Gå til innhold

Her er N78-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge venta på n78, men hvis det blir som det nå ser ut til, at den vil koste 5-6 hundrelapper mer enn SE G700, og omtrent like mye som SE G900 (som har både trykkfølsom skjerm og 5 megapiksels kamera), ser det nok ut til at jeg blir UIQ-bruker. Og dette til tross for at FP2 frister, det samme gjør også A-GPS med GPS-programvare, HSDPA og FM-sender.

Lenke til kommentar

Jeg syns N82 nærmest er direkte stygg. Ser så "plastic" ut. Jeg liker designet på N78. Jeg skjønner ikke hvorfor folk hakker ned på designet på den. Den er visst en "hate it or love it" telefon, men må si at jeg ikke forstår det. Kansje den ikke ser så flott ut med første øyekast, det kan jeg forstå, men jeg kan ikke forstå at folk etter dette syns den ser halvferdig ut osv.

 

Spesielt ikke når N82 er så stygg som den er. Men den ser langt bedre ut i svart enn grått. For den ser grusom ut i grått. Utseende er jo klart ikke så veldig viktig, men en telefon som koster litt, må se ganske stilig ut ihvertfall. Mitt hovedpoeng er at det er rart hvordan folk hakker ned på N78 sitt utseende, uten å si noe om N82. Dere kan da ikke mene at den er "pen"? Folk som sier "jeg vil heller ha N82, siden N78 ser så stygg ut", blir rett og slett høl i huet for meg.

 

Jeg syns N78 er elegant, og er en spennende telefon. Men syns også det er rart at de ikke har spyttet inn et 5MPx kamera, iom at publikumet telefonen sikrer seg inn mot, mest sannsynlig bryr seg en del om kamera. Siden den "kun" har 3MPx, og mest sannsynlig ligger en del under N82 i bildekvalitet, syns jeg ihvertfall at det er rart den blir priset til DEN SAMME PRISEN som N82. (ja, er nedi 3430kr nå.) Den vil nok synke, men det er jo i skrivende stund som gjelder!

 

Bortsett fra småsnackset dere har pekt på, er jo N82 en bedre telefon. Jeg kunne ikke hatt N82, siden jeg slettes ikke liker utseende. Men de som ikke har noe større problem med utseende, som det ser ut som mange ikke har, så må jo N82 uten tvil være det beste kjøpet. Syns dette var merkelig prising av N78.

 

Altså - i forhold til N82, er ikke N78 verdt det. Er enig i de som sier at N78 ikke nødvendigvis er dyr til 3300-3400, men den blir lite verdt ved siden av en N82 til same pris. Selv vil jeg ikke kjøpe noen av mobilene, siden jeg driter i kamera. Er beklagelig vis lite for en person som meg, som vil ha en god mobil hvor kameraet ikke er så godt. For det er liten tvil om at både N82 og N78 er priset slik de er mye grunnet kameraet. Jeg ønsker ikke å betale så mye for noe jeg egentlig ikke vil ha. Blir antakelig Iphone for meg.

Lenke til kommentar
Kan noen oppsummere hva som gjør N82 bedre enn N78?

 

* Autorotering av skjerm

* Xenon-blitz

* 5 mepgapiksler og bedre bilder

* VGA video 30 fps, mot N78 som bare har 15 fps.

* Linsedeksel

 

For bare 3-400 kroner ekstra :)

 

Nå må dere slutte å si "for 3-400 kroner mer". Det er feil! Jeg sa jo i min post at de koster så og si det samme i skrivende stund. N82 for 3429kr, N78 for 3379kr. FEMTI KRONER FORSKJELL!

Når det er sagt har jeg begynt å tvile litt om N82 faktisk er så "mye bedre" enn det jeg sa i min post ovenfor. Jeg tar imot evt. kritikk på det, selv om folk ser ut som de er enige. Jeg sa den var mye bedre, grunnet at jeg trodde dette var opplagt. Men det er det ikke.

 

Ser ut som det hovedsakelig er kameraet det er snakk om som "den store forskjellen", men det er faktisk ikke sikkert N82 sin 5mpx er bedre enn N78 sin 3.5Mpx. Som mange vet, er det jo ikke mpx som er bestemmende. Jeg vet jeg leste en plass om at en kinesisk (eller asiatisk) side hadde sammenlignet bildekvaliteten og sagt at N78 faktisk var bedre.

 

Les Ben sin kommentar fra denne siden. Jeg har brukt babelfish som oversetter av siden han refererer til, og de øverste bildene er tatt med N82, mens de nederste av N78.

 

For min del, driter jeg jo som tidligere nevnt i kamerakvalitet. Men er interessant at siden jeg ovenfor linker til, hvor Ben sin kommentar er den interessante, selv sier at "There's no doubt the N82 is a better camera phone — it has a 5 megapixel camera while the N82 has "only" 3.2 megapixels". Selv om jeg så vidt i mitt liv har tatt bilder, er det dumt av så utrolig mange å ta for gitt at høyere Mpx betyr høyere kvalitet på bildene.

 

Jeg vet ikke gutter(og jenter), men se på bildene på den kinesiske siden selv å se hva dere syns. Jeg har selv ikke tatt stilling. Men blir for dumt at "alle" bare tar for gitt at N82 er langt bedre grunnet 5mpx og alt annet slags mumbo-jumbo.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

Uansett hva disse asiatiske sidene sier, så er det fakta at N78 tar dårligere, mer kornete bilder med dårligere fokus, enn N82 gjør. N82 er jo markedets beste kameramobil (unntatt N95 8GB i enkelte sammenhenger), så hvordan N78 plutselig skulle prestere bedre bilder enn N82 er helt ulogisk. Jeg har sett på mange eksempelbilder, og N78 er klart dårligere på alle punkter.

 

Så når det er sagt, synes jeg at N82 gir mer for pengene, men jeg håper at N78 vil falle i pris :) Og ja, jeg sjekket ikke så godt etter og prisforskjellen var visst langt mindre enn jeg først trodde ^^, Nok en grunn til å heller gi en ekstra 50-lapp for en N82. Personlig vil jeg heller vente og se hvordan skyvetelefonen N88 blir :)

Lenke til kommentar
Uansett hva disse asiatiske sidene sier, så er det fakta at N78 tar dårligere, mer kornete bilder med dårligere fokus, enn N82 gjør. N82 er jo markedets beste kameramobil (unntatt N95 8GB i enkelte sammenhenger), så hvordan N78 plutselig skulle prestere bedre bilder enn N82 er helt ulogisk. Jeg har sett på mange eksempelbilder, og N78 er klart dårligere på alle punkter.

Så du mener altså at N82 kommer til å forbli "markedets beste kameramobil" for evig og alltid? Jeg finner det ikke det minste ulogisk at en nyere telefon kan ha bedre kamera.

 

Fint om du også kan vise til "de mange eksempelbildene" du har sett.

Lenke til kommentar

Ein anna kjempefordel er at N78 har lengre batteritid enn N82. 320 timar mot 225 timar standby, og så er N78 12 gramm lettare enn N82. Mogleg kameraet er litt betre på N82 då.

 

Sidan eg sjeldan brukar mobilkamera så ville eg ha hatt N78 framfor N82 på grunn av betre batteritid. Men eg er likevel nøgd med min 2,5 år gamle N70.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Uansett hva disse asiatiske sidene sier, så er det fakta at N78 tar dårligere, mer kornete bilder med dårligere fokus, enn N82 gjør. N82 er jo markedets beste kameramobil (unntatt N95 8GB i enkelte sammenhenger), så hvordan N78 plutselig skulle prestere bedre bilder enn N82 er helt ulogisk. Jeg har sett på mange eksempelbilder, og N78 er klart dårligere på alle punkter.

Så du mener altså at N82 kommer til å forbli "markedets beste kameramobil" for evig og alltid? Jeg finner det ikke det minste ulogisk at en nyere telefon kan ha bedre kamera.

N82 er et kameraflaggskip mens N78 er en folkemobil. Det er klart folk reagerer når folkemobilen overgår flaggskipet.

 

Men det gjør den vel mest sannsynelig ikke heller...

Lenke til kommentar

N78 overgår nok ikke N82 nei. Verken på pris eller ytelse.

 

N78 ligger nå en femtilapp over N82 i prisguiden og i alle testene jeg har lest har N82 kommet på topp. Spådd til og være årets beste kameramobil er den også (N82 altså).

Gud, o gud, hvorfor kunne ikke N78 hatt N82 sitt design og omvendt?

 

N82 ser ekkel ut, men er bedre.

N78 ser deilig ut, men er hakket sløvere.

 

Hadde N78 kostet 5-600 mindre hadde det blitt den, men ser ut som jeg går for en sort N82 ettersom prisen er helt lik.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...