Gå til innhold

Første detaljer om Gothic 4 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får bare håpe at dette spillet har mer til felles med 2'ern enn 3'ern...

 

Gothic 3 var en trist kombinasjon av bugs og hurtig trykking på venstre musknapp...

 

Gothic 2 derimot var et helt genialt spill, og selv om man bli litt overmenneske på slutten, så var alltid motstanderene passe utfordrende til en hver tid (noe som ikke er så ofte)

 

Personlig likte jeg mye bedre at orkene grisebanket deg den første halvdelen av spillet, som i Gothic 2, enn at det var null problem å slakte en hel landsby av orker etter en times spilling som i Gothic 3.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å kjøpe spelet basert på merittane til den opprinnelege utviklaren. Det gjenstår enno å sjå om Spellbound er i stand til å lage rollespel som er verdige Gothic-namnet. Det neste spelet frå Piranha, derimot, kjem eg definitivt til å kjøpe.

 

Eg meiner det er ei skam at nokon andre enn Piranha Bytes skal lage eit Gothic-spel. Eg synest òg det er tåpeleg at lojaliteten hos enkelte ser ut til å vere til utgivar og ordet "Gothic", heller enn hos dei som faktisk har laga serien. Om spela hadde eit heilt anna namn, og ein annan utgivar, ville dei fortsatt i hovudsak ha vore dei samme.

 

Når det gjeld Gothic 2 versus 3, er eg fullstendig einig i at 2 var mykje betre, sjølv om eg meiner 3 fortsatt slår dei fleste andre RPGar. For lav vanskegrad, dårleg ytelse og svak historiefortelling trekk ned. Ei fantastisk stor, vakker og innhaldsrik spelverd trekk opp.

 

Kay

Lenke til kommentar

Foreslår at de slepper en "reparert" utgave av 3 før de begynner å tenke på en 4'er.

 

Er for meg helt uforståelig hvordan så mange ga gothic 3 en god score på grunn av at spillet potensielt kunne hvert bra, (evt. var bra de få minuttene det funket) om det ikke hadde hadde ufattelige mengder bugs.

 

Får i det minste håpe de gjør seg halvveis ferdig med 4'ern før de slipper det i butikken.

Lenke til kommentar

Sist jeg spilte igjennom Gothic 3 gikk det nå helt fint. Ingen plagsomme bugs da. La inn den siste patchen og da funket det fint. Men derimot den første gangen jeg spilte igjennom det, var flere av de store questene bugget og var derfor umulig å klare. Som hovedpersoner som forsvant inn i vegger og aldri kom ut igjen, eller at personer ikke ville ta imot det du skulle gi dem. Men ser fram til Gothic 4 selv om det er andre utviklere som lager det.

Lenke til kommentar

Det er mykje som tydar på at Gothic 3 fungerte betre på nokre maskiner enn andre...eller kanskje at folk har forskjellig toleranse for tekniske problem. Sjølv fekk eg det ved lansering, og var aldri vesentleg plaga av akkurat bugs. Ytelsen var elendig på mi maskin som alle andre, men ellers var spelet alltid stabilt, og fungerte rimeleg bra. Det einaste av oppdrag som ikkje fungerte, var dei der du måtte eskortere ein fullstendig hjelpeslaus NPC, typisk ein "erfaren jeger", som hadde dårlegare kunnskapar om overlevelse i villmarka enn ein gjennomsnittleg 1-åring. På dei måtte eg vanlegvis rydde ein sti før eg starta oppdraget.

 

Men ellers såg oppdraga ut til å fungere hos meg.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Det er mykje som tydar på at Gothic 3 fungerte betre på nokre maskiner enn andre...eller kanskje at folk har forskjellig toleranse for tekniske problem. Sjølv fekk eg det ved lansering, og var aldri vesentleg plaga av akkurat bugs. Ytelsen var elendig på mi maskin som alle andre, men ellers var spelet alltid stabilt, og fungerte rimeleg bra. Det einaste av oppdrag som ikkje fungerte, var dei der du måtte eskortere ein fullstendig hjelpeslaus NPC, typisk ein "erfaren jeger", som hadde dårlegare kunnskapar om overlevelse i villmarka enn ein gjennomsnittleg 1-åring. På dei måtte eg vanlegvis rydde ein sti før eg starta oppdraget.

 

Men ellers såg oppdraga ut til å fungere hos meg.

 

Kay

 

 

Akkuart de questene der du måtte eskortere forskjellige folk rundt omkring var ikke blant de beste questene nei. De har jo ikke peiling på noe som helst, der de beste og sterkeste NPCer blir drept av en ulv flere ganger på rad. Så jeg måtte også ut og lage en sti der de kunne gå ifred til bestemmelsesstedet. Det var til tider komisk da. Måtte smile litt da de ble drept av den stakkers lille ulven tredje og fjerde gang. Men synes og at disse questene var for mange og for lange. Spesielt i Nordmar var det stress å lage den stien. Håper enten at disse questene blir bedre laget i Gothic 4 eller at det blir færre av dem.

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til å kjøpe spelet basert på merittane til den opprinnelege utviklaren.

 

Eg meiner det er ei skam at nokon andre enn Piranha Bytes skal lage eit Gothic-spel. Eg synest òg det er tåpeleg at lojaliteten hos enkelte ser ut til å vere til utgivar og ordet "Gothic",

Jeg har aldri spilt noen av spillene til Spellbound, men det er betydelig greiere å lage en oppfølger til en allerede etablert serie en å lage et nytt spill selv. Det har jo også hendt før med delvis suksess, KOTOR 1 og KOTOR 2 hadde ulike utviklere.

PB viste ved Gothic 3 at det ble for stort, historien var heller ikke så spennende. Sett fra utgiver sin side var det nok på tide å finne en ny utvikler. Jeg er ikke die-hard fan av Gothic-serien, og synes det bare er spennende med en ny utvikler for Gothic 4.

 

Det er heller ingen garanti for at jeg kjøper PB sitt neste spill, basert på erfaringene mine med Gothic 3. Men jeg håper de slår til med et kjempebra spill mer likt stemningen i Gothic 2.

Lenke til kommentar

Å si at du håper at dette spillet vil ha mer til felles med Gothic 2 en 3, pågrunn av bugs blir veldig feil. Gothic 2 hadde like mye bugs det som Gothic 3, bare etter mye mye patching ble Gotic 2 bra. Gothic 3 syns jeg var bra laget verden og alt det, ser jeg vekk fra bugs er det 1 ting jeg ikke klarer å få vekk fra skallen og det er en grusom ting kalt combat. Combaten i Gothic 3 var grusom.Det funket til dels, men den var bare for ensoforming, hadde de fått det bra, vekk med en del bugs, hadde Gothic blitt en av de store. Desvere så har vi JooWood som siter og pusher, og slipper spille lenge før developeren var ferdig med det.

 

Denne gangne kan de bli andreledes, nå må spillet gjenom Microsoft og Sony sin kvalitets sjekk, som vil kreve mer av JooWood sin tolmodighet, og developeren får kansje tid på seg til å gjøre det ferdig denne gangen. Ser frem til å se resultatet,

Lenke til kommentar
Eg meiner det er ei skam at nokon andre enn Piranha Bytes skal lage eit Gothic-spel. Eg synest òg det er tåpeleg at lojaliteten hos enkelte ser ut til å vere til utgivar og ordet "Gothic", heller enn hos dei som faktisk har laga serien. Om spela hadde eit heilt anna namn, og ein annan utgivar, ville dei fortsatt i hovudsak ha vore dei samme.

 

Om nokon seier at dei synst Gothic serien har våre bra, er det selfølgelig på grunn av at dei som har laga serien har gjort en særdeles god jobb.

 

Navnet Gothic har vært, og er forbundet til rpg spel av høg klasse. Sjølv om ein anna utviklar har fått rettighetane til det neste spelet i serien, kan du ikkje seie det er en skam før du ser det endelige resultatet. Først då vil du har grunnlag for å kritisere det.

 

For alt vi veit, kan Spellbound lage eit Gothic spel som er bedre enn det JooWood har prestert med dei tidlegare spela.

Lenke til kommentar

Hvis Gothic IV skal bruke DirectX 10, betyr det da at spillet ikke vil kunne spilles på XP? Jeg er en stor fan av Gothic serien, men jeg kjøper ikke Vista for å kunne spille det neste spillet! Da får toget bare dra uten meg...

 

Miromurr

Endret av Miromurr
Lenke til kommentar
Navnet Gothic har vært, og er forbundet til rpg spel av høg klasse. Sjølv om ein anna utviklar har fått rettighetane til det neste spelet i serien, kan du ikkje seie det er en skam før du ser det endelige resultatet. Først då vil du har grunnlag for å kritisere det.

 

For alt vi veit, kan Spellbound lage eit Gothic spel som er bedre enn det JooWood har prestert med dei tidlegare spela.

Reknar med du meinar "enn det Piranha Bytes har prestert". Men ja, det er sjølvsagt mogleg at Spellbound lagar eit kjempebra spel, det er ikkje det som er poenget. Poenget er at Piranha Bytes, som skapte serien, fortsatt eksisterar, og burde ha fått lov til å lage Gothic 4. Slik eg oppfatta det, ga Jowood verda's beste utviklar av RPGar sparken, og kunngjorde ein fortsettelse av Gothic-serien utan å ha verken nokon visjon om korleis det skulle vere, eller kven som skulle utvikle det. Akkurat som om skaparen av serien ikkje var viktig.

 

For meg blir dette som om forlaget skulle ha gitt Tolkien sparken etter å ha gitt ut "To Tårn", og deretter kunngjort ein oppfølgjar, som skulle bli skriven so snart dei hadde funne ein ny forfattar.

 

Kay

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...