Gå til innhold

Snart kommer Intels 4-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vil nett raportera deg til internaut politiet!!!

 

 

I artikkelen skriver du : "Mulighet for doble PCIe x16-porter"

og det strider så til de grader mot hardware no's greie med å ikke

selge sjela si til produsentene.. det skulle selvsagt stått Pcie og

ikke PCIe!!!!! BUU DEG ;)

 

Edit: Ja tidlig om morningen.. noe var før meg. men jeg sier det igjen

 

BUUU DEG!!!!!!

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar
La ss håpe PCIe er fikset i så stor grad at kontrollerkort og liknende fungerer fint i 16x-slotten, ellers håper jeg de har fått ned effektforbruket. Hvordan er det me akselerinrg av HD-materiale på de med innebgygd GPU?

 

AtW

jeg har ett nvidia nforde 630 med geforce 7050 intrigert med hdmi utgang på htpcen min. Og der er HD akselreringen på hd materiell var mye bedre enn jeg ville trodd først. Intel leverer med x3xxx serien tror jeg, der er det vell ikke all verden...

 

ellers kan jeg opplyse om at p35 er bygget på 90nm, p45/g45 er bygget på 65nm, så effektforbruket vil synke =D

og p35 hadde TDP på 16watt ;P

 

fant ennda en ting :O

ICH10

 

The ICH10 is scheduled to be launched in 2008. An upgraded 10 Gigabit Ethernet port will be included.[3]

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Eg vil nett raportera deg til internaut politiet!!!

 

 

I artikkelen skriver du : "Mulighet for doble PCIe x16-porter"

og det strider så til de grader mot hardware no's greie med å ikke

selge sjela si til produsentene.. det skulle selvsagt stått Pcie og

ikke PCIe!!!!! BUU DEG ;)

 

Edit: Ja tidlig om morningen.. noe var før meg. men jeg sier det igjen

 

BUUU DEG!!!!!!

 

PCI er jo en forkortelse så da blir det store bokstaver ;)

Lenke til kommentar

Er litt noobish når det gjelder disse nye hovedkorta....

Har tenkt og begynne og overklokke så skal kjøpe meg nytt hovedkort.

Hvor greit er det og overklokke disse hovedkorta?

Er de bedre til overklokk, eller kan jeg like gjerne kjøpe et hovedkort som er ute nå?....

 

Gernia :D

Lenke til kommentar
Er litt noobish når det gjelder disse nye hovedkorta....

Har tenkt og begynne og overklokke så skal kjøpe meg nytt hovedkort.

Hvor greit er det og overklokke disse hovedkorta?

Er de bedre til overklokk, eller kan jeg like gjerne kjøpe et hovedkort som er ute nå?....

 

Gernia :D

Jeg har ett kort basert på intel P35, det er generasjonen forran og er særdeles overklokkingsvenlige kort =)

Lenke til kommentar

Er det noe revolusjonerende nytt i disse hovekortene kontra det som finnes nå? Har lurt på å bygge meg en ny PC og tenkte på et:

 

ASUS P5E3 Deluxe, X38, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (P5E3 Deluxe)

 

+ 1333 MHz minne. Disse nye kortene er det noe mer enn 1600 MHz som base de tilbyr? (Asus kortet takler opp til 1800 OC visstnok). Kanskje bra jeg ventet litt med å bygge for Asus kortet ramler vel bra i pris nå som de nye chipset hk'ene introduseres.

Lenke til kommentar
Er det noe revolusjonerende nytt i disse hovekortene kontra det som finnes nå? Har lurt på å bygge meg en ny PC og tenkte på et:

 

ASUS P5E3 Deluxe, X38, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (P5E3 Deluxe)

 

+ 1333 MHz minne. Disse nye kortene er det noe mer enn 1600 MHz som base de tilbyr? (Asus kortet takler opp til 1800 OC visstnok). Kanskje bra jeg ventet litt med å bygge for Asus kortet ramler vel bra i pris nå som de nye chipset hk'ene introduseres.

 

I forhold til X38 er det nok lite nytt 4-serien kan tilføye. Forskjellene mellom X38 og X48 er i hvertfall lik null da X48 vel egentlig er X38-brikker som er håndplukket for å takle 1600MHz. Men har ennå ikke hørt om noen som ikke klarer 1600MHz på X38 og en del HK-produsenter garanterer denne hastigheten på sine X38-kort.

 

Den største nye tingen med 4-serien blir nok full Crossfire-støtte også på P-kortene. Men kjøper du X38 så har kortet allerede dette.

 

Men blir spennende å se hvordan klokkepotensialet på disse kortene blir. Hvis det er like godt som P35, så kan jeg vanskelig se noen gode argumenter for å kjøpe X48-kort, med mindre man er ordentlig "feinschmecker".

Lenke til kommentar
Er litt noobish når det gjelder disse nye hovedkorta....

Har tenkt og begynne og overklokke så skal kjøpe meg nytt hovedkort.

Hvor greit er det og overklokke disse hovedkorta?

Er de bedre til overklokk, eller kan jeg like gjerne kjøpe et hovedkort som er ute nå?....

 

Gernia :D

Jeg har ett kort basert på intel P35, det er generasjonen forran og er særdeles overklokkingsvenlige kort =)

 

Hei igjen :D var borte litt :)

Hadde Asus Blitz Extreme vært noe og overklokke på?

Gernia :)

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
nye fancypancy hk men floppykontakten er der ennå. når i huleste kan vi bli kvitt den og bruke plassen til no annet? :mad:

grunne er fortsjatt at de fleste operativsystemer bare kan hente raid drivere f.eks fra floppy under installasjon av operativsystemet. Oppdateringer til bios kan gjøres derfra... kjøring av systemgjenoppretting for windows kan kjøres fra floppy, fint å ha om operativsystemet har gått i stå...

Lenke til kommentar
Er det noen som har en tabell over tekniske forskjeller mellom P45, P43, G45, G43, Q45, Q43 og de nåværende modellene?

Legg til P31, G31, Q31 og 946GZ (som faktisk er et rimelig nytt brikkesett) på lista. Ga opp å bli klok på det rotet ...

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...