Gå til innhold

3G-Iphone bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er den nye 3g-chipen mindre enn de gamle edge-chippene? (er vel kanskje heller tvilsomt at noen vet det :p) Hvis den er det, åpner det opp for større lagringskapasitet, hvis de får plass til to minnebrikker som i iTouch.

 

64gb iPhone hadde passa meg ekstremt bra, nå som både iPoden min og telefonen begynner å bli småødelagt/klar til å skiftes ut.

 

Forresten, hvor lenge har dere tenkt til å skrive iPhone feil? (ja, jeg kommer til å spørre om det hver gang jeg kommenterer en artikkel der dere skriver produktnavn feil)

Lenke til kommentar

Mener dere iPhone? Dere skriver jo T-Mobile og ikke T-mobile. Hvorfor skriver dere da Iphone? Kan dere bare endre et merkenavn/særnavn på denne måten? Hvis jeg starter et selskap som heter McFord, så endrer dere dette til Mcford for å fornorske særnavnet, som er et i seg selv bestemt navn i måten det skrives på? Jeg kan ikke skrive navnet mitt som "aRne", men det er fordi vi regulerer det før navnet opprettes. iPhone er det riktige, og dere skjemmer dere loddrett ut hver gang dere skriver Iphone.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Hvis den nye Iphonen (får skrive det etter norsk rettskriving) kun får 3G som nyhet, er dette for sløvt.

 

Hvis Apple tror at 3G alene vil få salget til å "eksplodere", så tror jeg de tar feil. Selv gir jeg faen i 3G. Like greit uten for min del. Men hvis en modell med 3G har et bedre batteri for å kompensere for batteritappingen 3G medfører, sier jeg ja takk. Da kan jeg skru av 3Gen, å få en telefon med bedre batterikapasitet enn den oprinnelige.

 

Ellers skulle jeg helst sett en iPhone (denne gangen skrevet slik produsenten vil) som hadde GPS. Jeg forventer alikevel at telefonen skal få større lagringskapasitet. 32GB holder for min del.

 

Det som overrasker meg, er Apples bruk av uutskiftbare batterier. Det er jo nærmest lureri. Etter hva jeg hører fra skeptikere, holder batteriet i 1,5- 2 år. Etter dette må det skiftes på verksted osv. En dyr prosess altså.

 

Kan den i det hele tatt bli solgt i Norge i fremtiden? Ettersom mobiltelefoner skal ha en forventet levetid på 5 år, etter høyesterettsdommen som ble avsagt for et halvt år siden eller noe slikt. For meg høres det ut som telefonen lever i rundt 2 år. Den ser jo veldig bra ut, men kritikerne av telefonen har mange interessante poeng.

Lenke til kommentar

Sjekk skriftgjenkjenningen som vises her:

http://ipod1.no/artikkel/2675/vodafone-kun...e-i-10-nye-land

 

Ser ganske tøft ut og er allerede i v2.0 av iPhone-programvaren. Jeg tror de som undervurderer iPhonen vil få seg en like stor overraskelse som de fikk når iPoden ble undervurdert. Det er ikke de tekniske funksjonene som 3G, EDGE, GPS eller lignende som selger telefoner, men brukervennligheten og programvaren. "It's the software stupid" er et godt brukt argument som jeg tror resten av mobilbransjen må lære seg raskt.

 

Den jevne forbruker (og da tenker jeg ikke på oss her inne) blåser langt i alle de fancy funksjonene som aldri brukes på en telefon. De ønsker bra design, god kvalitet og ekstremt god brukervennlighet. Alt det får du i iPhone-pakka og det er DET som selger denne telefonen. Det var akkurat det samme som solgte iPoden i sin tid og jeg husker fortsatt hvordan denne ble dømt nord og ned når den kom i 2001. I dag har de 80% av markedet.

 

Den største tabben Apple har gjort så langt med iPhonen er å låse denne til en enkelt operatør, noe som det nå kanskje ser ut som vil endre seg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...