Gå til innhold

Office 2007 oppdateres automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare bruke anledningen til å anbefale office 2007 på det varmeste.

De siste tre månedene har jeg jobber med å skrive to hovedoppgaver og gikk i den forbindelse over til office 2007, fra tidligere å skiftet litt mellom open office og office2003...

 

Office 2007 er ti ganger så brukervennlig som begge! Så utrolig mye bedre, og antallet nye funksjoner er jo overveldende.. beste MS har laget siden win95 :p

Lenke til kommentar

Jeg må bare benytte anledningen til å advare mot Office 2007 på det sterkeste. Noe mer brukerfientlig og knotete skal du lete lenge etter. Bak det rotete ikongrensesnittet som liksom skal se ut som Vista, ligger de gamle kjedelige W98-boksene. De samme feilene som har vært i hele Office-serien er med største selvfølgelighet videreført i denne versjonen. Det er ingen logikk i hvordan man skal komme seg til bestemte funksjoner. Man må lete gjennom alle ikonene til man kommer til noe som kanskje passer.

 

Office 2007 er utrolig treg på selv helt nye to-kjerne business-maskiner. Den eter minne og setter ny rekord i filstørrelse for dokumentene du lagrer.

 

Hos oss kræsjet alle maskiner som vi installerte SP1 på da den ble sluppet. Flott av M$ pusher den nå. Da må vi på'n igjen.

 

At de i tillegg har gjort det mesterstykket å lage et nytt filformat for dokumenter som ikke er kompatibelt med det majoriteten av verden benytter, er jo i seg selv beskrivende for den døende dinosauren Microsoft.

 

Jeg ser at noe syntes antallet funksjoner er imponerende. Gi med 10 som virker, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Native støtte for ODF hadde vært fint haalo, men jeg tror ikke vi skal holde pusten mens vi venter...

 

 

SP1 for Office har da kommet med Windows update for lenge siden i Vista i alle fall, så jeg skjønner ikke helt denne nyheten.

 

Fenixen Lagt til I dag, 09:11

Office 2007 er ti ganger så brukervennlig som begge! Så utrolig mye bedre, og antallet nye funksjoner er jo overveldende.. beste MS har laget siden win95

Nja, det er nok litt delte meninger om dette, personlig digger jeg det, og syns alternativene fremstår som gammeldagse/hjemmelagde.

Men ikke alle ser det slik, og spesielt den nye layouten er både elsket og hatet. Det tar jo litt tid å sette seg inn i det nye systemet.

De har også gjort noen valg jeg reagerer negativt på, og ikke helt forstår hvorfor man har gjort. Som feks at man har fjernet "sett inn fra skanner" funksjonen. Jeg har fått laget min egen knapp for akkurat det, men det var ikke helt trivielt.

Lenke til kommentar
Jeg må bare benytte anledningen til å advare mot Office 2007 på det sterkeste. Noe mer brukerfientlig og knotete skal du lete lenge etter. Bak det rotete ikongrensesnittet som liksom skal se ut som Vista, ligger de gamle kjedelige W98-boksene. De samme feilene som har vært i hele Office-serien er med største selvfølgelighet videreført i denne versjonen. Det er ingen logikk i hvordan man skal komme seg til bestemte funksjoner. Man må lete gjennom alle ikonene til man kommer til noe som kanskje passer.

 

Office 2007 er utrolig treg på selv helt nye to-kjerne business-maskiner. Den eter minne og setter ny rekord i filstørrelse for dokumentene du lagrer.

 

Hos oss kræsjet alle maskiner som vi installerte SP1 på da den ble sluppet. Flott av M$ pusher den nå. Da må vi på'n igjen.

 

At de i tillegg har gjort det mesterstykket å lage et nytt filformat for dokumenter som ikke er kompatibelt med det majoriteten av verden benytter, er jo i seg selv beskrivende for den døende dinosauren Microsoft.

 

Jeg ser at noe syntes antallet funksjoner er imponerende. Gi med 10 som virker, så er jeg fornøyd.

 

 

Jeg er ikke enig med deg i det hele tatt.

Hvis du lagrer office 07-dokumenter som 03, så begynner de raskt å ta stor plass, men lagrer du dem derimot som office 07 (docx) så er de en god del mindre enn de gamle officedokumentene i størrelse.

 

Brukergrensesnittet er nytenkende, innovativt og veldig brukervennlig.

Og ja, regneark er ikke noe nytt, og bak et fint og brukervennlig UI ligger mye av hva som fantes i regneark for ti og femten år siden også. Men savner du noe?

 

Og ja, office 2007 er en god del mer krevende både når det gjelder minne og hastighet, men jeg har kjørt Office 2007 helt fint på en 2.0 Pentium 4 med 1GB ram.

Og uansett hva jeg og du mener så har faktisk microsofts ooxml blitt en ny standard, så helt vekke er de jo ikke..

 

Til alle dere som skal begynne å sutre om odf og openoffice nå, bare la være, jeg har hørt det før.

Endret av Inception_
Lenke til kommentar
Jeg må bare benytte anledningen til å advare mot Office 2007 på det sterkeste.

Jeg vil bare benytte anledningen til å advare mot VirtualBox.

 

Som vanlig kommer han med ett eller annet negativt oppgulp i en tråd som omhandler Microsoft.

 

Hos oss kræsjet alle maskiner som vi installerte SP1 på da den ble sluppet.

Ikke på noen av mine maskiner, eller samboern sin eller de på jobben. Tror ikke du har prøvd SP1 i det heletatt.

Lenke til kommentar

He he, takk for advarselene.

Jeg har vel installert SP1 på omtrent ti maskiner, så det er jo ikke noe voldsomt antall ifht bedrifter, eller de som jobber med sånt. Men jeg har i alle fall ikke hatt noe problem på noen av dem.

 

VirtualBox Lagt til I dag, 10:39

Office 2007 er utrolig treg på selv helt nye to-kjerne business-maskiner. Den eter minne og setter ny rekord i filstørrelse for dokumentene du lagrer.

Jeg er ening i at Office 2007 er tungkjørt, og spesielt da første oppstart av feks Word er treg, hvis man ikke har veldig rask maskin.

Men som Inception_ påpeker, at det med de nye formatene blir større filer er bare vrøvl, og direkte feil.

 

Prøvde nettopp å lime inn to sider med tekst i Office 03, Office 07, og Open Office 2.3.

Det ble i standardformat for hvert program henholdsvis 29,5kb, 13,1kb og 27,3kb Lagret med Office 07 i kompatibillitetsmodus ble det 31,5kb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...