Gå til innhold

Refleksjon: Er mobilstråling farlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bjørn Amundsen, dekningssjef i Telenor, er overbevisst om at det er noe psykisk i bildet hos de el-overfølsomme. Han drar frem flere eksempler der Telenor har skjult antennene der folk har klaget på at de har blitt dårlige av stråling.

 

– Resultatene er at vi har sluttet å motta klager, sier Amundsen. "

 

Det er jo helt utrolig at folk faktisk tar disse el-overfølsome seriøst? Personlig synest jeg jo de er fullstendig tragisk, men samtidig har jeg en viss frykt for att disse parasittene klarer å tre igjennom en eller annen myte om at det farlig i lovverk og reguleringer.

Lenke til kommentar
Kan du altså få kreft av å ha en bærbar PC på fanget? Hva med harddisken? Du kan jo kjenne at PC`en blir veldig varm, noe som skyldes elektronisk varme fra harddisken og andre komponenter i maskinen? Kan ikke dette også være farlig?

Bærbar pc på fanget lenge er ikke bra for nøttene dine!

Det er lurt å passe på dem!!

Lenke til kommentar

"Strålingen fra trådløse nettverk er et stadig tilbakevendende tema i media. Mange såkalte el-overfølsomme sier at de blir syke av det trådløse utstyret, mens forskere ikke klarer å finne noen konkrete skadevirkninger. Men det er heller ingen som klarer å motbevise at stråling faktisk er farlig."

 

Når det synker til dette nivået trenger man ikke lese hele artikkelen for å finne ut at det hele er vås. Selvfølglig er det lurt å være føre var, men man har da virkelig ingen mulighet til å motbevise noe som helst i denne verden. Christopher Hitchens sier det feiende flott: What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Lenke til kommentar

I følge mann jeg kjenner som kan utrolig mye om dette og lignende: om man går med mobilen i lomma kan det vøre farlig for spermen og muligheten for og få barn(liten sjans for at dette skjer men)

og: ja, mobilstråling er meget farlig og om noen få år når nårge for vite sannheten om dette vil mange av dagens mobiler bli forbudt.

Lenke til kommentar
"Strålingen fra trådløse nettverk er et stadig tilbakevendende tema i media. Mange såkalte el-overfølsomme sier at de blir syke av det trådløse utstyret, mens forskere ikke klarer å finne noen konkrete skadevirkninger. Men det er heller ingen som klarer å motbevise at stråling faktisk er farlig."

 

Når det synker til dette nivået trenger man ikke lese hele artikkelen for å finne ut at det hele er vås. Selvfølglig er det lurt å være føre var, men man har da virkelig ingen mulighet til å motbevise noe som helst i denne verden. Christopher Hitchens sier det feiende flott: What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Kan det være trådløse nettverket?

Den driver å sender høyfrekvensende signaler.

 

Kan dyr høre høyfrekvense signaler fra trådløse nettverkskortet?

 

I følge mann jeg kjenner som kan utrolig mye om dette og lignende: om man går med mobilen i lomma kan det vøre farlig for spermen og muligheten for og få barn(liten sjans for at dette skjer men)

og: ja, mobilstråling er meget farlig og om noen få år når nårge for vite sannheten om dette vil mange av dagens mobiler bli forbudt.

MOBBEN I LOMMA takk for tipset!

Lenke til kommentar

Jeg har mobilen i lomma ca. tolv timer om dagen, 5 dager i uken (tar ikke mange samtaler da), jeg tilbringer mangfoldige timer med en bærbar pc over et glassbord og jeg sover 2-2,5 meter over en wifi basestasjon.

 

Kan ikke si jeg er spesielt redd for konsekvensene. Som nevnt i artikkelen, tror at det el-overfølsomme blir "syke" av er tanken på det og ikke strålingen i seg selv.

 

Det å stoppe flotte prosjekter som trådløse-Trondheim (eller hva det nå heter) på grunn av en minoritet som er redde for stråling syns jeg er dumt. Den dagen det kommer konkret reproduserbar forskning på at stråling fra mobiler, wifi etc. er skadelig så skal jeg si meg enig med dem, men ikke før.

Lenke til kommentar

Det ville vel blitt en håpløst lang overskrift, Simen1? :p

 

Å si at Wi-Fi på skoler er farlig er ganske klønete. Jeg tror elever vil ha stort utbytte av å kunne koble seg opp overalt. Stråling kan umulig være farlig. Jeg dør gjerne et år tidligere hvis det er et resultat av at jeg har hatt et lykkelig liv med trådløse teknologier.

Lenke til kommentar
Vi har faktisk ingen anelse. Les mer

Å påstå at fagfolk ikke vet virkeningen av stråling fra 1.4GHz - 2.4GHz er ganske drøyt. Tragisk at også Amobil skal være med å spre ubegrunnet frykt. Fagfolkene har hele tiden hevdet det er svært, svært liten fare ved å utsette seg for disse nettverkene, det er relativt svak stråling man disponeres for.

 

Bærbar pc på fanget lenge er ikke bra for nøttene dine!

Det er lurt å passe på dem!!

Med tanke på at det kan bli ganske mye varme fra en bærbar pc, er det nok lurt å unngå å la de hvile på nøttene dine for lenge. Men strålingsmessig.. Neeh.

 

 

I følge mann jeg kjenner som kan utrolig mye om dette og lignende: om man går med mobilen i lomma kan det vøre farlig for spermen og muligheten for og få barn(liten sjans for at dette skjer men)

og: ja, mobilstråling er meget farlig og om noen få år når nårge for vite sannheten om dette vil mange av dagens mobiler bli forbudt.

Ehh.. hvilke fakta baserer din kjentmann seg på? Forskere har i tiår prøvd å vise en sammenheng mellom elektromagnetisk stråling og helsefare. Uten resultat. Hva forteller det oss? At forskerne ikke vet hvordan de skal eksponere "forsøkskaninene" for stråling? At de ikke har lett godt nok?

 

Nei, dette er virkelig ikke noe man trenger å bekymre seg over. Til tross for at mobilnettet og wifi er relativt nytt, virker det som at folk glemmer at radar, radio, tv, og andre aperater har spydd ut lignende stråling i årevis. Uten at noen tok skade av det.. Mikrobølgeovner begynner vi også å bli relativt vandt med.

 

Det artige er jo selverklærte stråle-allergikere ikke får symptoner med mindre de faktisk vet at det er stråling i nærheten. Som telenor-mannen sa: om antennene sjules, forsvinner plagene.

Lenke til kommentar
Jeg synes føre-var-prinsippet passer godt inn i denne diskusjobnen hvorvidt det er farlig eller ikke.

 

 

Bærbar pc på fanget lenge er ikke bra for nøttene dine! Det er lurt å passe på dem!!
I følge mann jeg kjenner som kan utrolig mye om dette og lignende: om man går med mobilen i lomma kan det vøre farlig for spermen og muligheten for og få barn(liten sjans for at dette skjer men) og: ja, mobilstråling er meget farlig og om noen få år når nårge for vite sannheten om dette vil mange av dagens mobiler bli forbudt.

Strengt tatt så er trange bukser ennå "farligere". De gjør nøttene varme hele tiden og det reduserer sædkvaliteten på eksisterende "ventende" sædceller. Har man hatt veldig varme baller en periode så tar det ca 3 måneder før nye friske sædceller har vokst frem. Varme bukser medfører altså midlertidig lavere fruktbarhet. Så snart sommeren kommer og man lufter de godt i shortsen fremfor å gå med de i en varm kjeledress så kommer fruktbarheten tilbake.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...