Gå til innhold

Nye avsløringer om Halo Wars (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at et strategispill som krever seriøs micro managing, som Starcraft-serien og Warcraft-serien, ikke blir like spillbart med gamepad som med tastatur og mus. Slikt krever pekerpresisjon kun en mus kan gi, og muligheten for tastatursnarveier og mapping av enheter og bygninger på tastatur. Nå er selvfølgelig ikke alle strategispill slik, og er sikker på at det er fullt mulig å gjøre et godt strategispill for gamepad. Man ser mye spennende innen stemmekontroll f. eks. Men klassiske micro managing strategispill vil nok fremdeles være best med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Siden dette spillet er bygget opp kun for konsoll regner jeg med at mye vil være annerledes fra PC. Kontrollsystemet er nok sydd så godt sammen med spillet at det ikke skulle by på noen problemer, det kan på mange måter ikke sammenlignes med andre RTS på PC. Jeg skal definitivt ha dette :)

Lenke til kommentar

Ingen har vel forsåvidt påstått det er umulig å kjøre strategispill med håndkontroll, problemet er at det fungerer vesentlig dårligere i mange tilfeller, man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende.

 

AtW

Lenke til kommentar
man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende.

 

AtW

 

Jeg ser muligheter der andre ser begrensninger. Man må kanskje endre RTS-sjangeren en del for å få det til å fungere på konsoll, men spillene går jo ut på det samme uansett. De begrensningene som må til tror jeg ikke vil plage folk nevneverdig så lenge kontrollsystemet sitter.

Lenke til kommentar
man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende.

 

AtW

 

Jeg ser muligheter der andre ser begrensninger. Man må kanskje endre RTS-sjangeren en del for å få det til å fungere på konsoll, men spillene går jo ut på det samme uansett. De begrensningene som må til tror jeg ikke vil plage folk nevneverdig så lenge kontrollsystemet sitter.

 

Kanskje er jeg negativ, men jeg ser ikke helt muligheten i å være tvunget til å lage spillet med låste kamravinkler i øyet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er en mulighet til å gjøre ting enklere, og kanskje mer oversiktelig?

Jeg er veldig positiv.

 

Om man ikke er tvunget til dette, så har man like fullt muligheten til å gjøre ting enkelre og oversiktlig. Man kan ha låst synsvinkel om man synes det er det beste, selv om man ikke er tvunget til det....

 

AtW

Lenke til kommentar
De mener jo at det er det beste, og kontrollsystemet gjøres dermed enklere. Man er ikke tvunget til å låse kameravinkelen, men utviklerne mener tydeligvis det gjør spillet bedre.

 

Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad.

 

AtW

 

 

 

Du kan snu kameraet hvis du vil, men det skal aldri være nødvendig.

Jeg ser på det som en fordel.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad.

 

AtW

 

 

 

Du kan snu kameraet hvis du vil, men det skal aldri være nødvendig.

Jeg ser på det som en fordel.

 

Det er ingen fordel at de er nødt til å lage spillet på den måten for at det skal funke skikkelig. Det som hadde vært en fordel var om de kunne velge. Jeg synes det er litt kunstig å komme med "der andre ser begrensinger ser jeg muligheter" i denne sammenhengen. Man begrenser hva spillprodusentene realistisk har mulighet til å implmentere, det er ikke en fordel.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...