Gå til innhold

Nec lanserer ekstrem-bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur nok denne pcen er påtenkt kundemasse med spesielle behov og ikkje mannen i gata. Tippar den blir verdsett blandt t.d. metreologar og forskarar som driv med feltarbeid. Surt å måtte vokte bærebaren som ein juvel og ikkje konsentrere seg om arbeidet som skal utførast.

 

Når du likevel ikkje skal ha massevis av film, musikk og spel er jo ikkje 40-60GB så lite, sjølv om det ikkje er nokon imot med meir. Kanskje det måtte til for å lage noko som var solid nok?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Litt merkelig at de har valgt en mekanisk lagringsløsning.

 

ja, SSD er jo langt mer robust.

 

For meg er SSD egentlig det eneste naturlige valget i slike typer bærbare.

Lenke til kommentar

Denne pcn er nok ikke tiltenkt vanlige forbrukere, men som ble nevnt tidligere, blant annet forsvaret.

Vi har hatt toughbook serien i bruk ihvertfall. Da for å eventuelt ta bilder av en veiakse eller en kystlinje i felt, for så å sende det videre oppover slik at andre kan feks legge det til på et kart for å planlegge en operasjon.

 

Det kan være et eksempel på bruksområdene ihvertfall.

Lenke til kommentar

En solid bærbar som på papiret virker crap, på ALLE mulige måter med tanke på markedet den "skal treffe"...

 

NEC computers har laget en "super-pc".

NEC computers står i utgangsåpunktet back hjälvettesselskapet PACKARD BELL.

 

Suprised anyone? ... not?

 

I rest my case.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
En solid bærbar som på papiret virker crap, på ALLE mulige måter med tanke på markedet den "skal treffe"...

 

NEC computers har laget en "super-pc".

NEC computers står i utgangsåpunktet back hjälvettesselskapet PACKARD BELL.

 

Suprised anyone? ... not?

 

I rest my case.

 

Kva marked tenker du på her egentlig??

 

Ellers så syns eg og at NEC godt kunne satt seg som mål å lage ein som var bedre en Panasonic Toughbook CF-19

Lenke til kommentar

Akvarius: Var akurat det jeg siktet til... når de først skal lansere en tøffing, burde laget noe bedre enn panasonicen.

 

Markedet er jo EGENTLIG ganske stort. Både bedrifter og militære instanser. Men at den blir en salgssuksess tviler jeg på.

 

Synes egentlig de kunne ha laget den i kevlar, slik at man kunne bært den på magen som skuddsikker vest når man ruller rundt på asfalten i san fransico og skyter folk med en license to kill i baklomma. Og etterpå åpne laptopen på magen og rapportere inn for antall døde for det private sikkerhetsselskapet man jobber i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...