Gå til innhold

Kundene svikter Talkmore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye skyldes nok at Talkmore ikke er så rimelig lenger.

Med en ringepris på 69 øre er de faktisk 20 øre dyrere enn noen av Telenor sine abonnement. Ser man det i forhold til Tele2 Champion (som riktignok har minimumsfakturering på 99 kr) er forskjellen enda større. (34 øre)

 

"I gamle dager" ledet jo Talkmore an sammen med Noextras/Mobyson, nå er de et middelmådig tilbud i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ja. Talkmore som billigselskap har nok prisbevisste kunder (derfor folk valgte Talkmore i sin tid), og når de nå ikke lenger er billigst, flytter kundene over til andre, billigere abb. som OneCall og MTU.

 

Folk flest tenker pris, og da må Talkmore kutte i prisene sine for å beholde på de de har igjen.

Lenke til kommentar

Telenor sullrer seg inn i nostalgiske tanker om fordums monopoherredømme.

Det er BRA at det er blitt som det er og at kundene er våkne og flytter fra utsugerene.

 

En dame fra "monopolet" ringte meg for et par måneder siden og spurte hva som skulle til for at jeg blei abbonent.

Vi blei enige og jeg bestillte - bare det at hun "glemte" å fortelle at det var et månedsgebyr også......

 

Jeg oppdaga det før jeg satt i simkortet og porterte til MTU med det samme. Nå, flere mnd senere prøver dem seg med at dem hadde en avtale !

Frekkere enn de fleste er dem også !

Lenke til kommentar

Det finnes to (-tre) tiltak for å hindre kundetap hos talkmore:

 

- Endre aldersgrensen til 15 år (og ikke 18 år).

- Mulig kjøp av kontantkort på kiosker, butikker og bensinstasjoner, til 100, 150, 300 og 500 kr. ladebeløp.

(- Sett ned prisene med et par øre.)

Lenke til kommentar

Jeg fatter og begriper ikke HVORFOR det er 18 års aldersgrense på Talkmore's kontantkort :hmm:

Samme gjelder Bestilling av Chess Kontant Global.

 

http://www.amobil.no/artikler/her_er_norge...ntantkort/45349

 

Utdrag: "Ønsker du full kontroll på mobilutgiftene dine? Mangler du norsk bankkonto? Eller er du under 18 år? Hvis du svarer ja på ett eller flere av disse spørsmålene, bør du trolig ha et kontantabonnement til mobilen din."

 

Operatører som selger kontantkort med 18 års aldersgrense?

 

Er det ikke derfor kontantkort har blitt til slik at mennesker under 18 år kan ha kontroll på mobilutgiftene sine?

 

Men 18 års aldersgrense på kontantkort?

 

Det er noe som ikke stemmer her, fatter ikke hvorfor... :hmm:

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

Talkmore er et forhåndsbetalt abonnement og gir noe kreditt. Derfor er det trolig 18 år.

Men det var ikke noe problem i det hele tatt for meg å registrere meg som kunde der når de starta opp og da var jeg vel 16 år og de hadde allikevel 18 år som grense den gangen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er 18 års aldersgrense på Talkmore er for det første at nei, det er ikke et kontantkort, det er et forhåndsbetalt abonnement. Dvs at du teknisk sett har en kreditt på ca 50,-. Det er altså mulig å ha negativ saldo. Dette er for at du ikke skal bli kuttet i samtalen din med en gang saldoen er under 0,-.

 

Poenget er at når det er snakk om kreditt, så kan ikke umyndige personer være med på leken...

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Hvordan ser tallene ut når man har med noextras.net inn i sammenligningen?

 

For en "gjennomsnitts"-bruker vil et kontantkort fra Talkmore og NoExtras koste akkurat det samme (177kr måneden). Skal du absolutt ha kontantkort, vil det ikke være så mye billigere alternativ. MEN MYE penger å spare på å gå over til abbonoment! Sjekk selv på www.telepriser.no

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er 18 års aldersgrense på Talkmore er for det første at nei, det er ikke et kontantkort, det er et forhåndsbetalt abonnement. Dvs at du teknisk sett har en kreditt på ca 50,-. Det er altså mulig å ha negativ saldo. Dette er for at du ikke skal bli kuttet i samtalen din med en gang saldoen er under 0,-.

 

Poenget er at når det er snakk om kreditt, så kan ikke umyndige personer være med på leken...

 

Årsaken er ikke at "samtalen ikke skal bli kuttet" - det er kun marketing-blah-blah - men at Talkmore ikke prissetter samtalene i sanntid. De får bruksdata fra operatøren med en viss forsinkelse, denne varierer med type trafikk og for vanlig tale er det normalt en times forsinkelse.

 

Resten av resonnementet er bra og riktig, du får et produkt hvor du kan opparbeide deg kreditt og da må man være 18.

 

 

/r

Lenke til kommentar

Jeg er så oppgitt over at ingen, heller ikke journalister som skriver om telepriser, gidder å sjekke hva det koster å ringe til såkalte "spesialnumre". Disse er ikke mer "spesielle" enn at det dreier seg om fem-sifrede numre, og 800, 810 og 815-numre. Nesten alle større bedrifter, institusjoner og offentlige etater har gått over til slike numre, så har man bare mobil er det helt nødvendig for de fleste av oss å ringe dem en del. Og nettopp på disse numrene går tellerskrittene. For her er det som regel alt styret med "For at vi bedre kan hjelpe deg vil du nå få fem valg..."osv. og deretter "Vi har for tiden stor trafikk og alle våre konsulenter er opptatt. Hvis du venter, vil vi hjelpe deg så snart vi kan".

Vel, Talkmore koster 99 øre for alle disse numrene, men samtlige andre operatører tar mer enn 2 kroner for å ringe noen eller alle disse numrene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Jeg er så oppgitt over at ingen, heller ikke journalister som skriver om telepriser, gidder å sjekke hva det koster å ringe til såkalte "spesialnumre". Disse er ikke mer "spesielle" enn at det dreier seg om fem-sifrede numre, og 800, 810 og 815-numre. Nesten alle større bedrifter, institusjoner og offentlige etater har gått over til slike numre, så har man bare mobil er det helt nødvendig for de fleste av oss å ringe dem en del. Og nettopp på disse numrene går tellerskrittene. For her er det som regel alt styret med "For at vi bedre kan hjelpe deg vil du nå få fem valg..."osv. og deretter "Vi har for tiden stor trafikk og alle våre konsulenter er opptatt. Hvis du venter, vil vi hjelpe deg så snart vi kan".

Vel, Talkmore koster 99 øre for alle disse numrene, men samtlige andre operatører tar mer enn 2 kroner for å ringe noen eller alle disse numrene.

Jeg har foreslått dette for amobil to ganger, men de har ikke tatt hintet...

Lenke til kommentar
Det finnes to (-tre) tiltak for å hindre kundetap hos talkmore:

 

- Endre aldersgrensen til 15 år (og ikke 18 år).

- Mulig kjøp av kontantkort på kiosker, butikker og bensinstasjoner, til 100, 150, 300 og 500 kr. ladebeløp.

(- Sett ned prisene med et par øre.)

 

 

Hva tror du det vil koste å få ut ladekort til alle mulige kiosker og butikker i hele landet??? Også mener du de skal sette NED prisen?!

Godt du ikke driver egen butikk gitt...

Lenke til kommentar
Det finnes to (-tre) tiltak for å hindre kundetap hos talkmore:

 

- Endre aldersgrensen til 15 år (og ikke 18 år).

- Mulig kjøp av kontantkort på kiosker, butikker og bensinstasjoner, til 100, 150, 300 og 500 kr. ladebeløp.

(- Sett ned prisene med et par øre.)

 

 

Hva tror du det vil koste å få ut ladekort til alle mulige kiosker og butikker i hele landet??? Også mener du de skal sette NED prisen?!

Godt du ikke driver egen butikk gitt...

 

Jauda...

Chess selger ladekort/kontantkort på kiosker og butikker i hele norge, telenor gjør det samme, så hvorfor kunne ikke talkmore også gjøre det slik at de som er under 18 år også kan få gleden av *abonnementet*?

Og siden andre påpeker at prisen burde vært *lavere*, svart jeg også det, i *parentes*.

Er greit at det finnes flere kilder å få ladet kontoen sin på, enn BARE nettet. Greit med kontantkort.

 

Og på det området, så svikter JEG Talkmore.

Tror jeg skal svikte Chess og snart, fordi de lanserer nytt kontantkort og fjerner Friends i tillegg til at de høyner aldersgrensa til 18 år der og.

 

Takk skal dere ha ;)

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...