Gå til innhold

Tynt og rødt fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermen senker lysstyrken i mørke omgivelser. Ser du mye på TV, kan en slik funksjon gjøre at du sparer noen kroner på strømregningen.

En annen fordel med det er at det blir mer behagelig for øynene. De fleste tenker nok ikke over at lysstyrken kan være for lav på dagtid og før høy etter solnedgang og justerer dermed ikke dette selv.

 

Ellers så synes jeg hullet er mer visuelt forstyrrende enn estetisk. Rødfargen også forsåvidt.

Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp her om dagen å kikket på LG 42LG6000. Likte ikke den rødfargen og det hullet,men bildet og lyden var utrolig bra på den.

LG6000 har elektrostathøyttalere som er utviklet i samarbeid med Mark Levinson.

For de som har holdt på litt med Hi-Fi vet at Mark Levinson lager noen av verdens beste høyttalere.

Lenke til kommentar

Siden denne bruker den samme XD Engine som LG6000, så forventer jeg at denne får like dårlige bilder på non-HD signaler og "100Hz" (Double framing egentlig) er like ille som alltid... Den vil da pushe for mye blått og rødt for å virke "spektakulær", i standardmodus. Kontrasten er jo i drømmeland såvidt jeg har sett på 32LG6000 ihvertfall, den har jo påståtte 50.000:1 i dynamisk som LG6100.

 

Positive er jo at dem har klart å senke fra 8ms -> 5ms, noe som er en forbedring så lenge de er målt på samme premisser.

 

Og, Sharp har hatt lyssensor på TV'ene sine til samme priser som dere estimerer på denne siden 2006. Som faktisk har fungert, i motsetning til f.eks Sony sine (Som var utrolig trege på å reagere og å stille inn, måtte jo stå med lommelykt forran øyet).

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Og, Sharp har hatt lyssensor på TV'ene sine til samme priser som dere estimerer på denne siden 2006. Som faktisk har fungert, i motsetning til f.eks Sony sine (Som var utrolig trege på å reagere og å stille inn, måtte jo stå med lommelykt forran øyet).

 

Jeg mener også at dette ikke er noe nytt, jeg har det på begge mine LG TV'er, begge fra 2006-kolleksjonen.

 

Men tilbake til LG6xxx serien; fantastisk bildekvalitet, nydelig lyd.. Designet er som vanlig krém, fra LG. Alle TV'ene deres blir designet i Milano, av en eller annen grunn. Seoul er vel ikke like hippt :p

 

Så en Blu-ray på denne tidligere i dag.. GENIALT. Gleder meg til å se hva Pioneer svarer med i midten av juni.

Lenke til kommentar
Skjermen senker lysstyrken i mørke omgivelser. Ser du mye på TV, kan en slik funksjon gjøre at du sparer noen kroner på strømregningen.

En annen fordel med det er at det blir mer behagelig for øynene. De fleste tenker nok ikke over at lysstyrken kan være for lav på dagtid og før høy etter solnedgang og justerer dermed ikke dette selv.

 

Og svartnivået blir bedre når det er mindre baklys.

Lenke til kommentar
Men tilbake til LG6xxx serien; fantastisk bildekvalitet, nydelig lyd.. Designet er som vanlig krém, fra LG. Alle TV'ene deres blir designet i Milano, av en eller annen grunn. Seoul er vel ikke like hippt :p

 

Tror bare det er den europeiske kolleksjonen som blir designet i milano.

Lenke til kommentar
Så en Blu-ray på denne tidligere i dag.. GENIALT. Gleder meg til å se hva Pioneer svarer med i midten av juni.

 

Antageligvis ingenting da Pioneer pr dags dato holder seg for god til å lage LCD. Noe jeg holder med dem i.

 

Ikke direkte svar innen LCD, men de er jo fortsatt konkurrenter. De kommer med nye modeller i juni. Pioneer var jo forsåvidt en av utvilkerene av plasma-teknologien, så ja.. Det blir bittert for dem at de skal hoppe på LCD toget snart. G9 modellene blir uansett spennende, gleder meg!

 

 

Snakker du om? Pioneer kommer med full lineup på LCD i juni :). Jeg skal se på disse modellene selv om 2 uker.

 

Kommer LCD modellene i år? :o Trodde de utsatt datoen til 2009, jeg? Kan bli spennende dette! LCD modellene vil jo forsåvidt være en noe påkostet SHARP modell, men det er jo ikke akkurat negativt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...