs en person i sentrum til det.

 

Har du et eksempel på en slik film som har blitt laget av "en person i sentrum"? Jeg tenker selvfølgelig på en film som du selv har sett.

Lenke til kommentar

Hvor man står politisk har fint lite å si for om man kan lage en god dokumentar. Integritet finner man både til høyre og venstre. Men ikke i Moore sine dokumentarer.

 

Jeg etterlyser integritet i en dokumentar. Det setter jeg som et absolutt krav, at man i hvert fall forsøker å levere et verk bygget på ærlighet. Folk får velge sine egne preferanser, det er nå mitt syn.

 

For ordens skyld ikke sett Sicko. Jeg kaster ikke bort mer penger på Moore. Bare tid til å skrive innlegg om han :wee:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
Har du et eksempel på en slik film som har blitt laget av "en person i sentrum"? Jeg tenker selvfølgelig på en film som du selv har sett.

Kommer ikke på noe, nei. Grunnen til dette er at det er som oftest de mest partiske som har den sterkeste interessen for å lage slike filmer. Partiske personer har veldig vanskelig for å lage en objektiv, nyansert film.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
For ordens skyld ikke sett Sicko. Jeg kaster ikke bort mer penger på Moore. Bare tid til å skrive innlegg om han :wee:

Last den ned, da. ;) Tror Moore selv har sagt at det er greit, selv om han ikke akkurat taler for de som eier rettighetene til filmen... Er en del gode poenger han kommer med, men dessverre klarer han å ødelegge filmen ved å blande inn for mye partisk politikk, og en idiotisk/meningsløs/ulogisk tur til Guantanamo Bay. Skulle heller vist klippene han lagde i Norge fremfor det tullet der.

Lenke til kommentar
Har du et eksempel på en slik film som har blitt laget av "en person i sentrum"? Jeg tenker selvfølgelig på en film som du selv har sett.

Kommer ikke på noe, nei. Grunnen til dette er at det er som oftest de mest partiske som har den sterkeste interessen for å lage slike filmer. Partiske personer har veldig vanskelig for å lage en objektiv, nyansert film.

 

Du kommer ikke på noe fordi det aldri har blitt laget en kjent dokumentarer fra "en person i sentrum". Det er uansett uviktig hvor en filmskaper står politisk, så lenge han klarer å forholde seg til fakta.

 

Jeg er forresten ingen tilhenger av propagandister som Michael Moore. Ikke fordi du og andre folk på høyresiden har "debunket" faktaene i filmene hans, men fordi han bruker sleske og uærlige fortellergrep.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...