Gå til innhold

Anmeldelse: Overclocked: A History of Violence (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, er ikke helt enig med anmeldelsen her.

Jeg har spillt igjennom spillet og må si jeg likte det svært godt.

 

Okei, det er en del repetisjoner (spesiellt pda-bruken) og ikke mye er nyskapende. Grafikken er så som så, men fungerer helt ok. Men for meg var det faktisk - til tross for hva anmelderen her sier - historien som dro meg videre i spillet.

 

Spillet begynner med en "hva i f er det som skjer?" setting, og blir bare mer og mer uforståelig utover i spillet. Dette får deg til å ville spille mer. Dette bærer historien videre og gir deg lyst til å utforske mer.

 

Og så på slutten av spillet...får du faktisk svar på alt du lurte på. Ikke skjønner jeg hva anmelderen roter med her. Enten så har han ikke spillt igjennom spillet til slutten eller så har han fått ordentlig solstikk eller no slikt. Man får svar. Det er riktignok duket for en liten oppfølger, men mysteriet blir faktisk løst.

 

Og en ting til, ikke en eneste gang stod jeg ordentlig fast underveis i spillet. Jeg skjønte alltid hva som måtte gjøres uten å måtte begynne med å klikke alt på alt. Således kunne faktisk spillet ha vært en anelse vanskeligere og med mer valgmuligheter (muligens fler måter å løse ting på).

 

Som sagt, det er en del småting som kunne vært bedre, men alt i alt er dette er bra spill. Terningkast 4 fra meg. Anbefales!

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Syntes spille var helt greit, men det fortjener ikke en 2"er.

 

Og så på slutten av spillet...får du faktisk svar på alt du lurte på. Ikke skjønner jeg hva anmelderen roter med her. Enten så har han ikke spillt igjennom spillet til slutten eller så har han fått ordentlig solstikk eller no slikt. Man får svar. Det er riktignok duket for en liten oppfølger, men mysteriet blir faktisk løst.
Enig
Lenke til kommentar

Hehe, det var ikke meningen å gi inntrykk av at man ikke får svar på spørsmålene. Problemet er bare at svaret er kjedelig, kjedelig, og får resten av spillet til å fremstå som en dårlig skjult unnskyldning på at man ikke egentlig har noe skikkelig plott her.

 

I historiedrevne spill må historiene i det minste kunne stilles side om side med middelmådige filmer uten å vakle, spør du meg. Dette var bare flaut, og langt dårligere enn hva en drøss tidligere eventyrspill har klart å stelle i stand. Ikke bare det, man forutser jo hva som vil skje og hva som vil avsløres i flere timer før det faktisk skjer. :)

Lenke til kommentar

Som anmelderen sier er ikke spillet bra. Karakteren er streng, men når en tross alt legger ut 4-500 kroner skal en ikke sitte med en "jaha"-følelse etter å ha spilt gjennom spillet.

 

For de av dere som ikke har spilt Fahrenheit anbefaler jeg sterkt å plukke opp dette spillet først. Langt bedre gjennomført, og til under halve prisen

Lenke til kommentar
Som anmelderen sier er ikke spillet bra. Karakteren er streng, men når en tross alt legger ut 4-500 kroner skal en ikke sitte med en "jaha"-følelse etter å ha spilt gjennom spillet.

 

For de av dere som ikke har spilt Fahrenheit anbefaler jeg sterkt å plukke opp dette spillet først. Langt bedre gjennomført, og til under halve prisen

 

 

Det koster faktisk ikke så mye men bare 239,- om du kjøper direkte for du det for under 200.

 

Grunnen til at fahrenheit er så billig er fordi det er ca 3 år gammelt spill. Nesten alle spill koster ca. 100 lapp når så mye tid har gått.

Endret av dmdb
Lenke til kommentar
Det koster faktisk ikke så mye men bare 239,- om du kjøper direkte for du det for under 200.

Grunnen til at fahrenheit er så billig er fordi det er ca 3 år gammelt spill. Nesten alle spill koster ca. 100 lapp når så mye tid har gått.

 

Hmm, butikken måtte jeg ut med litt over 400,- Jeg regner med at det er postordrepriser du siterer, og da vil jo porto og evt. gebyrer komme i tillegg.

 

Uansett, poenget mitt var at Farenheit ga meg en mye bedre spillopplevelse enn overclocked. At det kan plukkes opp til halve prisen er jo en ekstra bonus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...