Gå til innhold

Anmeldelse: Ikaruga (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

svarte dunk... denne spillartikkelen er noe av det snåleste jeg har sett av spillartikler. Så mange ord til å forklare så fordømt lite! Skulle tro at man hadde tatt en mal for en høyttalertest og skrevet en spillartikkel i den!

 

Edit: starter herved import og selger alle meningheter som måtte følee seg interessert.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Det siste shmup sjangren trenger er vel å skremme bort potensielle fans ved sære og nær uleselige (oi, her sovna jeg vist - kjedelig) anmeldelser, no offense

 

Veldig bra spill, har hatt det på DC i flere år

 

Jeg foretrekker evne baserte shmups framfor memoriseringsbaserte, dog jeg har spilt en del DDPDJ også

Lenke til kommentar

Har kjøpt Ikaruga til 360 nå selv, sliter dog fortsatt med å få en respektabel poengsum på de første brettene. Det har uansett vist seg å være et knallspill, og ga mersmak på en sjanger som er forholdsvis ny for meg.

 

God omtale, og som vanlig er forumet her et godt eksempel på hvorfor man burde fjerne ytringsfriheten på internett.

Lenke til kommentar
God omtale, og som vanlig er forumet her et godt eksempel på hvorfor man burde fjerne ytringsfriheten på internett.

Du synes virkelig det var en velskrevet omtale?

 

Den er preget av kronglete formuleringer, komplett unødvendige setninger, misbruk av synonymordboken og intetsigende metaforer, og man må ikke lese lenger enn ut første avsnitt for å finne eksempler på nesten alt av det.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En litt uvanlig omtale for å si det slik, men stort pluss til gamer for å anmelde et Arcade-spill, håper det blir flere av dem fremover.

 

Elles skjønner jeg ikke begeistrignen over spillet, som "all-round" gamer setter jeg pris på alle spillgenrer og har brukt utalliget timer på Shmup-spill. Ikaruga derimot var bortkastede penger.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Haha, for et språk. Jeg kan mange fine ord og! Starte klubb?

 

"Avatar". Kansje du burde vurdere fotnoter, så kan du ha en liten tekst i bunnen med forklaringer? Du bommer nok pittelitt på målgruppen til gamer.no her, eller skal den sikte seg inn på en egen liten nisje?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Skarstad:

 

Det er vanskelig å innrette seg når du ikke begrunner utsagnene dine med konkrete eksempler. Metaforer er ikke noe jeg vanligvis benytter meg av, men ja, jeg bruker noen få similer fordi spill ikke er en passiv uttrykksform.

 

Hvis du kunne spesifisere hva du mener med unødvendige setninger, hadde det også vært fint. Jeg har en mening med det meste av det jeg skriver, og denne gangen forsøkte jeg kanskje for mye, men setningene bærer relevant informasjon, kontekstualiserer eller tjener en estetisk funksjon, alt etter som. Jeg har ikke noe behov for å skrive vanskelig. Hvis det var målet mitt, kunne jeg gjort en mye bedre jobb enn dette. Jeg stryker fremmedord som ikke tilfører teksten noe, jeg dveler ikke unødvendig ved detaljer, jeg strukturerer.

 

Hvis du forventer å lese enda en vurdering av produktbeskrivelser vil du imidlertid bli skuffet. Du har kanskje lagt merke til at vi på Gamer.no regner spill som kultur, og med det følger det visse forpliktelser. En av dem er å behandle spill som noe mer enn barnslig moro. Spill kan være mange ting, og gjennom reflekterte kritiske tekster håper jeg å sette fokus på det. I møte med stadig mer sofistikerte spill nytter det ikke å stikke hodet ned i sanden. Vi må være villige til å vurdere Portal eller Bioshock eller GTA 4 eller hva det måtte være som noe mer enn høyden av vestlig dekadanse. Spill har en moralsk rolle, spill har en estetisk rolle, og selvfølgelig kan spill fortsatt være moro. Selvfølgelig skal det å lese om spill fortsatt være moro, og for mange tror jeg det vil være det.

 

Jokque:

 

Du har selvfølgelig et poeng, men jeg tror ikke at å gjøre et veldig interessant spill til en orgasmatrise heller er veien å gå. For de som vil lese A4-anmeldelser av Ikaruga, finnes det nok av dem.

 

G. Sears:

 

Jeg tror at det er farlig å nedjustere de kritiske standardene bare fordi man har en bred markedsgruppe. Ikaruga er alt annet enn en servil hore- og hallikkfest, og jeg tror ikke at det har noe å stille opp mot umiddelbar tilfredsstillelse uansett. Det er imidlertid helsekost for de av oss som føler at vi har vokst fra mange av dagens stortitler.

 

 

J@cob:

 

Avatar: Spillerens representant i den interaktive verdenen. Grunnen til at jeg bruker ordet er fordi det er det korrekte akademiske begrepet, og fordi det inbefatter at du som spiller tar med noe av deg selv inn i rollen som spillfigur. Det er dermed mye mer relevant enn for eksempel "figur" eller "karakter".

Endret av impywimpy
Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinger.

Jokque:

 

Du har selvfølgelig et poeng, men jeg tror ikke at å gjøre et veldig interessant spill til en orgasmatrise heller er veien å gå. For de som vil lese A4-anmeldelser av Ikaruga, finnes det nok av dem.

 

En orgasmatrise?

 

Uansett, jeg går faktisk på gamer.no for å lese nogenlunde A4-anmeldelser av spill. Jeg er interessert i spill, men ikke interessert nok til å finne andre sider og andre anmeldelser som kan være med på gi svar på det jeg faktisk lurer på. Hva? Hvordan? Hvorfor?

 

Du skal ha credit for å lage en anmeldelse som skiller seg ut, og der har nok mange journalister mye å lære, men at det går på bekostning av tilgjengelighet ved å være vanskelig å lese, det holder ikke mål.

 

Jeg har aldri før sett en slik storm av kommentarer på hvordan en artikkel er skrevet på gamer.no, og jeg syntes du burde ta en del av kritikken til deg. For hver som poster i denne tråden er det tjue som klikker seg fort videre etter å ha lest (og ikke forstått) innledninga.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...