Gå til innhold

Eee blir eget selskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan lykkes, under forutsetning av at de har undersøkt markedet og forstått hva det er som gjør at folk kjøper Eee. Personlig tviler jeg på at innføringen av Windows på Eee-maskiner vil tilfredsstille kundene. Ei heller større skjermer på 11", og dermed også større maskiner. Jeg tror folk liker den lille størrelsen og det enkle ikonbaserte brukergrensesnittet. Hvis Asus beveger seg vekk fra dette tviler jeg på at de har skjønt suksessfaktorene.

Lenke til kommentar

Var ikke Eee ment som Asus sitt svar på OLPC (One laptop per child)?

Ser ikke noe problem med at Eee kan leveres med Windows XP, valgfrihet er bare fint. Er ikke alle som liker Linux, selv om litt av poenget med Eee er det enkle brukergrensesnittet. Siden Windows XP allikevel snart er avsluttet kapittel fra Microsoft sin side så burde de vel kutte det ut. Folk kan likevel installere andre OS på sin Eee om de ønsker dette.

 

Siden Eee kommer med Intel Atom også etterhvert så vil den bli bedre og rimligere å produsere. Atom er jo fra bunn av designet for å være for lavstrømsenheter og mindre mobile enheter, noe som passer Eee helt perfekt.

 

De må gjerne få bedre ytelse på Eee, men hvis det fordyrer Eee nevneverdig så går det i gal retning. Eee skal være billig ellers blir poenget borte. Større skjermer er ikke noe problem, da skjermteknologi har blitt billigere. Folk klagde jo på størrelsen på den første Eee modellen, så kom versjon 2 og da var folk mer fornøyde. Så en tomme til gjør ikke noe.

 

Så lenge man ser en klar linje mellom Eee og andre bærbare PC-er så kan de fortsette med forbedringer.

Lenke til kommentar
Det kan lykkes, under forutsetning av at de har undersøkt markedet og forstått hva det er som gjør at folk kjøper Eee. Personlig tviler jeg på at innføringen av Windows på Eee-maskiner vil tilfredsstille kundene. Ei heller større skjermer på 11", og dermed også større maskiner. Jeg tror folk liker den lille størrelsen og det enkle ikonbaserte brukergrensesnittet. Hvis Asus beveger seg vekk fra dette tviler jeg på at de har skjønt suksessfaktorene.

 

Vansklig å si, vet ikke om jeg er representativ for målgruppen, men jeg kunne faktisk tenkt meg 11-tommer, windows og litt kraftigere specs. Det er mange billige ultraportable, og mange dyre ultraportable, jeg savner en grei ultraportabel til en grei pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...